Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przestał działać centralny zamek z pilota
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przestał działać centralny zamek z pilota
Autor Wiadomość
Eros 



Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 61
Skąd: Bolesławiec



Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 15:46   [R75] Przestał działać centralny zamek z pilota
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, dziś po powrocie z trasy chciałem zamknąć auto, lecz kluczyk nie reagował, poszedłem po drugi i też lipa. Od środka auta, gdy nasikam na przycisk zamykania/otwierania to działa bez problemu. Jak wygląda ten odbiornik sygnału pilota, który jest pod ręcznym ? Widziałem tam kilka kabelków itd....Gdzie szukać dalej przyczyny ?

PS : Przeczytałem już z 20 tematów na tym forum o takim problemie lub podobnym. Lecz nie pomogło.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 15:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 20:55   

A reciver masz za ręcznym czy za zegarami?
Może zabrakło mu masy, albo odłączył się przewód zasilający.
Sprawdź to. Sprawdź jeszcze czy jak naciskasz pilot przy otwartych drzwiach to sygnalizuje syrenką.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 21:18   

Jak masz pozamykane drzwi i chcesz zamknąć z pilota to slychac cos syrenka np ? Czy totalny brak reakcji?
_________________
75 Red Edition
 
 
Eros 



Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 61
Skąd: Bolesławiec



Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 10:07   

Był totalny brak reakcji... Dziś zauważyłem że nie działa także podgrzewanie siedzeń. O dziwo wysiadłem z auta i pilot normalnie zaczął działać. Co to za magia ?
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 06:38   

Mam podobny problem, ale dotyczy on tylko pilota zapasowego. Samochód w ogóle nie reaguje na pilot, centralny nawet nie piknie. Ale odpala bez problemu.

Też poszukuję rozwiązania problemu. Synchronizacja nic nie daje, wciskam 4x oba przyciski na raz - nic. Wciskam którykolwiek z przycisków 4 razy - nic.

Obstawiam rozwaloną elektronikę w kluczyku, tym bardziej, że widzę wyraźny nalot na rezystorach...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 08:13   

cin1391, a jak wygląda taka podstawowa sprawa jak bateria? podmieniałeś baterie w kluczyku z tego sprawnego?,
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 08:47   

longer86 napisał/a:
cin1391, a jak wygląda taka podstawowa sprawa jak bateria? podmieniałeś baterie w kluczyku z tego sprawnego?,


Ależ oczywiście, debilem nie jestem i zawsze sprawdzam takie podstawy. Wsadziłem nowiutką baterię Duracell - czerwona dioda na pilocie zaświeca się po wciśnięciu któregokolwiek przycisku, ale samochód nie reaguje.

Może jakaś ścieżka na płytce jest przetarta, albo któryś rezystor nie łączy?

No i mam też podobny problem z samym zamkiem - zamykają się wszystkie drzwi z pilota bez problemu. Ale po wciśnięciu otwarcia na pilocie rzadko kiedy od razu odblokowują się jakiekolwiek drzwi. Muszę wcisnąć kilka razy zanim otworzą się wszystkie.

Często to wygląda następująco:

1 wciśnięcie - wyłącza się alarm, tyknie coś w drzwiach kierowcy, rygielek plastikowy wysunie się o 1/4, a drzwi nadal są zablokowane.

2 wciśnięcie - drzwi kierowcy odblokowują się całkowicie oraz losowe z pozostałych drzwi

3 wciśnięcie - odblokowane zostają wszystkie zamki.

Czasami zadziała poprawnie - 1 wciśnięcie = wyłączenie alarmu i otwarcie drzwi kierowcy; 2 wciśnięcie = otwarcie pozostałych drzwi.

Sytuacja wygląda analogicznie przy otwieraniu drzwi z przycisków na tunelu.

Natomiast ZAMYKANIE PRZEBIEGA PRAWIDŁOWO. Jedno wciśnięcie = uzbrojenie alarmu i zamknięcie wszystkich zamków.

I teraz pytania:
a) do wymiany wszystkie wkładki zamków, bo siłowniki niedomagają?
b) przesmarowanie zamków?
c) naprawa sposobem chałupniczym?
d) wymiana silniczków odpowiedzialnych za otwieranie?

Dzięki, pozdrawiam
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 10:28   

Eros napisał/a:
Był totalny brak reakcji... Dziś zauważyłem że nie działa także podgrzewanie siedzeń. O dziwo wysiadłem z auta i pilot normalnie zaczął działać. Co to za magia ?

Jeździłeś autem przez czas kiedy zamek nie działał?
Może masz jakiś niekontakt, może gubi masę BCU, może przy nim jest wilgoć.
Do sprawdzenia.

cin1391 napisał/a:
Mam podobny problem, ale dotyczy on tylko pilota zapasowego. Samochód w ogóle nie reaguje na pilot, centralny nawet nie piknie. Ale odpala bez problemu.

A kiedykolwiek działał? Może to pilot nie od tego auta. Kupiony na sztukę, aby tylko były dwa ;)

cin1391 napisał/a:
Ale odpala bez problemu.

Bo płytka pilota nie ma się zupełnie do transpondera (czipka z tylnej ściannki obudowy kluczyka). Jego rozpoznaje EWS przez pętlę w stacyjce. Immo zwalnia się i auto odpala.

cin1391 napisał/a:
Też poszukuję rozwiązania problemu. Synchronizacja nic nie daje, wciskam 4x oba przyciski na raz - nic. Wciskam którykolwiek z przycisków 4 razy - nic.

Skąd masz tę sekwencje?

cin1391 napisał/a:
Może jakaś ścieżka na płytce jest przetarta, albo któryś rezystor nie łączy?

Jeśli to kwestia płytki, możesz kupić inny pilot (używany) i przerzuć scalak. Jeśli nie będzie działać, to znaczy, że ukł. scalony szlag trafił. Kluczyk do śmietnika ;) Mam taki sam przypadek, ze swoim kluczykiem w którym nieumiejętnie wymieniłem baterię. Zrobił zwarcie i prawdopodobnie uszkodziłem scalak... pilot zmarł.

cin1391 napisał/a:
1 wciśnięcie - wyłącza się alarm, tyknie coś w drzwiach kierowcy, rygielek plastikowy wysunie się o 1/4, a drzwi nadal są zablokowane.

Albo rygielek ma opór na boczku od drzwi, albo zamek już dogorywa.

cin1391 napisał/a:
2 wciśnięcie - drzwi kierowcy odblokowują się całkowicie oraz losowe z pozostałych drzwi

Co do drzwi kierowcy patrz wyżej, a pozostałe drzwi może mają się otwierać za drugim naciśnięciem pilota? To chyba domyślna opcja w R75 - otwieranie kierowcy raz, drugi raz reszta drzwi

cin1391 napisał/a:
3 wciśnięcie - odblokowane zostają wszystkie zamki.

Albo zamki nie mają siły bo coś blokuje rygle, albo zwyczajnie są na wykończeniu.
Czasami pomaga wyczszczenie zamków, posmarowanie elementów mechanicznych. Niektórzy ładują w zamek jakieś poprawiające połączenia specyfiki.

cin1391 napisał/a:
I teraz pytania:
a) do wymiany wszystkie wkładki zamków, bo siłowniki niedomagają?
b) przesmarowanie zamków?
c) naprawa sposobem chałupniczym?
d) wymiana silniczków odpowiedzialnych za otwieranie?

Do naprawy zamek kierowcy, reszta zbyt tania w używce, żeby się opłacało naprawiać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 10:50   

MaReK napisał/a:
A kiedykolwiek działał? Może to pilot nie od tego auta. Kupiony na sztukę, aby tylko były dwa ;)


Odkąd zakupiłem auto nie działał, ponieważ miał wydłubane przyciski - zakupiłemz estaw naprawczy - obudowa + przyciski, przelutowałem je, włożyłem baterię, założyłem obudowę i... dupa. Lampa w pilocie świeci, reakcji samochodu brak.

MaReK napisał/a:
Co do drzwi kierowcy patrz wyżej, a pozostałe drzwi może mają się otwierać za drugim naciśnięciem pilota? To chyba domyślna opcja w R75 - otwieranie kierowcy raz, drugi raz reszta drzwi


Marku, sęk w tym, że po drugim przyciśnięciu udaje się otworzyć drzwi kierowcy + losowe drzwi z pozostałych - np. przednie pasażera i jedne tylne, albo dwoje tylnych drzwi, albo wszystkie pozostałe. Różnie.

MaReK napisał/a:
Albo zamki nie mają siły bo coś blokuje rygle, albo zwyczajnie są na wykończeniu.
Czasami pomaga wyczszczenie zamków, posmarowanie elementów mechanicznych. Niektórzy ładują w zamek jakieś poprawiające połączenia specyfiki.


No to najpierw spróbuję wyczyścić i nasmarować wszystko, jak nic nie pomoże to wezmę się za regenerację zamka kierowcy i wymienie pozostałe.

A tak poza tym chyba były wymieniane zamki... Klucze, które mam, odpalają auto, otwierają bagażnik, ale nie otwierają drzwi kierowcy... nie da sie przekręcić kluczyka :-|

MaReK napisał/a:
Do naprawy zamek kierowcy, reszta zbyt tania w używce, żeby się opłacało naprawiać.


Tylko nie mam pewności, czy nie kupię kolejnych trupów, które również będą niedomagać :P

MaReK napisał/a:
Skąd masz tę sekwencje?


Z instrukcji serwisowej :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 11:00   

cin1391 napisał/a:
Odkąd zakupiłem auto nie działał, ponieważ miał wydłubane przyciski - zakupiłemz estaw naprawczy - obudowa + przyciski, przelutowałem je, włożyłem baterię, założyłem obudowę i... dupa. Lampa w pilocie świeci, reakcji samochodu brak

Latające przyciski mogły porobić zwarcia - komuś kiedyś niekoniecznie Tobie.

cin1391 napisał/a:
Marku, sęk w tym, że po drugim przyciśnięciu udaje się otworzyć drzwi kierowcy

Rozumiem. Ale to problem mechaniczny. Kierowcy zamek powinien zareagować na pierwsze przyciśnięcie przycisku, reszta zamków za drugim razem.

cin1391 napisał/a:
No to najpierw spróbuję wyczyścić i nasmarować wszystko, jak nic nie pomoże to wezmę się za regenerację zamka kierowcy i wymienie pozostałe.

Tak zrób.

cin1391 napisał/a:
Klucze, które mam, odpalają auto, otwierają bagażnik, ale nie otwierają drzwi kierowcy... nie da sie przekręcić kluczyka :-|

Wymiana zamka centralnego nie powoduje utraty możliwości otwarcia auta z kluczyka. Stawiam, że nieużywany bębenek się zatarł i stoi. Jeśli się kręci, a nie otwiera to może oznaczać, że tam nie ma już zamka z europy.

cin1391 napisał/a:

Tylko nie mam pewności, czy nie kupię kolejnych trupów, które również będą niedomagać :P

Nigdy nie masz ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 11:20   

Cytat:
Wymiana zamka centralnego nie powoduje utraty możliwości otwarcia auta z kluczyka. Stawiam, że nieużywany bębenek się zatarł i stoi. Jeśli się kręci, a nie otwiera to może oznaczać, że tam nie ma już zamka z europy.


może być zamek z EU ale niekoniecznie sprawne jest połączenie bębenka z zamkiem tak jak u mnie, bębenek sie obraca, zamek jest EU, a mimo to po drodze coś nawaliło i nie działa
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 11:36   

longer86 napisał/a:
Cytat:
Wymiana zamka centralnego nie powoduje utraty możliwości otwarcia auta z kluczyka. Stawiam, że nieużywany bębenek się zatarł i stoi. Jeśli się kręci, a nie otwiera to może oznaczać, że tam nie ma już zamka z europy.


może być zamek z EU ale niekoniecznie sprawne jest połączenie bębenka z zamkiem tak jak u mnie, bębenek sie obraca, zamek jest EU, a mimo to po drodze coś nawaliło i nie działa


U mnie nie da się przekręcić kluczyka, a boję się użyć siły, żeby go nie połamać :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 20:18   

Cześć, podepnę się.
W moim autku problem jest taki, że z pilota nie można otworzyć drzwi kierowcy, wszystko inne działa. Zamykają się z kluczyka bez problemu. Może ktoś ma na to pomysł?
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 20:48   

Lesnik985, padł Ci silniczek w drzwiach kierowcy, są dwa. Jeden tylko zamyka z kluczyka, a drugi otwiera z kluczyka i otwiera oraz zamyka z wewnątrz.

Napisz do kolegi AdaskoC, kup od niego moduł zamka z drzwi pasażera i przełóż same silniczki. Zamek kierowcy jest drogi, a pasażera dostaniesz za 50zł. ;)

Przechodziłem przez to wczoraj i nie ma tragedii, wymaga to tylko cierpliwości oraz wiedzy - sam nie miałem kogo się popytać w trakcie, przez co zajęło mi to dłużej niż powinno. Ale tragedii nie ma. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 06:17   

Pytanie z serii dziwnych:

czy wkładkę (bębenek) na klucz z klapy bagażnika można podmienić z tym w drzwiach kierowcy?

Pytam, ponieważ z kluczyka otwieram bagażnik bez problemu, a w zamku drzwi nie mogę nawet o milimetr ruszyć kluczem ani w prawo ani w lewo...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 09:45   

cytat :
"Lesnik985, padł Ci silniczek w drzwiach kierowcy, są dwa. Jeden tylko zamyka z kluczyka, a drugi otwiera z kluczyka i otwiera oraz zamyka z wewnątrz. "

to nie tak , aba silniczki działają w dwukierunkowo , jeden zamyka/otwiera wstępnie ( CDL ) np. przyciskiem w kabinie , po przekroczeniu 7 km/h . Drugi to Super Lock , który działa na pilota i zamyka/otwiera całkowicie.

Cytat z info serwisowej " Each actuator motor can be driven in either direction to lock or unlock the door. One motor operates the CDL function and its operation is visible by movement of the door sill locking button. The second actuator motor is used to move the latch mechanism to the superlock position."


w RAVE ( w części Technical/Security/Vehicle locking ) : • CDL Motor: Actuator motor. Achieves locking and unlocking condition of latch. Controlled by
the GM6
• Superlock motor: Actuator motor. Achieves superlocking/unlocking condition of latch.
Controlled by GM6
The passenger door latches (see Figure 32) are the same as the driver's door latch but without
the Key lock/unlock microswitches
_________________
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Centralny zamek nie działa z pilota !!!
koleszkoo88 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sie 09, 2014 19:16
kerbi
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek z pilota nie działa !!!
601s Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Cze 12, 2015 21:27
wojtus8730
Brak nowych postów [R75] centralny zamek i alarm Nie działa z pilota!
adam_e30 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lip 08, 2015 06:19
adam_e30
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Centralny zamek z pilota zamyka / nie otwiera.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Sie 12, 2014 07:30
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT] Centralny zamek
art034 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Paź 01, 2010 20:47
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink