Forum Klubu ROVERki.pl :: [R-75] Dorobienie rurki do skrzyni JF506E
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R-75] Dorobienie rurki do skrzyni JF506E
Autor Wiadomość
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Czw Cze 04, 2015 14:14   [R-75] Dorobienie rurki do skrzyni JF506E
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Jako że nigdzie nie mogę się doszukać potrzebnych mi danych, postanowiłem sam sobie dorobić rurkę do ustalania poziomu oleju w skrzyni Jatco JF506E. O problemie pisałem wcześniej w poście (poziomowanie oleju), w skrzyni o jakiej piszę nie ma tej śrubki na imbus 5 mm, jest w tym miejscu zwykła śrubka na klucz 14 mm długości około 1 cm, a po wykręceniu jej olej leci prawie jak z korka spustowego. W sieci znalazłem interesujące mnie rozwiązanie od Jaguara, jak na załączonym zdjęciu, chcę sobie coś takiego dorobić. Może ktoś z kolegów wie ile wynosi wymiar L1 lub L2 z tego zdjęcia? Będę bardzo wdzięczny.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 04, 2015 14:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 04, 2015 14:19   

janio napisał/a:
a po wykręceniu jej olej leci prawie jak z korka spustowego

bo tak ma być
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 04, 2015 16:46   

Może jeszcze warto zaznaczyć, że sprawdzenie i ewentualne zlanie nadmiaru oleju przeprowadza się na pracującym silniku. Tylko wtedy zleci nadmiar oleju i nic więcej.
Ja po wymianie oleju w serwisie przeprowadziłem procedurę wg. opisu SeniorA i spłynął mi jakiś 1 litr oleju. Skrzynia po tym zabiegu chodzi super. Sam SeniorA sprawdzał i nie stwierdził nieprawidłowości.
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Czw Cze 04, 2015 16:49   

Jeżeli tak ma być, to zleci tyle oleju co przez korek spustowy, tylko wolniej bo i otwór mniejszy.
Czy wie ktoś w końcu jak sprawdzić ten poziom oleju w tej skrzyni i jak się go poziomuje?
No i ile wynosi wymiar L1 lub L2?
W sieci znalazłem jeszcze taki malunek jak na zdjęciu Handbook5, zaprzecza on temu co piszecie.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 04, 2015 20:17   

Jak dla mnie na siłę szukasz jakiś nieprawidłowości. W poprzednim temacie SeniorA pisał, że ta śruba zwykła jest prawidłowa. Ja też mam taką i zrobiłem tak jak pisze na forum więc na pewno nie jeżdżę rok na sucho.

Owszem, podajesz schematy tej skrzyni ale żaden z R75. Nawet na stronie PRND masz pokazane, że w każdej marce ta skrzynia jest inaczej zbudowana mimo tej samej konstrukcji.

Może w odlewie skrzyni jest już osadzona rurka poziomująca?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 04, 2015 20:30   

Nie wiem do kórego rocznika, ale początkowo była śruba imbusowa, później taka jak ty masz.
Zlewasz np 3l. tyle wlewasz, grzejesz olej w skrzyni do 45 stopni. Mieszkasz lewarkiem od P do 2 i znowu do P. zatrzymując na każdej pozycji po 2s. Nie wyłączasz auta, tylko odkręcasz śrubę kontrolną. Podkładkasz jakiś pojemnik i idziesz znowu mieszać biegam. jak przestanie się lać zakręcasz śrubę ii wyłączasz samochód. jeżeli nic się nie wylało, dolewasz i znowu przeprowadzasz procedurę jak wyżej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Cze 05, 2015 16:38   

Jako że lubię jasne sytuacje, to zaraz po niedzieli wezmę mój rover między nogi i udam się do szwagra obadać sprawę osobiście. Przy okazji wjadę u niego na kanał i zobaczę jak jest z tą śrubką w moim roverku. Co prawda mechanik robił mi wcześniej taką większą dolewkę ale nie przyszło mi do głowy aby go zapytać co i jak. Teraz twierdzi że nie pamięta ale wlał tyle co zleciało. Wszystko opiszę jak przyjadę a puki co, to może kto wie ile wynosi ten wymiar L1 lub L2?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 05, 2015 16:45   

janio, sprawa prosta jak drut, spuść dokładnie olej, zakręć korek i wlej 4 l oleju , będzie OK. Przy okazji jak będzie odkręcony korek to sprawdź czy jest tuleja przelewowa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Cze 05, 2015 17:54   

Dzięki SeniorA, tak właśnie zrobię. Tylko, że po spuszczeniu oleju w ten otwór gdzie był korek przelewowy włożę drut (taki haczyk) aby sprawdzić długość tej rurki jeżeli tam będzie. Wszystko opiszę po niedzieli a i zrobię zdjęcie tego oleju co zleci, bo szwagier dzwonił, że jest brunatny (brązowy) i capi jak przypalony. Coś takiego jak tekstolit cięty tarczką.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 05, 2015 18:39   

janio napisał/a:
po spuszczeniu oleju w ten otwór gdzie był korek przelewowy włożę drut (taki haczyk)
tak właśnie.

[ Dodano: Pią Cze 05, 2015 19:39 ]
janio napisał/a:
że jest brunatny (brązowy)
pewnie nie był wlany zalecany o kolorze czerwonym
janio napisał/a:
capi jak przypalony. Coś takiego jak tekstolit cięty tarczką.
zły znak .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Cze 06, 2015 14:09   

SeniorA, zadzwoniłem dziś z rana do szwagra, aby udał się do garażu i trochę z tej skrzyni krwie upuścił do butelki. Właśnie dostałem od niego te zdjęcia które tu zamieszczam. Na moje oko, a daltonistą chyba nie jestem, wygląda mi to na olej żółty lub jasno brązowy po sporym przebiegu. Wyczytałem w sieci, że leją do tej skrzyni także oleje o zabarwieniu żółtym, oto one:
Esso LT71141
Mobil ATF 71141
Shell ATF 3403-115
Gulf Multi-Vehicle ATF
Mam u siebie trochę czystego Dexron VI i ten przepracowany od wspomagania kierownicy który pomimo, że jest przepracowany, to ma wyraźnie czerwone zabarwienie. Co SeniorA na to?
A może ten Texaco ATF 402 po przepracowaniu właśnie tak zmienia zabarwienie, co koledzy na to?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej do JF506E
janio Rover serii 75, MG ZT 55 Pią Gru 06, 2013 12:27
Punx
Brak nowych postów [R75] Poziomowanie oleju w JF506E
janio Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Maj 26, 2015 19:57
janio
Brak nowych postów [R-75] Jatco JF506E & FUCHS TITAN ATF 4400
janio Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Wrz 12, 2015 14:17
janio
Brak nowych postów [R75] nie podłączone rurki od IAC
czort Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Gru 23, 2015 18:44
czort
Brak nowych postów [R75] Rurki od chłodniczki oleju
marek501 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 12, 2017 21:38
marek501



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink