SeniorA wygląda na to, że Rover miał zamiar wdrożyć tą funkcję, stąd wzmianki w instrukcji z 99r, w późniejszych instrukcjach już nie ma o tym mowy i jak widać nikomu to nie działa jak w instrukcji. Bardzo Ci dziękuję za pomoc w diagnostyce, jestem pod wielkim wrażeniem Twojej wiedzy.
ripek dzięki za opis, chyba już rozwiałeś wszelkie wątpliwości. szkoda że tej funkcji nie ma, byłoby lepiej i ciszej na postoju.
Punx dzięki za sprawdzenie.
*a może ktoś pokusiłby się o wgranie softu beta do ATCU, może taki soft gdzieś istnieje (?)
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 09:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
adas.ko a może masz ochotę zgłębić temat tej funkcji w innych autach z tą skrzynią (Land Rover, Mazda itd) ? Zdaje się FreeLander 1 miał tę samą skrzynię, trzeba by pościągać instrukcje i poczytać, całkiem możliwe że w innych autach (manualach) ta funkcja będzie miała inną nazwę.
Ja niestety nie dysponuję w tym tygodniu nadmiarem czasu, a i chęci coraz mniej
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 10:03
adas.ko napisał/a:
Dostałem się do PIN 28 ECU (kabel czerwono/zielony we wtyczce 2 od prawej). Na tym kablu mam cały czas 8,6 V niezależnie czy hamulec jest wciśnięty czy nie (nie rozumiem tego)
może mierzyłeś we wtyczce 24 pinowej , a w niej jest na tym przewodzie zasilanie czujnika ciśnienia paliwa.
[ Dodano: Wto Wrz 02, 2014 10:03 ]
adas.ko napisał/a:
wygląda na to, że Rover miał zamiar wdrożyć tą funkcję, stąd wzmianki w instrukcji z 99r,
albo księgowi w 2001 obniżając koszty produkcji zmienili to , jak wiele innych rzeczy.
ale nie znalazłem informacji o przełączaniu na N(eutral) przy wciśniętym hamulcu. Manual jest dla wersji od 2001r więc może i tu księgowi pokazali swoja kreatywność. Jest za to sporo ciekawych informacji o skrzyni jatco.
Ostatnio zmieniony przez Punx Wto Wrz 02, 2014 10:18, w całości zmieniany 1 raz
Dostałem się do PIN 28 ECU (kabel czerwono/zielony we wtyczce 2 od prawej). Na tym kablu mam cały czas 8,6 V niezależnie czy hamulec jest wciśnięty czy nie (nie rozumiem tego)
myślę ,że mierzyłeś we wtyczce 24 pinowej , a w niej jest na tym przewodzie zasilanie czujnika ciśnieni paliwa.
Mierzyłem na tej wtyczce zaznaczonej na zdjęciu, na pinie 28 (wtyczka na bank miała 40 pinów)
Swoją drogą w manualu (dzięki Punx) od Freelander TD4 (rozdział Jatco 44-6) widać że sygnał z pedału hamulca idzie bezpośrednio do ATCU a nie ECU ...
"The EAT ECU uses this switch to monitor brake pedal
application status. The information is input to pin 43 of the EAT ECU on a hardwired connection from the switch.
The EAT ECU can allow the gearbox to apply more engine braking therefore slowing down the vehicle in a shorter
distance and reducing brake pad wear."
To ja spróbuję sprawdzić co się dzieje na pin 43 ATCU
[Edit 2014-09-02 20:30]:
Na pin 43 EAT ECU pojawia się sygnał 11,8V po naciśnięciu hamulca, wygląda zatem że czujnik daje prawidłowe wartości na sterownik skrzyni, natomiast coś nie tak jest z sygnałem na ECU (pin 28) gdzie ma się pojawiać sygnał 6-8V (u mnie jest na stałe 8,6V). Obawiam się, że brak funkcji hamowania silnikiem i 'neutral mode' jest związana tylko i wyłącznie z firmware EAT ECU i w naszych R75 tego niestety nie ma
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 17:52
Dużo w tym temacie o nr sterowników dlatego odświeże temat.
Korzystając z danych zamieszczonych w tym tamacie sprawdziłem VIN i powinienem mieć sterownik skrzyni UHC 100138 i oznaczenie skrzyni PR001 (na sterowniku). Sprawdziłem mój i mam sterownik UHC 100139 i oznaczenie skrzyni PR002.
No i teraz nie rozumiem czegoś... Bo mam sterownik z R75 po 2000r. aczkolwiek oznaczenie, że do skrzyni PR002 czyli od 2,5 KV6 a nie 2,0 KV6. Wg informacji jak dobrze wnioskuję nie było nawet takiego połącznia bo sterowniki UHC 100139 były do skrzyń PR01x
A teraz ciekawostka - jakiś czas temu kupiłem od AdaskoC sterownik do 2,0 KV6 (na przyszłość - wtedy bez patrzenia na numery bo nawet nie widziałem, że to ma znaczenie) i się okazało, że jest to UHC 100138 do skrzyni PR001 czyli tak jakby dedykowana do mojego R75
2 dni temu założyłem i powiem, że masakra na zimno, przy przełączaniu z 2 na 3 jest takie odczucie jakby ktoś w międzyczasie hamulec naciskał (takie zdławienie). Poza tym jest dużo bardziej odczuwalne ciągnięcie przy przełączeniu na D. W moim sterowniku jak przełącze na D (trzymając hamulec) to lekko czuć, że skrzynia jest gotowa, w tym "nowym" jak przełączę na D to czuć, że hamulce muszą trzymać a cała buda dość mocno szarpie do przodu (jednorazowo).
Zrobiłem też 100km trasy i o ile mój sterownik przy mocnym depnięciu dochodzi do czerwonego pola (równo) i przełącza bieg to ten nowy przekraczał czerwone pole o jakieś 500obr (nawet nie wiem przy ilu jest odcinka).
Nie działa też tryb sport - sugerując się tym, że mając np: 3000obr/min po przełączeniu na sport stary sterownik robił redukcje, ten nowy nie reagował nawet po dodaniu lekko gazu.
Dziś wróciłem do starego/dziwnego/sprawdzonego sterownika.
Pytanie dlaczego mam taką nietypową konfiguracje? Czy wychodziły jakieś inne wersje niż te z rozpiski? A może mam nową skrzynię? No chyba, że ja czegoś nie doczytałem...
Cześć, dla pocieszenia - moje doświadczenia z wymianą EAT ECU zakończyły się powrotem do starego oryginalnego ... na szczęście pracuje on bardzo dobrze
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum