Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 15:46 [R75] Przestał działać centralny zamek z pilota
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, dziś po powrocie z trasy chciałem zamknąć auto, lecz kluczyk nie reagował, poszedłem po drugi i też lipa. Od środka auta, gdy nasikam na przycisk zamykania/otwierania to działa bez problemu. Jak wygląda ten odbiornik sygnału pilota, który jest pod ręcznym ? Widziałem tam kilka kabelków itd....Gdzie szukać dalej przyczyny ?
PS : Przeczytałem już z 20 tematów na tym forum o takim problemie lub podobnym. Lecz nie pomogło.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 15:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A reciver masz za ręcznym czy za zegarami?
Może zabrakło mu masy, albo odłączył się przewód zasilający.
Sprawdź to. Sprawdź jeszcze czy jak naciskasz pilot przy otwartych drzwiach to sygnalizuje syrenką.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Był totalny brak reakcji... Dziś zauważyłem że nie działa także podgrzewanie siedzeń. O dziwo wysiadłem z auta i pilot normalnie zaczął działać. Co to za magia ?
Mam podobny problem, ale dotyczy on tylko pilota zapasowego. Samochód w ogóle nie reaguje na pilot, centralny nawet nie piknie. Ale odpala bez problemu.
Też poszukuję rozwiązania problemu. Synchronizacja nic nie daje, wciskam 4x oba przyciski na raz - nic. Wciskam którykolwiek z przycisków 4 razy - nic.
Obstawiam rozwaloną elektronikę w kluczyku, tym bardziej, że widzę wyraźny nalot na rezystorach...
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, a jak wygląda taka podstawowa sprawa jak bateria? podmieniałeś baterie w kluczyku z tego sprawnego?,
Ależ oczywiście, debilem nie jestem i zawsze sprawdzam takie podstawy. Wsadziłem nowiutką baterię Duracell - czerwona dioda na pilocie zaświeca się po wciśnięciu któregokolwiek przycisku, ale samochód nie reaguje.
Może jakaś ścieżka na płytce jest przetarta, albo któryś rezystor nie łączy?
No i mam też podobny problem z samym zamkiem - zamykają się wszystkie drzwi z pilota bez problemu. Ale po wciśnięciu otwarcia na pilocie rzadko kiedy od razu odblokowują się jakiekolwiek drzwi. Muszę wcisnąć kilka razy zanim otworzą się wszystkie.
Często to wygląda następująco:
1 wciśnięcie - wyłącza się alarm, tyknie coś w drzwiach kierowcy, rygielek plastikowy wysunie się o 1/4, a drzwi nadal są zablokowane.
2 wciśnięcie - drzwi kierowcy odblokowują się całkowicie oraz losowe z pozostałych drzwi
3 wciśnięcie - odblokowane zostają wszystkie zamki.
Czasami zadziała poprawnie - 1 wciśnięcie = wyłączenie alarmu i otwarcie drzwi kierowcy; 2 wciśnięcie = otwarcie pozostałych drzwi.
Sytuacja wygląda analogicznie przy otwieraniu drzwi z przycisków na tunelu.
Natomiast ZAMYKANIE PRZEBIEGA PRAWIDŁOWO. Jedno wciśnięcie = uzbrojenie alarmu i zamknięcie wszystkich zamków.
I teraz pytania:
a) do wymiany wszystkie wkładki zamków, bo siłowniki niedomagają?
b) przesmarowanie zamków?
c) naprawa sposobem chałupniczym?
d) wymiana silniczków odpowiedzialnych za otwieranie?
Dzięki, pozdrawiam
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Był totalny brak reakcji... Dziś zauważyłem że nie działa także podgrzewanie siedzeń. O dziwo wysiadłem z auta i pilot normalnie zaczął działać. Co to za magia ?
Jeździłeś autem przez czas kiedy zamek nie działał?
Może masz jakiś niekontakt, może gubi masę BCU, może przy nim jest wilgoć.
Do sprawdzenia.
cin1391 napisał/a:
Mam podobny problem, ale dotyczy on tylko pilota zapasowego. Samochód w ogóle nie reaguje na pilot, centralny nawet nie piknie. Ale odpala bez problemu.
A kiedykolwiek działał? Może to pilot nie od tego auta. Kupiony na sztukę, aby tylko były dwa
cin1391 napisał/a:
Ale odpala bez problemu.
Bo płytka pilota nie ma się zupełnie do transpondera (czipka z tylnej ściannki obudowy kluczyka). Jego rozpoznaje EWS przez pętlę w stacyjce. Immo zwalnia się i auto odpala.
cin1391 napisał/a:
Też poszukuję rozwiązania problemu. Synchronizacja nic nie daje, wciskam 4x oba przyciski na raz - nic. Wciskam którykolwiek z przycisków 4 razy - nic.
Skąd masz tę sekwencje?
cin1391 napisał/a:
Może jakaś ścieżka na płytce jest przetarta, albo któryś rezystor nie łączy?
Jeśli to kwestia płytki, możesz kupić inny pilot (używany) i przerzuć scalak. Jeśli nie będzie działać, to znaczy, że ukł. scalony szlag trafił. Kluczyk do śmietnika Mam taki sam przypadek, ze swoim kluczykiem w którym nieumiejętnie wymieniłem baterię. Zrobił zwarcie i prawdopodobnie uszkodziłem scalak... pilot zmarł.
cin1391 napisał/a:
1 wciśnięcie - wyłącza się alarm, tyknie coś w drzwiach kierowcy, rygielek plastikowy wysunie się o 1/4, a drzwi nadal są zablokowane.
Albo rygielek ma opór na boczku od drzwi, albo zamek już dogorywa.
cin1391 napisał/a:
2 wciśnięcie - drzwi kierowcy odblokowują się całkowicie oraz losowe z pozostałych drzwi
Co do drzwi kierowcy patrz wyżej, a pozostałe drzwi może mają się otwierać za drugim naciśnięciem pilota? To chyba domyślna opcja w R75 - otwieranie kierowcy raz, drugi raz reszta drzwi
cin1391 napisał/a:
3 wciśnięcie - odblokowane zostają wszystkie zamki.
Albo zamki nie mają siły bo coś blokuje rygle, albo zwyczajnie są na wykończeniu.
Czasami pomaga wyczszczenie zamków, posmarowanie elementów mechanicznych. Niektórzy ładują w zamek jakieś poprawiające połączenia specyfiki.
cin1391 napisał/a:
I teraz pytania:
a) do wymiany wszystkie wkładki zamków, bo siłowniki niedomagają?
b) przesmarowanie zamków?
c) naprawa sposobem chałupniczym?
d) wymiana silniczków odpowiedzialnych za otwieranie?
Do naprawy zamek kierowcy, reszta zbyt tania w używce, żeby się opłacało naprawiać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A kiedykolwiek działał? Może to pilot nie od tego auta. Kupiony na sztukę, aby tylko były dwa
Odkąd zakupiłem auto nie działał, ponieważ miał wydłubane przyciski - zakupiłemz estaw naprawczy - obudowa + przyciski, przelutowałem je, włożyłem baterię, założyłem obudowę i... dupa. Lampa w pilocie świeci, reakcji samochodu brak.
MaReK napisał/a:
Co do drzwi kierowcy patrz wyżej, a pozostałe drzwi może mają się otwierać za drugim naciśnięciem pilota? To chyba domyślna opcja w R75 - otwieranie kierowcy raz, drugi raz reszta drzwi
Marku, sęk w tym, że po drugim przyciśnięciu udaje się otworzyć drzwi kierowcy + losowe drzwi z pozostałych - np. przednie pasażera i jedne tylne, albo dwoje tylnych drzwi, albo wszystkie pozostałe. Różnie.
MaReK napisał/a:
Albo zamki nie mają siły bo coś blokuje rygle, albo zwyczajnie są na wykończeniu.
Czasami pomaga wyczszczenie zamków, posmarowanie elementów mechanicznych. Niektórzy ładują w zamek jakieś poprawiające połączenia specyfiki.
No to najpierw spróbuję wyczyścić i nasmarować wszystko, jak nic nie pomoże to wezmę się za regenerację zamka kierowcy i wymienie pozostałe.
A tak poza tym chyba były wymieniane zamki... Klucze, które mam, odpalają auto, otwierają bagażnik, ale nie otwierają drzwi kierowcy... nie da sie przekręcić kluczyka
MaReK napisał/a:
Do naprawy zamek kierowcy, reszta zbyt tania w używce, żeby się opłacało naprawiać.
Tylko nie mam pewności, czy nie kupię kolejnych trupów, które również będą niedomagać
MaReK napisał/a:
Skąd masz tę sekwencje?
Z instrukcji serwisowej
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Odkąd zakupiłem auto nie działał, ponieważ miał wydłubane przyciski - zakupiłemz estaw naprawczy - obudowa + przyciski, przelutowałem je, włożyłem baterię, założyłem obudowę i... dupa. Lampa w pilocie świeci, reakcji samochodu brak
Latające przyciski mogły porobić zwarcia - komuś kiedyś niekoniecznie Tobie.
cin1391 napisał/a:
Marku, sęk w tym, że po drugim przyciśnięciu udaje się otworzyć drzwi kierowcy
Rozumiem. Ale to problem mechaniczny. Kierowcy zamek powinien zareagować na pierwsze przyciśnięcie przycisku, reszta zamków za drugim razem.
cin1391 napisał/a:
No to najpierw spróbuję wyczyścić i nasmarować wszystko, jak nic nie pomoże to wezmę się za regenerację zamka kierowcy i wymienie pozostałe.
Tak zrób.
cin1391 napisał/a:
Klucze, które mam, odpalają auto, otwierają bagażnik, ale nie otwierają drzwi kierowcy... nie da sie przekręcić kluczyka
Wymiana zamka centralnego nie powoduje utraty możliwości otwarcia auta z kluczyka. Stawiam, że nieużywany bębenek się zatarł i stoi. Jeśli się kręci, a nie otwiera to może oznaczać, że tam nie ma już zamka z europy.
cin1391 napisał/a:
Tylko nie mam pewności, czy nie kupię kolejnych trupów, które również będą niedomagać
Nigdy nie masz
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wymiana zamka centralnego nie powoduje utraty możliwości otwarcia auta z kluczyka. Stawiam, że nieużywany bębenek się zatarł i stoi. Jeśli się kręci, a nie otwiera to może oznaczać, że tam nie ma już zamka z europy.
może być zamek z EU ale niekoniecznie sprawne jest połączenie bębenka z zamkiem tak jak u mnie, bębenek sie obraca, zamek jest EU, a mimo to po drodze coś nawaliło i nie działa
Wymiana zamka centralnego nie powoduje utraty możliwości otwarcia auta z kluczyka. Stawiam, że nieużywany bębenek się zatarł i stoi. Jeśli się kręci, a nie otwiera to może oznaczać, że tam nie ma już zamka z europy.
może być zamek z EU ale niekoniecznie sprawne jest połączenie bębenka z zamkiem tak jak u mnie, bębenek sie obraca, zamek jest EU, a mimo to po drodze coś nawaliło i nie działa
U mnie nie da się przekręcić kluczyka, a boję się użyć siły, żeby go nie połamać
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Cześć, podepnę się.
W moim autku problem jest taki, że z pilota nie można otworzyć drzwi kierowcy, wszystko inne działa. Zamykają się z kluczyka bez problemu. Może ktoś ma na to pomysł?
Lesnik985, padł Ci silniczek w drzwiach kierowcy, są dwa. Jeden tylko zamyka z kluczyka, a drugi otwiera z kluczyka i otwiera oraz zamyka z wewnątrz.
Napisz do kolegi AdaskoC, kup od niego moduł zamka z drzwi pasażera i przełóż same silniczki. Zamek kierowcy jest drogi, a pasażera dostaniesz za 50zł.
Przechodziłem przez to wczoraj i nie ma tragedii, wymaga to tylko cierpliwości oraz wiedzy - sam nie miałem kogo się popytać w trakcie, przez co zajęło mi to dłużej niż powinno. Ale tragedii nie ma.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 09:45
cytat :
"Lesnik985, padł Ci silniczek w drzwiach kierowcy, są dwa. Jeden tylko zamyka z kluczyka, a drugi otwiera z kluczyka i otwiera oraz zamyka z wewnątrz. "
to nie tak , aba silniczki działają w dwukierunkowo , jeden zamyka/otwiera wstępnie ( CDL ) np. przyciskiem w kabinie , po przekroczeniu 7 km/h . Drugi to Super Lock , który działa na pilota i zamyka/otwiera całkowicie.
Cytat z info serwisowej " Each actuator motor can be driven in either direction to lock or unlock the door. One motor operates the CDL function and its operation is visible by movement of the door sill locking button. The second actuator motor is used to move the latch mechanism to the superlock position."
w RAVE ( w części Technical/Security/Vehicle locking ) : • CDL Motor: Actuator motor. Achieves locking and unlocking condition of latch. Controlled by
the GM6
• Superlock motor: Actuator motor. Achieves superlocking/unlocking condition of latch.
Controlled by GM6
The passenger door latches (see Figure 32) are the same as the driver's door latch but without
the Key lock/unlock microswitches
_________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum