Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: Czw Cze 17, 2010 13:29 [Freelander] Jak wymienić olej w ird?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Mam prośbę chciałbym wymienić olej w ird. Czy mozecie mnie poprowadzić jak to zrobić ?
Które śruby podkręcać jaki olej i czy są jakieś inne rzeczy które trzeba by sprawdzić podczas wymiany ?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam Łukasz.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 17, 2010 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: Pon Cze 28, 2010 08:56
Było by prościej tylko przeczytałem że jak się spuszcza olej to jedna śruba jest namagnesowana i do niej przywierają różne opiłki metalu i wtedy można sprawdzić wstępnie stan zużycia przekładni kątowej.
[ Dodano: Pon Cze 28, 2010 09:56 ]
Szanowni forumowicze czy możecie mi pomóc w w/w temacie ?
Odkręcasz tą śrubę od dołu widoczną na zdjęciu.
Czekasz aż olej zleci, możesz przepłukać IRD.
Następnie wkręcasz śrubę.
Od góry masz gumowy kapturek wyciągasz go i nalewasz odpowiedni olej.
Spoko.
Dałes sobie radę
Mój mchanior (ASO) polecił mi że nie trzeba kupowac drogiego oleju Land Rover.
Idealny do tego celu jest ELF Tranself 75W90
Ma identyczne lepkości i smarności i faktycznie jest dobry bo auto cichuteńko pracuje.
DO IRD na wymianę wchodzi 1 litr oleju, przekładniowy 75w90 API GL-5
Do mostu 0.9 litra, może być mineralny, MTF-94 nie zaszkodzi
Nie wiem jak chcecie wlać tam 2,5 litra, tylke wchodzi do skrzyni biegów, a wlew jest po stronie flanszy do której przykręca się wał, leje się do przelewu !
To chyba dobry temat do mojego pytania:
Jak wyglądają te opiłki tzn. czy są duże? Bo u mnie na korku jest takie "szare błotko" zrobione z mikroskopijnych opiłków niewidocznych gołym okiem. żadnych większych niema, ale tej szarej masy jest parę mm grubości. I nie wiem czy myśleć już o wymianie IRD.
Jak te opiłki wyglądały u Was?
Dzięki za odpowiedź.
Nalałem nowego oleju Texaco Multigear S 75W-90 załączam zdjęcie przedstawiające poziom oleju po wymianie - prawda to co piszą koledzy, że na wymianę wchodzi 1 litr. Stary olej spuszczałem gdy był ciepły i po spuszczeniu jeszcze uniosłem nieco przód samochodu żeby więcej zleciało, a i tak nowego weszło dokładnie jeden litr
Podłączę się do dyskusji aby nie zaczynać nowego wątku...
Po wymianie oleju w IRD zauważyłem że na korku spustowym pojawiła się kropla oleju. Wytarłem ją ale widzę że najwyraźniej sączy się z korka.
Moje pytanie: czy na gwincie korka powinna być jakaś uszczelka/podkładka ?
Jeżeli tak to proszę o info. gdzie mogę ją dokupić bo u mnie jest sam gwint bez żadnego uszczelnienia.
podkładka na wlewie 22/27( średnica wewnętrzna/ zewnętrzna). Uwaga na średnice zewnętrzna jak jest większa podkładka nie wchodzi w gniazdo.
Podkładka na korku spustu 16/22
Korki dokręcamy z siła 35 Nm
Przy okazji wymiany warto sprawdzić odpowietrzenie IRD
podkładka na wlewie 22/27( średnica wewnętrzna/ zewnętrzna). Uwaga na średnice zewnętrzna jak jest większa podkładka nie wchodzi w gniazdo.
Podkładka na korku spustu 16/22
Korki dokręcamy z siła 35 Nm
Przy okazji wymiany warto sprawdzić odpowietrzenie IRD
Dziękuję za informację. A czy te podkładki to zwykłe metalowe czy to jakieś uszczelki? Gdzie mogę je kupić?
A możesz zrobić ładną rozpiskę dla wszystkich korków.
Najlepiej daj podkładki miedziane.
Ja kupuję tutaj:
http://allegro.pl/listing...?us_id=27927813
Bardzo dobrze zaopatrzony sklep.
Dotyczy Freelander Td4 2001. Skrzynia manual.
1. Silnik - Miska olejowa.
Podkładka 14/22.( Można kupić np w Landstore) Klucz do odkręcania 15 sześciokątny. Siła dokręcenia 28Nm. Ilość oleju ok 6,8l. Uwaga podkładka która jest w zestawie z filtrem oleju nie pasuje do korka spustu oleju.
2. IRD
Wlew podkładka 22/27, spust 16/22. Klucz do odkręcania 19góra, 21 dół sześciokątny. Siła dokręcenia 35Nm. Ilość oleju ok 1,1l. olej 75W/90
3. Skrzynia manual getrag 282 .
Wlew, spust bez podkładek. Klucz do odkręcania imbus 8. Siła dokręcenia 35Nm. Ilość oleju ok 1,6l. olej MTF 94
4. Dyfer
Jest korek nazwijmy go wlewowo- spustowy bez podkładek . Klucz do odkręcania grzechotka 3/8 wchodzi w gniazdo. Siła dokręcenia 27Nm. Ilość oleju ok 0,83l. olej 80W/90.
Szanowny Panie Arku tego Pan oczekiwał.
PS: Czy narodził się już następca Landhelp?
Tak tego oczekiwałem
A co do następcy Landhelp to forum ... nie będzie będzie coś bardziej w rodzaju fanpage z opisem budowy aut.
Może kiedyś się zrobi ... ale by taka idea była susza musi się zmienić mentalność ludzi bo zdecydowanie nie podpisujemy się pod forum w stylu wujek dobra rada na częściach z Castoramy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum