Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kod usterki: P1102
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kod usterki: P1102
Autor Wiadomość
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Sob Maj 09, 2015 23:11   [R75] Kod usterki: P1102
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam. To mój pierwszy wpis. Kupiłem niedawno Rover 75 - automat z silnikiem diesel BMW. Po przejechaniu w sumie 200 km pojawił się CHECK.
Kupiłem OBD2 i sprawdziłem numer błędu: P1102

Znalazłem że dotyczy to: Układ Napędowy.

Dodatkowo na desce wyświetla się nieprawidłowa temperatura zewnętrzna w zakresie: 45 - 50 st C.
Temperatura silnika na desce z zegarami jest w dobrym zakresie.
Ogrzewanie kabiny przy ustawieniu maksymalnego wskazania 28 st C nadal słabo nagrzewa kabinę. Dopiero dodatkowe podniesienie wskazania na Hi (pow. 28 stC) mocno ogrzewa kabinę.

Czy wymiana sensora temperatury cieczy będzie wystarczającym zabiegiem?

Link do opisu usterki:
https://drive.google.com/file/d/0B0ka1_rs3HRCNWs0SlhIMFhLREk/view?usp=sharing
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 09, 2015 23:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 10, 2015 01:38   

Dlaczego w opisie masz TDCI? :P

Najpierw zobacz czy po lewej stronie w zderzaku jest założony czujnik temperatury zewnętrznej, jak nie, to go znajdź, bo pewnie leży gdzieś koło chłodnicy i masz takie temperatury. ewentualnie uszkodzony przewód i tez może źle pokazywać. Jak powyższy sposób nie pomoże trzeba będzie sprawdzić czy silniczki po stronie kierowcy i pasażera działają przy zmianie temperatury. Trzeba po obu stronach obok nóg odkręcić kratkę nawiewu i ściągnąć tapicerkę. Za nią są silniczki i zmieniać temperaturę od LOW do HI i odwrotnie. Silniczek powinien przy każdej zmianie o 1 stopień zareagować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Nie Maj 10, 2015 08:16   

rafalmis1 napisał/a:
Dlaczego w opisie masz TDCI? :P


To mój błąd. :oops: Oczywiście powinno być CDTI. Poprawiłem. Powodem złego zapisu jest to, że posiadam jeszcze Ford Mondeo z silnikiem 2.0 TDCI :)

rafalmis1 napisał/a:
Najpierw zobacz czy po lewej stronie w zderzaku jest założony czujnik temperatury zewnętrznej, jak nie, to go znajdź, bo pewnie leży gdzieś koło chłodnicy i masz takie temperatury. ewentualnie uszkodzony przewód i tez może źle pokazywać.


Stawiam, że to będzie ten "spadnięty" czujnik, bo rzeczywiście wskazania bliższe są nagrzanej chłodnicy/blok silnika, niż angielskiej temperaturze otoczenia. Sprawdzę to wieczorkiem i będę dalej dopytywał :)
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Maj 10, 2015 10:19   

czujnik temp zewnętrznej może być uszkodzony i zawyża,często sie psuje właśnie w ten sposób
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Wto Maj 19, 2015 10:39   

Dziś w końcu wymieniłem ten czujnik temperatury zewnętrznej nr. JTF000180. W Anglii nazywają ten czujnik: Sensor Ambient Automatic A/C

Teraz wskazania temperatury zewnętrznej są prawidłowe: dziś 11 st C :cool:

Niestety nadal mam błąd P1102.

Torque (aplikacja do łączenia telefonu (android) z OBD2 (wtyczka do łącza z komputerem auta)) kieruje mnie na stronę, gdzie jest wyjaśnienie usterki P1102.

Niestety tam jest 9 marek aut (nie ma Rover). Który opis dotyczy Rover 75? :
http://www.dtcsearch.com/P1102/?from=Torque

Proszę o podpowiedź :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 10:47   

To błąd silnika? Wygląda jak problem z przepływomierzem powietrza. Może odpięty, albo ma za niskie wskazania.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 13:12   

Taki opis tego błędu mają na brytyjskim forum:
P1102 - MAF Sensor In Range But Lower Than Expected

Więc to będzie przepływomierz, w (bardzo) wolnym tłumaczeniu "jeszcze dobry, ale mógłby być lepszy". :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Wto Maj 19, 2015 13:56   

Czy tu chodzi o caly taki przeplywomierz?
http://www.eurocarparts.c...05a245e9&000009 ?

Czy moze co z tej listy?
http://www.eurocarparts.c...nagement-sensor
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 14:08   

0 928 400 520, numer się zgadza, tylko czy to na pewno jest Bosch? Jeśli podróbka, to bym uważał. Ostatecznie lokalnie możesz kupić w podobnej cenie i mieć oryginał:

np.
http://www.iparts.pl/prod...4772-15909.html
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Wto Maj 19, 2015 14:35   

Tamten za £105.84 to jest tzw ''Aftermarket'' czyli nie original

Boch jest za £165.06 : http://www.eurocarparts.c...f21698de&000009

lub na ebuy.uk za £102 z przesyká\: http://www.ebay.co.uk/itm...=item1e95623f89

A dlaczego takie nie bardzo mogá sie nadawac: np za £66: http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d27c7c803
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 14:42   

Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego, ale jak dokładniej zagłębisz się w temat to ciężko znaleźć osobę zadowoloną z zamiennika. Ewentualnie możesz się jeszcze tak pobawić https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=863396 lub bez tworzenia samemu http://www.tuning-diesels...nge/digimafams/ (ale cena podobna do oryginału boscha, tylko pewnie trwałość większa).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 14:43   

Było o tym sporo na forum, więc nie będę powtarzał.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54709

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40547

...i w kilku innych tematach. :-) Polecam!
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Wto Maj 19, 2015 14:56   

A wymiana tylko tego nie wystarczya by? http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d0986f7b0
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 15:08   

Poczytaj, co już jest w temacie przepływek na forum napisane.

Tak, wystarczy nowy wkład, obudowa na ogół jest cała i nie wymaga wymiany. Ale obudowa nie odpowiada za jakość zamontowanego w niej przepływomierza. :-)

To właśnie kiepskiej jakości wkłady-zamienniki są problemem, a jeśli nie jest w opisie jasno napisane, że to jest BOSCH, znaczy że nie jest. :-)

Dlaczego ma to być koniecznie ten BOSCH? Z wielu powodów - po pierwsze większość zamienników zdaje się nie mieć czujnika temperatury powietrza, a - szczególnie w przedliftach, gdzie nie było drugiego czujnika przy EGR - to robi różnicę. Po drugie - z relacji osób, które zamontowały sobie zamienniki, dawały efekt gorszy (brak mocy, szarpanie itp) niż wadliwy oryginał lub odpięcie wtyczki.

Jeśli chcesz sprawdzić w jakim stanie jest Twoja przepływka, podłącz się pod laptopa z INPA i porównaj wskazania "Ist-Air mass" z tabelką poniżej.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 16:13   

Jak koszta zbyt wysokie, to ją po prostu odepnij :)
Bedzie staly blad przeplywki oraz tempratury powietrza wpadajacego ale auto bedzie smigac. Moze odrobine wiecej spalac...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 11:03   

Dziś sprawdziłem jaki u mnie jest MAF sensor. Wprawdzie ma czujnik temperatury:
https://drive.google.com/file/d/0B0ka1_rs3HRCbXlUUWNtMVd5YkYxVi1uMXpvczBrYWV1akhB/view?usp=sharing

Ale wydaje się, że nie jest to Bosch:
https://drive.google.com/file/d/0B0ka1_rs3HRCZ3VtclJwSlcwSUlZWnFHX2gtVktVNGdCd1Fz/view?usp=sharing
Ostatnio zmieniony przez padmak Sro Maj 20, 2015 11:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 20, 2015 11:20   

Wrzuciłeś zdjęcia prosto z poczty google, więc ich nie zobaczymy raczej, ale skoro twierdzisz, że Twoja przepływka to nie Bosch, zapewne znalazłeś przyczynę tego błędu. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 11:37   

Dałem teraz linki do zdjęć, więc powinny być widoczne. Czy jeżeli sensor nie jest Bosch to ma prawo wyskakiwać błąd P1102? Wydaje mi się, że to bardziej przyczyna uszkodzonego sensora. Postanowiłem na ten czas kupić popularny zamiennik za 23 funty (~110 zł) z tej aukcji - mam nadzieje, że po wymianie będę mógł skasować błąd.

http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a6ef3f5ff
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 20, 2015 15:49   

Na brytyjskich forach piszą, że niektórzy montowali do R75 przepływomierze firmy SMP Europe, które były pierwotnie przeznaczone do BMW 320d. Efekt był taki, że auto jeździ, ale poniżej 2000rpm bez rewelacji.

Błąd nie jest zależny od tego czy masz przepływkę Bosch czy nie, ale od jej wskazań. Jeśli znacząco odbiegają od tego, co ma "zaprogramowane" ECU to wywala błąd.

O ile mnie pamięć nie myli to np. w BMW E46 była możliwość, a nawet konieczność w niektórych przypadkach, adaptacji nowego przepływomierza, szczególnie gdy masz inny niż oryginalnie zainstalowany. U nas zdaje się, że tej opcji nie ma, więc zostaje nam oryginalny Bosch lub wynalazki takie jak brytyjski RonBox czy inne MAFAM-y wraz z tańszymi przepływkami np. Piergurga. :-)

Aaaale skoro już kupiłeś ten przepływomierz z ebay-a, to poczekamy i zobaczymy jak to u Ciebie zadziała. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 20, 2015 16:02   

Jest tez opcja, przeprogramowac ecu. Tylko to sporo zabawy, jeśli przeplywka zaniża to przekalkulowac dawki paliwa wg odczytów przeplywki. Takie czasochlonne leczenie syfa pudrem, ale można sie w ten sposób dostosowac do wartości mierzonych przez zamiennik, jesli przepływka zaniża liniowo to przesunąć po prostu tabele wartości.
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] ABS nieznany kod usterki
WojWas Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Gru 10, 2015 11:34
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Dziwne usterki :P
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Cze 05, 2015 08:03
Dawidovs
Brak nowych postów [R75] Usterki w aucie - diagnoza
DanLP Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 06, 2016 08:12
DanLP
Brak nowych postów [R75] Nietypowe usterki w czasie Jazdy
keda Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Maj 21, 2015 10:11
keda
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Drobne usterki - skąd się biorą?
Igor_Op Rover serii 75, MG ZT 19 Sob Lut 27, 2016 13:49
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink