Wysłany: Nie Mar 01, 2015 12:46 [R400] Nie odpala po wymianie silnika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam
Mam problem z wyżej wymienionym autem.
Po wymianie silnika nie ma iskry, rozrusznik kręci, ale nie odpala.
Mechanik mówił, że napięcie nie dochodzi do cewki.
Obstawia immobilizer.
Co zrobić?
Czy w przypadku immobilizera może nie być iskry, a kręcić rozrusznik?
Dodam tylko, że silnik padł na amen po przegrzaniu.
Wtyczka przy cewce zapłonowej jest trochę zfatygowana, ale podobno przewodzi.
Potrzebuję pilnej pomocy.
Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez misiek_1983_ms Nie Mar 01, 2015 15:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 01, 2015 12:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli plus nie dochodzi do cewki, to immo nie ma tym nic wspólnego. Co najwyżej przekaźnik główny, bo cewka ma napięcie na stałe, a sterowana jest masą.
Jeśli nie ma masy, to może i być immo, które dezaktywujesz oczywiście...?
i oczywiście zostawiłeś swoje stare koło zamachowe przy wymianie silnika...?
i po pierwsze: - NIE SPAMUJ!!
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dodam, że przed wymianą silnika iskra była i silnik palił ale był zatarty więc tylko z pychu.
Elektrycznie jest wszystko OK, taka diagnoza elektromechanika.
ECU wyrzuca na diagnostyce problem z czujnikiem położenia wału.
Sygnał z czujnika położenia wału podobno raz jest a w większości go nie ma.
Wiązka sprawdzona elektrycznie i nie ma w niej przerw.
Silnik kupiłem z R200 (214) jeżeli jest to istotne.
Co ma tutaj za znaczenie koło zamachowe?
Które powinno być założone, moje stare czy "nowe"?
Czy jest możliwość złego podpięcia wiązki komputera?
Czytałem że wtyczki od cewki zapłonowej i czujnika wału są takie same.
Czy jest istotne ECU, czy powinno być z R200 tak jak silnik?
Czy w silniku 1.4 16V Serii K jest też czujnik położenia wałka rozrządu. czytałem, że w 1.6 taki czujnik jest.
czujnik wałka rzozrządu występuje w r45 i 25 w silnikach bez rozdzielacza.
Wtyczka id cewki i od czujnika może i jest podobna, ale te elementy są tak położone, że nie powinien się mechanik pomylić. Na kole zamachowym są znaczniki dla komputera i między innymi sekwencja tych znaczników pozwala na uruchomienie zapłony, więc najbezpieczniej jest zostawić takie, które działało z Twoim komputerem. wcześniej.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wymieniłem wiązkę silnika, stara była potopiona.
sprawdzałem 3 komputery, każdy po rozblokowaniu immo
wymieniłem czujnik położenia wału na nowy
Cewka jest dobra.
Auto dalej nie ma iskry, pojawia się tylko czasami.
Powieddzcie mi czy jest różnica w kole zamachowym między R400 a R200
Nie mam pewności jakie mam teraz założene koło, czy z mojego R400 czy z R200 z którego był kupiony silnik. Wiem tylko, że to które zostało ma numer WFM1972
Silniki są takie same.
Zakłądam, że gdyby nawet był źle ustawiony rozrząd to tak czy inaczej iskra z cewki powinna wychodzić normalnie, a nie tylko czasami.
I czy może mieć z tym coś wspólnego źle założone koło zamachowe?
jak koło zamachowe będzie źle założone, to iskra może nie trafiać w pozycje rozdzielacza, bo ten odpowiada za doprowadzenie iskry do odpowiednich cylindrów, a komputer odpala zawsze po połowie obrotu wału, tylko wał (albo raczej koło zamachowe) musi być w takiej pozycji, żeby rozdzielacz przekazał iskrę na odpowiedni przewód. Słowem- wszystko musi być dobrze poskładane żeby działało.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 22:28
Tyle, że koło zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji - po to jest w nim dodatkowy otwór i tulejka w wale korbowym. Jeżeli mechanik mówi, że koło jest ze starego silnika to powinien działać. Jeżeli nowy silnik jest sprzed 1995 i jakimś cudem koło jednak jest z niego to nie zapali bo ma 2 a nie 4 przerwy w wieńcu do czujnika (MEMS 1.6 a nie 1.9).
A WFM1972 to numer odlewu i nie ma żadnego znaczenia.
MultecFSO, Silnik wkładany był z R200 z 1999r, moje R400 jest z 1998r
Możesz mi bardziej określić co oznacza MEMS 1.6 i 1.9?
Masz na myśli sterownik silnika?
Ten ma numer MKC104021
A i czy mój Rover może mieć jakieś zabezpieczenie przy niskim poziomie oleju w silniku?
Kolega w VW Bora zerwał miske olejową i auto mu zgasło i nie odpalało dopóki nie założył nowej miski i nie zalał olejem.
Może tak inaczej, mechanik który wymieniał silnik najpierw stwierdził że nie ruszał koła zamachowego, po czym po chwili doszedł do wniosku, że jednak wymienił. Więc sam nie wiem jakie ja mam w tej chwili koło.
Mogę tylko podejrzewać. Z tego co czytam w internecie to niby w R200 i R400 są takie same.
Jeżeli iskra przeskakuje od czasu do czasu to niech sprawdzi lampą stroboskopową w którym momencie. Próby na wszystkich cylindrach. Znak jest na kole pasowym. Wtedy będzie wiadomo czy coś pasuje.
Poniżej dodam zdjęcia 2 kół zamachowych i powiedzcie mi które powinno być w aucie i skąd może pochodzić to z wypustkami które w tej chwili jest w samochodzie zamontowane.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 14:10
To drugie wygląda na koło od starszych modeli z MEMSem 1.6. Albo ktoś Cie oszukał z tym 1999, albo coś było kombinowane w dawcy.
W Twoim aucie powinno być to pierwsze.
Przeszukałem, allegro i olx i to co znalazłem na temat koła ze zdjęcia numer 2 wskazuje na r200 i R75 1.8, tak samo freelander 1.8 i inne 1.8
Więc wygląda na to że gość który wymieniał silnik mnie oszukał i nwetnie ruszył koła zamachowego. A Częstochowscy mechanicy do debile niestety.
Pod koniec tygodnia mechanior zamieni te koła i będzie wiadomo. I dam znać.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 17:44
Kiepsko szukałeś, bo takiego koła nie było w żadnym 1.8, a tylko w 1.4 do 1995 roku.
Koło do 1.8 jest sporo większe i nawet by Ci w skrzynie nie weszło.
Silnik był z R200 z 1999r,
Przeszukałem oferty sprzedaży z allegro.
Nic nie znalazłem oprócz tego co podałem.
Szukałem po numerze PSD10107, znalazłem to na tym kole na jakiejś aukcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum