Wysłany: Pią Maj 29, 2015 14:51 BMW e39 diesel - koszty utrzymania
Koledzy czy ktoś z was jeździ/ł e39 i mógłby powiedzieć coś na temat kosztów eksploatacji?
Wymiana oleju, filtrów, tarcze, rozrząd itp.
Czy jest to raczej drogie auto w utrzymaniu?
Jak każde, nie ma jakiś extra drogich części. Duzo zamienników, sporo tez po szrotach sie tego wala.
Jedyne co moze zaskoczyc to cena wycieraczek.. ale mozna bez problemu wymieniac same pióra.
Nie piszesz jaki Diesel, 2.0 ? 2.5 ?
Spora część BMW ma rozrząd na łańcuchu który teoretycznie ma być dożywotni.
Lubie takie tematy seria 5 to segment premium już więc tanio nie będzie i w momencie kiedy ktoś zadaje takie pytanie to z reguły tylko myśli że go stac, a potem zamiast lemfordera na wahacz idzie jakieś gówno i się psuje a taki właściciel często nie koniecznie jest zadowolony a czasem wręcz narzeka że to gówno i się psuje KRYS, nie że chcę Cie obrazic ale po prostu przy autach z tego segmentu trzeb byc naszykowanym na duże wydatki i tyle ,
koszt naprawy czegokolwiek np w skrzyni automatycznej idzie w tysiące, wymiana na używke też. Wyspecjalizowane serwisy BMW zbijają obecnie krocie na naprawach i używanych częsciach. Nie jest to drogie auto w zakupie ale nie będzie też tanie w eksploatacji .
KRYS generalnie koszt naprawy automatu na ogół zaczyna się od 3 tyś (przynajmniej automatu w Citroenie C5 - sprawdzałem jak była koncepcja Citroena, która została wyparta przez R ) w górę (naprawy - nie kupna nowej)
Dla przykładu audi bodajże 2,7 mimo łańcucha wymiany trzeba robić co 100tyś bo się rozciąga i bum wina zbyt długiego łańcucha
W Grand Cherokee V8 kumpel w tym miesiącu również wymieniał łańcuchy, przebieg niecałe 300kkm.
Łańcuchy tak się rozciągnęły że przeskoczył po czym nie można było uruchomić auta.
Co do E39, 3.0D niestety ekonomiczne nie jest. Kumpel z pracy wymieniał sterownik w skrzyni automatycznej, diagnoza, sterownik, wymiana ok 1,5k zł.
Ogólnie jak w każdym aucie, jak trafisz na dobrą sztukę będziesz jeździł bezawaryjnie. Jak będzie ścierwo to będziesz ładował kasę bez końca.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
369.000km miało auto - Przebieg pewny bo od 1 właściciela którego znał.
Zaczęło delikatnie stukać i po inspekcji wyszło że ślizgi już lekko starte dlatego jak już robić to leciał kompletem.
Obecnie auto ma coś koło 450.000km
Widuję się z nim co 2-3 tyg to mogę podpytać jak coś albo poprosić by mi zrobił rozpiskę co ile kosztuje.
Dzięki chłopaki
Jak coś macie to wrzucajcie.
Wydaje mi się że regeneracja skrzyni automatycznej to sporo kasy niezależnie od modelu auta.
Ciekawi mnie co uderza w kieszen bardziej przy BMW niż w autach które wcześniej posiadaliście.
Wydaje mi się ze R75 ma coś z BMW. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
KRYS, R75 to jest E39 tak na dobrą sprawę. Wnętrza różnią się kształtem, plastiki, tkaniny, słupki i inne są jednakowe. Prawie cała elektryka pochodzi z BMW, zawieszenie (bodajże E46), pompka sprzęgła po przeróbkach mocowania pasuje od E39. Nawet lusterko wsteczne jest takie samo i wiele innych.
75 wyszedł jednak po E39 i dlatego moim zdaniem w wielu aspektach jest... lepszy. Choć mówię tu o takich pierdółkach, np. przyciski klimatronika w E39 notorycznie się łamią, dosłownie. Uchwyty na kubki z BMW właściciele sami wywalają, bo projektował je ktoś pokroju ludzi ze sztabu wyborczego Bula Komorowskiego. Podłokietnik jest absurdalnie płytki, guma po czasie schodzi z niektórych elementów, pewne rzeczy są opitolone na szybkości - np. za tylnym podłokietnikiem nie ma ładnego wykończenia, jest tylko kawałek tkaniny obiciowej na rzepie.
75 ma te problemy poprawione - uchwyty na kubki z przodu są solidne, z tyłu są takie jak w E46 i dla mnie to obowiązkowa pozycja w aucie, w dodatku 75 ma znacznie praktyczniejsze schowki. Jakość jest podobna, materiały wkończenia identyczne, choć drewno w E39 na kierownicy lubi popękać w dosłownie tarkę. Rzędowe 6 moim zdaniem brzmi gorzej od widlastego 6, ale to tylko subiektywne odczucie.
W dodatku E39 to po prostu BMW, starzeje się, w kolorze srebrnym niczym nie wyróżnia się na ulicy, a 75... jest ładny. I ma znacznie przytulniejsze wnętrze, co słyszałem nieraz od osób, które jeżdżą E39.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum