Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam zakupiłem dziś rozrząd do mojego VVC i w niedziele chciał bym się zabrać za wymianę. Czy ma ktoś jakieś doświadczenie w tym? co trzeba dokładnie odkręcić pomijając oczywiście obudowę na co zwracać szczególną uwagę? czy ten pasek krótki się po-prostu zsunie czy coś trzeba poluzować? odkręcać łapę silnika? koło pasowe? czy trudno jest to zrobić gdy silnik jest w budzie? proszę o porady, a najlepiej instrukcję krok po kroku.
Dziękuję i Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 04, 2013 22:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czy ten pasek krótki się po-prostu zsunie czy coś trzeba poluzować?
pasowałoby ściągnąć koła żeby założyć pasek
jrdarus1 napisał/a:
odkręcać łapę silnika?
odkręcić
jrdarus1 napisał/a:
czy trudno jest to zrobić gdy silnik jest w budzie?
da radę, robiłem to już parę razy bez wyciągania silnika
ściągasz koło prawe i pod nadkolem masz super dojście
jrdarus1 napisał/a:
na co zwracać szczególną uwagę?
po ustawieniu rozrządu sprawdzić czy z jednej i z drugiej strony jest na znakach, najlepiej przyłożyć linijkę i zobaczyć z większej odległości czy znaki się pokrywają
jrdarus1 napisał/a:
Witam zakupiłem dziś rozrząd do mojego VVC i w niedziele chciał bym się zabrać za wymianę.
jeśli robiłeś to już w jakimś aucie to dasz radę, "to nie prom kosmiczny" (cyt. Markzo)
Rada jedna i najwazniejsza Nie rob tego w niedziele , bo niedzielna praca w g.... sie obraca , i mowie to bo sam sie o tym nie raz przekonlem co do rozrzadu to trzeba tez podczas dokrecania napinacza pilonowac zeby nie przestawil sie znak napinacza , trzeba caly czas imbusem trzymac w odpowiedniej pozycji i napinacz dokrecic 25 NM .
Nie wiem czy robi to jakąś różnice, ale twój schemat jest od starszego VVC z manualnym napinaczem. Teraz masz automatyczny, gdzie instrukcja podaje 25 nm.
Wymieniałem z dziewczyny ojcem który jest mechanikiem bez pośpiechu zajęło nam to jakieś 3 godzinki najwięcej pieprzenia było z obudową dolną słabe dojście do śrubek konieczność odsuwania, odkręcania napinacza paska klinowego, co chwile podnoszenie i opuszczanie silnika, czyszczenie wszystkiego itp.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 19:57
leszczu napisał/a:
jrdarus1 napisał/a:
Ps według instrukcji napinacz 45NM
Nie wiem czy robi to jakąś różnice, ale twój schemat jest od starszego VVC z manualnym napinaczem. Teraz masz automatyczny, gdzie instrukcja podaje 25 nm.
Witam, jet ktoś w stanie mi powiedzieć, na ile wiarygodny i dobry jest niżej przedstawiony filmik wymiany rozrządu w mg zr 160?
https://www.youtube.com/watch?v=1Qn8ljQKZxA
Czy gdzieś jeszcze z tyłu nie ma drugiego paska ?
filmik dobry, tylko kto wyjmuje silnik zeby zmienić sam rozrząd na filmie jest łatwo bo nie masz problemu z dojściem, tylko ja w swoim zr 160 miałem napinacz manualny i tyle. no i oczywiście masz z drugiej strony silnika krótki pasek od wałków
Doskonale o tym wiem, że jeśli silnik jest w aucie to dostęp jest dużo gorszy.
Czym najlepiej zablokować rozrząd? Macie jakiś sprawdzony domowy sposób Chodzi i te specjalistyczne blokady, które wsuwa się między koła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum