Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Na luzie spadaja obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Na luzie spadaja obroty
Autor Wiadomość
mancho 



Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 14:34   [R75] Na luzie spadaja obroty
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,
Mam takie problem ktory mi sie pojawil niedawno a mianowicie
Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamowac to obroty z 800 spadaja do 600 i wpada w drgania. jak sie zbliza do calkowitego zatrzymania to drgania sa troszkew silniejsze i jakby sie silnik dlawil. W momencie zatrzymania wraca na 800 obrotow i jest juz wszystko ok.
Dzieki za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 14:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 16:09   

Poczytaj ten post, ostatnio temat na topie, chyba każdy tak ma, mojemu też to doskwiera:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52958
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 18:32   

mancho napisał/a:
Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamować
a po co wrzucasz na luz?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 18:38   

Nieważne po co, ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 18:48   

Balas87 napisał/a:
Nieważne po co,
ważne , bo ECM mając sygnały z lewego czujnika ABS o 100 km/h , z czujnika hamulca hamowanie i z czujnika pedału gazu O , wdraża hamowanie silnikiem a napęd jest rozłączony.
Balas87 napisał/a:
ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania...
maja tak ale przy hamowaniu na biegu z użyciem sprżęgła przed zatrzymaniem
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 20:40   

Jak w jadę w drzewo przy 60km/h to pas przedni się gnie...
Nie ważne po co to robię, ważne że nikt nie znalazł rozwiązania, żeby pas się nie giął :)

Ja też miałem się spytać autora, czemu przy 100km/h wywala na luz? Po co?
Chyba, że takie rzeczy dzieją się też przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ze światłem czerwonym i wyspęrzgleniu go tak aby nie zgasł. Warunki występowania problemu opisane przez autora są dla mnie anomalią.

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2015 21:40 ]
Żeby nie robić offtopa całkowitego, zrobiłem taki test.
Przy 90km/h wyrzuciłem na luz i nic się nie stało wielkiego.
Obroty spadły na zakres takich jak zwykle biegu jałowego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 21:43   

Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 07:29   

MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś :)
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 09:15   

longer86 napisał/a:
Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania ;)


Ja nie zauważyłem tego problemu, dopóki nie odpiąłem wężyka podciśnienia od EGR, więc też tutaj bym szukał przyczyny.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 09:41   

Jak odpiąłeś wężyk to pytanie czy jest dobrze zaślepiony?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 10:20   

prebenny napisał/a:
Jak odpiąłeś wężyk to pytanie czy jest dobrze zaślepiony?


Wcisnąłem wysmarowanego silikonem gwoździa. Wchodził ciężko, więc myślę, że jest szczelnie.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 11:51   

longer86 napisał/a:
Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania ;)

Ale właśnie to ja jestem tego przykładem ;) Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą :P

Balas87 napisał/a:
MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś :)

Nie w tym rzecz... trochę zakpiłem przyznaję, ale w tym przypadku uzasadnienie takiego zachowania jest ważne ;)

Mogę wyłączyć mapą, ale nie wiem czy to jest ten sam efekt co całkowite zaślepieinie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 14:39   

MaReK napisał/a:
Ale właśnie to ja jestem tego przykładem ;) Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą :P


To wiele wyjaśnia... wiesz co... Ciebie nie podejerzewałem że na serii jeździsz
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT T] Czasami nie spadają obroty
Ricardus Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Gru 04, 2013 19:25
lesny
Brak nowych postów [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
czort Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 10, 2019 09:20
tomgdax
Brak nowych postów [R75] wspomaganie - spadaja obroty przy skrecie ma max
R75 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 18, 2014 23:34
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
jarema Rover serii 75, MG ZT 58 Sro Lip 03, 2013 13:08
Dawidovs
Brak nowych postów [R75] Spadają i falują obroty po rozgrzaniu silnika
Adsik Rover serii 75, MG ZT 52 Pon Gru 31, 2012 18:14
Adsik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink