Wysłany: Pon Maj 11, 2015 19:30 [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Poproszę o opis jak się dobrać do modułu airbagów tak żeby go wymienić a nie poniszczyć konsoli środkowej. Aha i czy jakoś idzie się dowiedzieć jaki moduł trzeba założyć bo PHJOWI wspominał tylko że ma być od sedana z 6 poduchami a widzę że jest ich parę modeli i czy wiadomo po numerze jaki jest jaki (bo nijak nie idzie odczytać bez rozebrania a auto potrzebne i nie może czekać na moduł)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 11, 2015 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolego musisz odkręcić całą środkową konsole. Najpierw zdemontuj radio, panel klimatyzacji i popielniczkę z zapalniczką. Wykręć tylną popielniczkę oraz boczne śruby na wysokości foteli oraz mieszek ręcznego i drążka zmiany biegów. Kiedyś pomagałem znajomemu to demontować i to wystarczyło do odsunięcia środkowego tunelu na tyle, by dostać się do modułu srs. Jest na nim plastikowa osłonka chroniąca go przed wilgocią. Jeśli taki amator jak ja się z tym uporał też dasz radę
Chwile trzeba się pomęczyć, ale boczne śruby idzie odkręcić bez wyciągania foteli. Do tego jak wspomniano wczesniej cala konsola, srodkowa i można tunel wyciągnąć z auta i dostać sie do srs... A co sie stalo ze wymieniasz?
longer86 jak byś na spota się dotarabanił to byś wiedział U kumpla w tym R75 co niedawno kupiliśmy nie można w żaden sposób połączyć się z silnikiem kompem T4 i JOWI wyczaił że moduł SRS jest trafiony bo też nie idzie z nim nawiązać łączności i blokuje komunikację z silnikiem (podobno częsta usterka).
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
longer86 wiem że masz uraz ale badaliśmy dwa auta i wyjmowanie aku żeby grzebać w Airbagach nie wchodziło w grę. Resztę co miał zrobić zrobił, jedynie nie dało się wgrać nowych map do silnika i sprawdzić poduszek. Ja mam ELM 327 i on tez nie łączy się z tym autem a z pozostałymi chodzi i jak uda mi się moim kompem połączyć to i T4 połączy, więc zrobię próbę z bezpiecznikiem przy najbliższej okazji. Chciałem się do tego dobrać by to odłączyć i próbować się łączyć kompem bo obstawiam jakieś zwarcie na linii komunikacyjnej i podejrzewam że bezpiecznik nie pomoże.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak nie chcecie rozbierac tunelu to można spróbować odłożyć airbag od gniazda diagnostycznego. Kostka zbiorcza przewodów diagnostycznych nr297. Przy nogach kierowcy... Wg RAVE.
No wczoraj też na to wpadłem i dziś miałem się temu przyjrzeć w RAVE. jak to pomoże to by było cool
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Widzę,że standardową usterką u JOWI jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
Miałem ten sam problem u niego. Nie odpowiadał a problem podobno leżał w jego przypaleniu ze względu na zbytnie nagrzewanie się niezabezpieczonego sterownika.
Gość, który ostatnio regenerował u mnie VISy podłączył się i sterownik reagował na komendy dotyczące ich włączania i wyłączania.
Jeśli nie wywala ci błędu SRS to sobie odpuść rozbieranie samochodu dla idei.
Czy jak sterownik SRS padnie to kontrolka od Airbagu będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki? U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa i nie wiem czy ktoś obszedł sterownik i "zgasił" kontrolkę na desce czy faktycznie padł sterownik. Z tym, że u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
Po co?
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek
sprawdziłem w 3 autach V6
[ Dodano: Pon Maj 25, 2015 20:24 ]
U kumpla w V6 brak komunikacji z modułem i w teorii jest padnięty a kontrolka działa jak najbardziej prawidłowo tak jak piszą w instrukcji
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 10:40
sknerko napisał/a:
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek
wiem i nie do tego potrzebny jest ten test, Ar2 napisał , że nie świeci. Zegary są węzłem komunikacji multipleksowej i są skrócone , szybkie metody sprawdzenia czy jest łączność zegarów z poszczególnymi sterownikami auta.
Ar2 napisał/a:
u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.
Czy ta wtyczka jest za osłoną w której są wmontowane mechanizmy otwierania bagażnika i maski?
Czy w miarę prosto można się dostać do tych rezystorów w zegarach?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 14:18
Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.
[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.
Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.
[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.
Sprawdziłem zegary i kontrolka airbaga się nie pali. Bezpieczniki ok. Jakie napięcie? 12v czy 5v?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 19:55
SeniorA napisał/a:
odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy.
Ar2, przepraszam pomyliłem się , to ma być na pinie 7 ( przewód biało/pomarańczowy) 12 V. Na 15 masa. Moduł SRS świeci i gasi kontrolkę masą (dostarcza /odcina ).
Wydaje mi się, że u mnie 18 pinowa jest kostka biała a nie czarna. Umieszczona jest po lewej stronie zegarów?!
Czy kontrolka od pasów też powinna świecić i jest jakoś powiązana z systemem SRS? Czy to zależy od wersji auta?!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 27, 2015 10:54
Ar2 napisał/a:
u mnie 18 pinowa jest kostka biała
może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa. Może być też niekontakt masy w kostce przy sterowniku SRS.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Maj 27, 2015 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum