Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Jako że nigdzie nie mogę się doszukać potrzebnych mi danych, postanowiłem sam sobie dorobić rurkę do ustalania poziomu oleju w skrzyni Jatco JF506E. O problemie pisałem wcześniej w poście (poziomowanie oleju), w skrzyni o jakiej piszę nie ma tej śrubki na imbus 5 mm, jest w tym miejscu zwykła śrubka na klucz 14 mm długości około 1 cm, a po wykręceniu jej olej leci prawie jak z korka spustowego. W sieci znalazłem interesujące mnie rozwiązanie od Jaguara, jak na załączonym zdjęciu, chcę sobie coś takiego dorobić. Może ktoś z kolegów wie ile wynosi wymiar L1 lub L2 z tego zdjęcia? Będę bardzo wdzięczny.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 04, 2015 14:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 04, 2015 16:46
Może jeszcze warto zaznaczyć, że sprawdzenie i ewentualne zlanie nadmiaru oleju przeprowadza się na pracującym silniku. Tylko wtedy zleci nadmiar oleju i nic więcej.
Ja po wymianie oleju w serwisie przeprowadziłem procedurę wg. opisu SeniorA i spłynął mi jakiś 1 litr oleju. Skrzynia po tym zabiegu chodzi super. Sam SeniorA sprawdzał i nie stwierdził nieprawidłowości.
Jeżeli tak ma być, to zleci tyle oleju co przez korek spustowy, tylko wolniej bo i otwór mniejszy.
Czy wie ktoś w końcu jak sprawdzić ten poziom oleju w tej skrzyni i jak się go poziomuje?
No i ile wynosi wymiar L1 lub L2?
W sieci znalazłem jeszcze taki malunek jak na zdjęciu Handbook5, zaprzecza on temu co piszecie.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 04, 2015 20:17
Jak dla mnie na siłę szukasz jakiś nieprawidłowości. W poprzednim temacie SeniorA pisał, że ta śruba zwykła jest prawidłowa. Ja też mam taką i zrobiłem tak jak pisze na forum więc na pewno nie jeżdżę rok na sucho.
Owszem, podajesz schematy tej skrzyni ale żaden z R75. Nawet na stronie PRND masz pokazane, że w każdej marce ta skrzynia jest inaczej zbudowana mimo tej samej konstrukcji.
Może w odlewie skrzyni jest już osadzona rurka poziomująca?
Nie wiem do kórego rocznika, ale początkowo była śruba imbusowa, później taka jak ty masz.
Zlewasz np 3l. tyle wlewasz, grzejesz olej w skrzyni do 45 stopni. Mieszkasz lewarkiem od P do 2 i znowu do P. zatrzymując na każdej pozycji po 2s. Nie wyłączasz auta, tylko odkręcasz śrubę kontrolną. Podkładkasz jakiś pojemnik i idziesz znowu mieszać biegam. jak przestanie się lać zakręcasz śrubę ii wyłączasz samochód. jeżeli nic się nie wylało, dolewasz i znowu przeprowadzasz procedurę jak wyżej.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jako że lubię jasne sytuacje, to zaraz po niedzieli wezmę mój rover między nogi i udam się do szwagra obadać sprawę osobiście. Przy okazji wjadę u niego na kanał i zobaczę jak jest z tą śrubką w moim roverku. Co prawda mechanik robił mi wcześniej taką większą dolewkę ale nie przyszło mi do głowy aby go zapytać co i jak. Teraz twierdzi że nie pamięta ale wlał tyle co zleciało. Wszystko opiszę jak przyjadę a puki co, to może kto wie ile wynosi ten wymiar L1 lub L2?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Cze 05, 2015 16:45
janio, sprawa prosta jak drut, spuść dokładnie olej, zakręć korek i wlej 4 l oleju , będzie OK. Przy okazji jak będzie odkręcony korek to sprawdź czy jest tuleja przelewowa.
Dzięki SeniorA, tak właśnie zrobię. Tylko, że po spuszczeniu oleju w ten otwór gdzie był korek przelewowy włożę drut (taki haczyk) aby sprawdzić długość tej rurki jeżeli tam będzie. Wszystko opiszę po niedzieli a i zrobię zdjęcie tego oleju co zleci, bo szwagier dzwonił, że jest brunatny (brązowy) i capi jak przypalony. Coś takiego jak tekstolit cięty tarczką.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
SeniorA, zadzwoniłem dziś z rana do szwagra, aby udał się do garażu i trochę z tej skrzyni krwie upuścił do butelki. Właśnie dostałem od niego te zdjęcia które tu zamieszczam. Na moje oko, a daltonistą chyba nie jestem, wygląda mi to na olej żółty lub jasno brązowy po sporym przebiegu. Wyczytałem w sieci, że leją do tej skrzyni także oleje o zabarwieniu żółtym, oto one:
Esso LT71141
Mobil ATF 71141
Shell ATF 3403-115
Gulf Multi-Vehicle ATF
Mam u siebie trochę czystego Dexron VI i ten przepracowany od wspomagania kierownicy który pomimo, że jest przepracowany, to ma wyraźnie czerwone zabarwienie. Co SeniorA na to?
A może ten Texaco ATF 402 po przepracowaniu właśnie tak zmienia zabarwienie, co koledzy na to?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum