Wysłany: Nie Maj 10, 2015 15:27 [Freelander] Problem z wibracjami w czasie jazdy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim LR Freelander.
Otóż w czasie jazdy na karoserię przenoszą się wibracje. Początkowo działo się tak przy V=100-120 km/h. Na obecną chwilę dzieje się już to przy 50-60 km/h.
Na postoju na luzie jaki i przy dodawaniu gazu również odczuwam DELIKATNE wibracje ale są znacznie mniejsze niż w czasie jazdy.
Mam też wrażenie, że wibrację nasilają się w miarę rozgrzania silnika. Na początku jazdy są mniej wyczuwalne niż po np. 10 minutach jazdy.
Dodam, iż nie mam żadnego bicia na kierownicy. Wibracje odczuwalne są na karoserii oraz na pedale gazu. Sądzę, że dochodzą bardziej z przedniej części auta ale jest to moje odczucie subiektywne.
Co do tej pory zrobiłem:
- wyważyłem koła
- sprawdziłem opony ( podmieniłem na inne)
- byłem na SKP sprawdzić luzy na drążkach itp. ( podobno wszystko jest OK)
Po tym wszystkim pojechałem do mechanika, który stwierdził, iż padnięte są poduszki silnika...Podobno ręką można poruszać całym silnikiem, który rusza się na lewo i prawo.
Czy waszym zdaniem mogą być to poduszki czy też problemu szukać gdzie indziej
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 10, 2015 15:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli to występuje przy ok 4000obr. (od 3500-4500) to bardzo prawdopodobne jest obluzowanie lub pęknięcie mocowania IRD nad prawą półosia taka półokrągła łapa. moja była obluzowana. Poduszki swoja droga potrafią taki efekt robić, a silnik nie powinien tak miękko wisieć.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeżeli to występuje przy ok 4000obr. (od 3500-4500) to bardzo prawdopodobne jest obluzowanie lub pęknięcie mocowania IRD nad prawą półosia taka półokrągła łapa. moja była obluzowana. Poduszki swoja droga potrafią taki efekt robić, a silnik nie powinien tak miękko wisieć.
Wibracje występują raczej już od 2000obr.
wydaje mi się że zmienię te poduchy jak i tak są już padnięte... Zobaczę co dalej.
Może jeszcze jakieś sugestie ?
PS. Mam plik RAVE...czym mogę go otworzyć ( pytam przy okazji)
masz plik iso? jak tak to zamontuj w wirtualnym CD i ruszy jak masz rar to spróbuj zmienić rozszerzenie na iso i patrz punkt pierwszy lub rozpakuj rara i tam powinieneś mieć exe do odpalenia
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przy KV6 poduszki silnika typował bym jako pierwsze.
Bardzo często wyrabia się poduszka dolna skrzyni biegów.
Mechanik stwierdził iż padła dolna i górna poducha silnika. Rozumiem że powinienem jeszcze sprawdzić poduszkę skrzyni?
Jest tam jedna poduszka czy również 2 jak w przypadku silnika?
Ty masz 2000obr przy 100km/h ? bo tak trochę jak w dieslu a nie w 2,5V6. zdaje się że 100-120km/h to sa obroty powyżej 3500 w V6 (mam ten silnik w R75) a wtedy jak piszesz drży mocno więc sprawdź łapę IRD bo u mnie łapa się poluzowała i też zaczynało od 3500-4300 drżeć aż potem drżał prawie w całym zakresie i rozwaliło mi górna poduszkę (gruszkę) ale ja mam 1.8 w Freelu. tak że poduszki mogą być wynikiem czegoś innego zużytego bo w V6 same z siebie poduchy siadają przy bardzo dużych przebiegach raczej.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
wokół wyjścia prawej półosi jest element mocujący IRD do silnika, tzw. łapa IRD. taka blacha półokrągła, nie mam niestety fotki od V6 mam tylko od 1.8 ale pewnie będzie podobna.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No i jestem po wymianie poduszek...Niestety nie dało to żadnych efektów.
Jeszcze raz postanowiłem zmienić opony i zobaczyć czy będzie poprawa...Odkręciłem koło i tu moje zaniepokojenie wzbudził otwór piasty i otwór centrujący felgi...
Otóż różnica między nimi jest około 2-3 mm ( piasta jest mniejsza).
Zastanawia mnie czy to może wpływać na te wibracje...Po zakupie auta przez 3 miesiące było OK...A teraz te wibracje...
Czy sądzicie że może to mieć znaczenie ?
Znaczy się felgi nieoryginalne? jak tak to wyleciał pierścień centrujący albo go nie było i teraz źle założona felga
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeszcze mam prośbę do Was...
Możecie mi powiedzieć jak jest mocowany silnik V6...Chodzi mi o ilość poduszek silnika.
Może macie jakiś schemat mocowania silnika ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Sprawdziłem te felgi i okazało się że to jednak nie felgi ani opony.
Teraz na postoju przy 1500obr czuje wibracje na karoserii...
2 poduszki juz mechanik wymienił...zastanawiam się czy nie wymienić wszystkich...
jest takie coś jak RAVE do freelandera i tam masz wszystko "jak rozłożyć i złożyć freela żeby śrubki nie zostały" oczywiście po angielsku. Możesz poszukać w necie albo pobrać z mojego albo SyntaXa chomika
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam,
problem rozwiązany. Przyczyną okazał się być przegub wewnętrzny.
Przegub zmieniony i wszystko OK .
Przy okazji zdjąłem wał. Dwie podpory do wymiary oraz wisko zapieczone.
Szybka wysyłka do SyntaXa i w poniedziałek/wtorek będę miał wał z nowymi podporami i wiskiem u siebie .
Pamiętaj tylko o moich uwagach które przekazałem przez telefon jak będziesz składał tylną część wału.
- Podpory przykręcone do nadwozia w linii prostej ! Super ważne
- Wał tył odmoczyć frezy - na wiskozie masz już nasmarowane
- Śrubki i podkładki wyślę listem
- Przed założeniem wału koniecznie skontrolować centralną poduszkę dyfra - Jak ma luzy wymienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum