Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam. Przeszukalem wiele stron, a i tak nie ,znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Tak wiec zadań krótkie i szybkie pytanie, na które prosze Was o odpowiedz. Gdzie w moim roverki znajduje się zawór ERG i jak on mniej więcej wygląda?
Pozdrawiam roverkomaniakow
_________________ W doświadczeniach siła..
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 08:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Znajduje się to to z tyłu silnika między grodzią a silnikiem jak kolektory dolotowy i wydechowy . Łączy to to jedno z drugim i wrzuca z wydechu trochę spalin do dopalenia (taki pro ekologiczny wymysł).
Dziekuje za odpowiedz. Zainteresowala mnie mechanika to raz, a dwa chce go wyczyścić, ewentualnie zaslepic go.
Przy okazji jeśli możesz powiedz mi czy jest przepływomierz w tym silniku i gdzie się znajduje w takim przypadku. (Gdzieś mi się obilo, ze w silnikach serii K nie ma przyplywomierza)
Ok, dzięki za wyjaśnienie tej kwestii. Powrocmy do zaworu EGR, można go sprawdzić poprawność jego działania bez miernika, komputera, przed wcześniejszym jego zaslepieniem?
Hmm ... na to pytanie ci nie dopowiem. Natomiast ja również dużo czytałem na forum na ten temat i jeśli chodzi o EGR w Dieslu, to zazwyczaj nie sam EGR się psuł, a element dający dane do jego sterowania (otwierania/zamykania) czyli właśnie przepływomierz, który częściej się psuje, jest bardzo czuły. Drugą opcja to, że przepływka jest zapaskudzona - można ją czyścić ale to bardzo delikatna robota, często sprowadzająca się do kąpieli chemicznej.
Sam EGR zaś może być zasyfiony jak najbardziej. Nie ma większego problemu z jego zdjęciem i oczyszczeniem (śruby odkręca się na ciepłym silniku, wyłączonym oczywiście ), potem trzeba je dokręcić z wyczuciem ( u siebie znam wartości Nm, nie wiem czy u ciebie są takie same).
I wracając - musi ktoś mądrzejszy napisać tobie jak to jest w benzynie. Jak jest sterowany EGR tzn. czy w przepustnicy jest jest jakiś czujnik jej otwarcia/przyknięcia i na tej podstawie sterowany jest EGR (tak na chłopski rozum sobie to tłumaczę).
PS. Właśnie jakieś 3 godziny temu mój EGR został zaślepiony i stanowi obecnie jedynie ciekawostkę A przepływka póki co jest, ale odpięta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum