Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, mam pytanie odnośnie wentylatora chłodnicy. W moim 75 wentylator pracuje cały czas, czytałem już trochę o tym na forum, ale zastanawiam się czy może to być po prostu wada samego wentylatora a nie jakiegoś czujnika. Kiedy kupiłem Roverka miał on uszkodzony wentylator, który nie pracował w ogóle, więc nie jestem w stanie powiedzieć czy wcześniej ten problem też występował. Poza tym mam jeszcze jedno pytanie, czy klimatyzacja włącza się automatycznie kiedy ustawię nawiew na temperaturę LO, czy muszę jeszcze kliknąć jakiś przycisk, lub przekręcić jakieś pokrętło? Dodam tylko, że czego bym nie kliknął obroty silnika są stałe.
Ostatnio zmieniony przez Kamil96 Pią Kwi 17, 2015 19:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 21:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czytałem jeszcze, że może to być wina czujnika płynu chłodzącego, który znajduje się pod pokrywą silnika. Pod atrapą widziałem czarną "puszkę" z napisem Vaico, czy to jest ten czujnik, jeżeli nie to czy ktoś wie co to jest, czujnik położenia przepustnicy albo co?
tylko że ty masz diesla i trochę może się to różnić, poszukaj na forum "rozmieszczenie czujników" pod twój silnik na pewno coś trafisz... lepiej żeby nie wentylator lepiej żeby coś nie stykało...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 09:32
Kamil96 napisał/a:
Czytałem jeszcze, że może to być wina czujnika płynu chłodzącego,
trzeba rozróżnić usterkę czujnika temp. płynu chłodzącego ,od braku sygnału z niego ,o czym pisałem wyżej . Jak jest usterka czujnika ,to występują takie objawy jak świecenia kontrolki max ( czerwona ) ,źle działa wskaźnik temp . na zegarach, utrudniony rozruch , a Ty nic o tym nie piszesz. Przy braku sygnału z czujnika temperatury płynu, ECM uruchamia dla ochrony silnika wentylator i silnik pracuje w trybie domyślnym 80 st.C.
Dzięki panowie ostatnio dopiero miałem okazję usiąść za sterami i od razu po kliknięciu econ wentylator się wyłączył (hura). Jednak jest to dla mnie wręcz idiotyczna rzecz, ponieważ w każdym samochodzie klimatyzację włącza się przyciskiem AC, a nie jakieś niezrozumiałe napisy itd. To nie jest zwykły samochód jak widać, nawet przełącznik wycieraczek działa odwrotnie
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Maj 01, 2015 04:13
longer86 napisał/a:
a wracając do samego 75 nie zawsze jest taki niezwykły, znalazło sie i miejsce na przycisk AC tada:
Wszystko dobrzy, tylko Ty pokazałeś panel klimy tzw. manualnej, która jest dosyć rzadka, jeśli chodzi o 75-tki. Najczęściej mamy tzw. klimatroniki i tu przycisku A/C nie uświadczysz. W tym wypadku, do włączenia/wyłączenia klimy, mamy przyciski ECON i AUTO.
Załączyłem zdjęcie pochodzące z naszej strony KLUBOWEJ
gustav.pl, wiem i dokladnie to napisałem w pierwszej części postu, ze w roverze przewidzieli ze jak jest klima to się jej używa, a chcąc zwykly nawiew to sie go wlacza. A foto klimy manualnej tylko na dowód ze w R nie jest wszystko na opak i znalazlo sie tez miejsce na przycisk AC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum