Wysłany: Pon Maj 04, 2015 16:55 [R25] Problem z temperaturą silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam
Mam problem z temperaturą silnika,czujnikiem temperatury albo jeszcze z czymś innym sam już nie wiem. Przestał włączać się wentylator więc od razu pomyślałem o czujniku,wymieniłem na nowy dokładnie taki LINK ale wentylator dalej nie włączał się jak jechałem w korku i temperatura leciała w górę.Wymieniałem go 3 razy bo myślałem że kupiłem jakieś wadliwe,aż w końcu sprzedający zaproponował inny czujnik LINK2 i na tym wentylator włącza się ale w momencie jak na zdjęciu,a to chyba trochę za poźno?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 04, 2015 16:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najlepiej byłoby sprawdzić interfejsem diagnostycznym, jaka jest temperatura kiedy wentylator się włącza. Wtedy można cokolwiek mówić, czy za późno, czy nie, wskazówka jest trochę niedokładna. Pozdrawiam
Za późno? Jeśli włącza po dłuższym czasie stania w korku (a nie od razu gdy tylko dojdzie do miejsca na zdjęciu) i nie rośnie ponad połowę wskaźnika to wg mnie jest jak należy.
U mnie taka temperatura jest gdy auto się rozgrzeje, jakby nominalna pracy.
btw. mam problem z grzaniem się - wentylator załącza się, ale za późno, wymieniałem czujnik 2 razy ale na używane, chyba z ciekawości kupię ten czujnik który ostatecznie kupiłeś, może to rozwiązanie problemu...
Temperatura jak wyżej na zdjęciu jest prawidłowa po nagrzaniu auta.
Wentylator powinien się włączać jak tylko wskazówka lekko przekroczy połowę skali.
Zanim posypią się wpisy że jest za wysoka, dodam że w części aut prawidłowa temperatura to wskazówka poniżej połowy skali a w części jak jest w połowie skali, dokładnie w pozycji poziomej.
Wynika to chyba z wyskalowania czujnika temperatury. Zgadzam się z browar24 że wskazówkę trzeba traktować tylko orientacyjnie.
[ Dodano: Wto Maj 05, 2015 17:23 ] dejv89, czujnik można łatwo sprawdzić http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Jeśli auto się przegrzewa wymień korek zbiorniczka płynu chłodzącego, kosztuje niewiele.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Temperatura jak wyżej na zdjęciu jest prawidłowa po nagrzaniu auta.
Wentylator powinien się włączać jak tylko wskazówka lekko przekroczy połowę skali.
Zanim posypią się wpisy że jest za wysoka, dodam że w części aut prawidłowa temperatura to wskazówka poniżej połowy skali a w części jak jest w połowie skali, dokładnie w pozycji poziomej.
Wynika to chyba z wyskalowania czujnika temperatury. Zgadzam się z browar24 że wskazówkę trzeba traktować tylko orientacyjnie.
[ Dodano: Wto Maj 05, 2015 17:23 ] dejv89, czujnik można łatwo sprawdzić http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Jeśli auto się przegrzewa wymień korek zbiorniczka płynu chłodzącego, kosztuje niewiele.
Korek mam nowy.Odkąd mam tego roverka (2lata) temperatura zawsze była trochę poniżej połowy jak na zdjęciu poniżej,nawet jak załączał się wentylator to wskazówka nawet nie drgnęła.Podjadę gdzieś na interfejs i może coś wyjdzie
A więc byłem już na kompie i wychodzi na to że wentylator włącza się przy 105 stopniach
Początek otwarcia termostatu to około 85-88°C
W pełni otwarty przy 100°C więc włączanie wentylatora przy 105°C jest chyba prawidłowe. Ważne też że się włącza, to znaczy że czujnik temperatury działa.
Zastanawiające jest to że kiedyś miałeś inne wskazania a teraz się zmieniły.
Nie zmieniałeś ostatnio tego czujnika lub termostatu ?
Jeśli nie.... to oznacza że zmieniła się rezystancja czujnika, na szczęście odpowiada on tylko za wskazania na zegary i nic więcej.
Możesz jeszcze przeczyścić połączenie masy od akumulatora do nadwozia ale nie podejrzewam żeby to było przyczyną zmiany wskazań.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Początek otwarcia termostatu to około 85-88°C
W pełni otwarty przy 100°C więc włączanie wentylatora przy 105°C jest chyba prawidłowe. Ważne też że się włącza, to znaczy że czujnik temperatury działa.
Zastanawiające jest to że kiedyś miałeś inne wskazania a teraz się zmieniły.
Nie zmieniałeś ostatnio tego czujnika lub termostatu ?
Jeśli nie.... to oznacza że zmieniła się rezystancja czujnika, na szczęście odpowiada on tylko za wskazania na zegary i nic więcej.
Możesz jeszcze przeczyścić połączenie masy od akumulatora do nadwozia ale nie podejrzewam żeby to było przyczyną zmiany wskazań.
Temperatura przy którym powinien wlączyć się I bieg wentylatora to 102 °C. 105°C - nie ma tragedii. Może ma z tym coś wspólnego ten nowy czujnik. Tak na marginesie, np. mnie po wymianie czujnika temperatury, temperatura spadła o jakieś 5 °C.
Ja bym proponował zakup elm327 i tym interfejsem kontrolował temperaturę, jest to dokładne wskazanie - miałbyś 100% pewność, że silnik się nie przegrzewa. Koszt zakupu jest równy jednorazowemu podłąćzeniu pod komputer gdzieś u mechanika. Pozdrawiam
Początek otwarcia termostatu to około 85-88°C
W pełni otwarty przy 100°C więc włączanie wentylatora przy 105°C jest chyba prawidłowe. Ważne też że się włącza, to znaczy że czujnik temperatury działa.
Zastanawiające jest to że kiedyś miałeś inne wskazania a teraz się zmieniły.
Nie zmieniałeś ostatnio tego czujnika lub termostatu ?
Jeśli nie.... to oznacza że zmieniła się rezystancja czujnika, na szczęście odpowiada on tylko za wskazania na zegary i nic więcej.
Możesz jeszcze przeczyścić połączenie masy od akumulatora do nadwozia ale nie podejrzewam żeby to było przyczyną zmiany wskazań.
Temperatura przy którym powinien wlączyć się I bieg wentylatora to 102 °C. 105°C - nie ma tragedii. Może ma z tym coś wspólnego ten nowy czujnik. Tak na marginesie, np. mnie po wymianie czujnika temperatury, temperatura spadła o jakieś 5 °C.
Ja bym proponował zakup elm327 i tym interfejsem kontrolował temperaturę, jest to dokładne wskazanie - miałbyś 100% pewność, że silnik się nie przegrzewa. Koszt zakupu jest równy jednorazowemu podłąćzeniu pod komputer gdzieś u mechanika. Pozdrawiam
Fajna sprawa z tym elm327. browar24 korzystałeś z takiego urządzenia ?
Druga sprawa że jazda z podłączonym elm327 podłączanie przez bluetooth i kontrolowanie temperatury np. za pomocą telefonu jest trochę problematyczne, chyba że sporadycznie dla kontroli.
Interfejs diagnostyczny ELM 327 działa z:
Wszystkie auta Europejskie od 2001 r. benzynowe i od 2004 r. DIESEL
Niektóre auta Europejskie już od 1996 r. benzynowe i diesel.
Z roverów, na liście obsługiwanych modeli samochodów pod warunkiem, ze są zgodne z OBD2/EOBD są jedynie
Rover: 75, 600, 618, 620, 623, 800, 820, 825, 827
Używa ktoś z powodzeniem takie cóś ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum