Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez] Brak Cut-off'a
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez] Brak Cut-off'a
Autor Wiadomość
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



  Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:51   [Polonez] Brak Cut-off'a
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: < 1993

Polonez nie chce odcinać paliwa podczas całkowitego puszczenia gazu na obrotach. Czas wtrysku benzyny spada do 2.0ms i mimo, że wcześniej spadał do 0.0ms i podawał dopiero wtedy, gdy obroty spadły powyżej jakieś tam niskiej wartości. Czego mogę się spodziewać (mapsensor?)

Podmieniłem ECU i to samo, nie odcina tylko czasy spadają na 1.5ms.

Czy rovery i polonezy mają taki sam układ przepustnicy, wiązkę i sterowanie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 07, 2014 00:23   

Info o zdjetej nodze z gazu, przekazuje czujnik polozenia przepustnicy, linka gazu jest dobrze wyregulowana ??
Czy silnik bieg jalowy czyli wolne obroty dobrze trzyma nie faluje ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Wto Sty 07, 2014 15:25   

Witam, oczywiście,niskie obroty są jak w najlepszym porządku. Czujnik położenie przepustnicy sprawdzałem i rezystancja się płynnie zmieniała... tylko jaka powinna być wartość na puszczonej przepustnicy?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 08, 2014 23:49   

hmm kurde nie pamietam, bo mam dostep do czytnika bledow i wartosci z czunikow online, czyli na wyswietlaczu jest OPEN albo CLOSED
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Pią Sty 10, 2014 11:43   

Nie masz tego silnika u siebie?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 10, 2014 23:23   

Mam w 1.4 serii K i 2.0 serii T, jutro moge sprawdzić, ale pamietaj, że to co "pokazuje" czujnik przy wtyczce nie zawsze może oznaczac to co "widzi" komputer, usterki wtyczek i okablowania
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 15:56   

Witam, cut-off powrócił po wyczyszczeniu styków TPS.
Na zamkniętej przepustnicy pokazuje 652Ohm
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 18, 2014 23:59   

to u mnie jest tak

R800 2.0 serii T bez turbo

w/g opisu na wtyczce

rezystancja miedzy stykami 1-2 = 3,2 kohma
rezystancja miedzy stykami 1-3 = 3,7 kohma
rezystancja miedzy stykami 2-3 = 0,6 kohma

styk 3 jest polaczony z masa

FSO 125p silnik poldorover 1.4 serii K

rezystancja miedzy stykami 1-2 = 3 kohm
rezystancja miedzy stykami 1-3 = 3,3 kohma
rezystancja miedzy stykami 2-3 = 0,55 kohma

Dziwne ale w przypadku poldorovera styk nr 3 nie byl na stale zwarty z masa tak jak to bylo w R800 :roll:

Jeszcze jedna uwaga na koniec

W książce wyczytalem że komp przy wyłączaniu silnika zamyka przepustnicę do końca, potem aby silnik byl gotowy do kolejnego rozruchu nieco ją uchyla, czyli przy naszych pomiarach przepustnica nie jest zamknieta do konca !!
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Pon Sty 20, 2014 22:35   

Witam, serdecznie dziękuje za pomiary. U mnie w stanie spoczynku TPS podaje wartość 560 Ohm. Mierzone oczywiście na stykach 2-3 bo to te styki odpowiadają za precyzyjne otwarcie przepustnicy np. do 30%.

AndrewS napisał/a:
W książce wyczytalem że komp przy wyłączaniu silnika zamyka przepustnicę do końca, potem aby silnik byl gotowy do kolejnego rozruchu nieco ją uchyla, czyli przy naszych pomiarach przepustnica nie jest zamknieta do konca !!


Czy w twoim 125p po zgaszeniu silnika, nie słyszysz charakterystycznego cykania z okolic przepustnicy? Pojawia się to, nawet gdy przez chwile włączysz zapłon - wtedy się ustawia. Jakiej książki używasz?

Cut-off powrócił po wyczyszczeniu kostki TPSu. Właściwie po ponownym wpięciu kostki po pomiarze rezystancji, odcięcie paliwa pojawiło się.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 20, 2014 23:32   

W jednym jak i w drugim przepustnica ustawia się prawidłowo.
Książka to
http://www.coczytac.pl/ks...informacje.html
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
szczur50a 



Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 1



Wysłany: Pon Kwi 13, 2015 09:47   

ciekawe pytanie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] dławienie, brak mocy
Biala_Strzala Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Sro Gru 10, 2014 18:15
Biala_Strzala
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar
Brak nowych postów [POLONEZ] Rozrząd
polonezrover Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sro Maj 27, 2015 19:39
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink