Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
Autor Wiadomość
marlon89 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 15:54   [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam. Mój pierwszy post, tematy na temat przegrzewania się silnika przestudiowałem od deski do deski. Mój mechanik pracuje nad przegrzewającym się silnikiem 1.4 75KM rok produkcji 1999. Nie zagazowany jeździ na benzynce. Wymienione wszystkie rurki od chłodzenia, wymieniony termostat, układ chłodzenia drożny i szczelny. Korek zbiorniczka wyrównawczego szczelny. Uszczelka pod głowicą wymieniana w serwisie specjalizującym się w Roverach rok temu i jest ok. Ciśnienie w układzie chłodzenia około 1 atmosfery. Sprawdzane na obecność CO2 i jest ok. Jedyny mankament, że przy odpaleniu leci trochę białego dymu z rury ale nie są to jakieś ogromne chmury Czy ktoś może mi podpowiedzieć na co jeszcze mam mechanikowi zwrócić uwagę i co mu podpowiedzieć w kwestii tego cholernego przegrzewania? Dodam, że jak jadę i zaczyna się grzać to jak włączę ogrzewanie to temperatura wraca do normy. Dzięki za pomoc drodzy forumowicze!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 15:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 17:05   

ubywa ci plyn? bo to moze byc chmura z plynu ( ale musi ubywac )

miejsce gdzie plyn sie moze wlewac to kolektor dolotowy ( albo raczej jego uszczelka )


a zasadczniczo przegrzewanie sie to:

A/ termostat
B/ wentylator -a nawet jeden z jego biegow tylko
C/ czujnik temp silnika lub jego instalacja ( tylko pamietaj ze sa 2 - jeden do zegarow a drugi dla kompa ktory steruje wentylatorami
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 17:20   

Jeszcze dopisałbym skorodowana chlodnicę

Czy jak wymieniałes węze chłodziwa, to bypass nagrzewnicy też? Jest drozny?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 17:23   

flapjck1 napisał/a:
miejsce gdzie plyn sie moze wlewac to kolektor dolotowy ( albo raczej jego uszczelka )

W 16V owszem ale nie w 8V :nono:
A/ termostat ? napisał że wymieniony chyba że został odwrotnie zamontowany o ile to możliwe.
B/ wentylator w 8V ma jeden bieg
C/ czujnik temperatury raczej nie ma nic do przegrzewania, chyba że w końcowej fazie nie włączy wentylatora.
marlon89 opisujesz silnik 75 km czyli 8V a w danych pojazdu masz 16V to może być mylące.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 18:35   

kupowalem kiedys w IC termostaty Verneta czy jakos tak, szajs straszliwy, na 3 kupione 2 byly uszkodzone na dzien dobry, ostatni zepsul sie po tygodniu?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 22:41   

Ja również nie polecam Verneta...
A termostat da się założyć odwrotnie, sam tak zrobiłem na początku mojej kariery z Roverkami... :)
Odpowietrzony jest dobrze?
A to że leci biały dym z rury po odpaleniu to normalne, zawsze w wydechu jest woda, a po za tym produktem spalania jest para wodna. :)
 
 
 
marlon89 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 09:12   

Dziękuję wam pięknie za wszystkie odpowiedzi. Koniec końców okazało się, że przyczyną była jednak drożność układu tylko mechanika mam takiego jakiego mam i musiałem nad nim postać 3 godziny, żeby wziął się porządnie do roboty. Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [214i] Przegrzewanie i nie dzialajace LPG.
Danio2020 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Wto Lut 07, 2012 14:56
Danio2020
Brak nowych postów [Rover Streetwise 1.4] przegrzewanie się w korku
Gonso123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Lip 17, 2019 20:04
Gonso123
Brak nowych postów [214i] Rover 214i popychacze hydrauliczne
Sierzant Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lis 24, 2016 19:35
sobon
Brak nowych postów [r 214i 1.4 97r] Filtr przeciwpyłkowy ROVER 214i
TomaszBarczyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Lis 09, 2009 15:37
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink