Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:51 [Polonez] Brak Cut-off'a
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: < 1993
Polonez nie chce odcinać paliwa podczas całkowitego puszczenia gazu na obrotach. Czas wtrysku benzyny spada do 2.0ms i mimo, że wcześniej spadał do 0.0ms i podawał dopiero wtedy, gdy obroty spadły powyżej jakieś tam niskiej wartości. Czego mogę się spodziewać (mapsensor?)
Podmieniłem ECU i to samo, nie odcina tylko czasy spadają na 1.5ms.
Czy rovery i polonezy mają taki sam układ przepustnicy, wiązkę i sterowanie?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Info o zdjetej nodze z gazu, przekazuje czujnik polozenia przepustnicy, linka gazu jest dobrze wyregulowana
Czy silnik bieg jalowy czyli wolne obroty dobrze trzyma nie faluje
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Witam, oczywiście,niskie obroty są jak w najlepszym porządku. Czujnik położenie przepustnicy sprawdzałem i rezystancja się płynnie zmieniała... tylko jaka powinna być wartość na puszczonej przepustnicy?
Mam w 1.4 serii K i 2.0 serii T, jutro moge sprawdzić, ale pamietaj, że to co "pokazuje" czujnik przy wtyczce nie zawsze może oznaczac to co "widzi" komputer, usterki wtyczek i okablowania
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Dziwne ale w przypadku poldorovera styk nr 3 nie byl na stale zwarty z masa tak jak to bylo w R800
Jeszcze jedna uwaga na koniec
W książce wyczytalem że komp przy wyłączaniu silnika zamyka przepustnicę do końca, potem aby silnik byl gotowy do kolejnego rozruchu nieco ją uchyla, czyli przy naszych pomiarach przepustnica nie jest zamknieta do konca
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Witam, serdecznie dziękuje za pomiary. U mnie w stanie spoczynku TPS podaje wartość 560 Ohm. Mierzone oczywiście na stykach 2-3 bo to te styki odpowiadają za precyzyjne otwarcie przepustnicy np. do 30%.
AndrewS napisał/a:
W książce wyczytalem że komp przy wyłączaniu silnika zamyka przepustnicę do końca, potem aby silnik byl gotowy do kolejnego rozruchu nieco ją uchyla, czyli przy naszych pomiarach przepustnica nie jest zamknieta do konca
Czy w twoim 125p po zgaszeniu silnika, nie słyszysz charakterystycznego cykania z okolic przepustnicy? Pojawia się to, nawet gdy przez chwile włączysz zapłon - wtedy się ustawia. Jakiej książki używasz?
Cut-off powrócił po wyczyszczeniu kostki TPSu. Właściwie po ponownym wpięciu kostki po pomiarze rezystancji, odcięcie paliwa pojawiło się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum