Witam. Zastanawiam się nad wstawieniem trochę większego turbo do mojej R'ki 75 2.0 cdt 115km. Posiadam passata b5 2,5 v6. Myślałem czy może od niego turbina ze zmienną geometrią łopatek by podeszła. Chciałbym zasięgnąć rady z jakimi przeróbkami by się to wiązało? Czy jest to w ogóle możliwe? Ewentualnie jaka inna, większa turbinka by podeszła bez rozsadzenia silnika. Proszę o porady
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 31, 2014 08:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Sty 02, 2015 13:47
Physixc, pierw zrób turbo na 1,35 bara + mapy. Po wcześniejszej diagnostyce układu dolotowego oraz wtryskiwaczy. Jak Ci to nie starczy to kombinuj dalej .
Physixc, pierw zrób turbo na 1,35 bara + mapy. Po wcześniejszej diagnostyce układu dolotowego oraz wtryskiwaczy. Jak Ci to nie starczy to kombinuj dalej .
Jakie ciśnienie jest fabrycznie ustawione i jak je zwiększyć?
Jak już zrobisz te "1,35 bara + mapy" to opisz jakie wrażenia, chociaż jak masz 115KM (realnie pewnie kilka mniej) to przesiadka na fabryczne 131KM będzie mocno odczuwalna. Miałem kiedyś na hamowni zrobione 134,5KM a obecnie mam mapy od CDTi (131KM) i wydaje mi się że te fabryczne ustawienia są lepsze przynajmniej dla automatu. Ale ciekawi mnie jaki realnie odczuwalny skok byłby między fabrycznymi 131KM a "1,35 bara + mapy" ?
temat ciekawy aczkolwiek zastanawiam sie dlaczego turbo akurat na 1,35b dziś dostałem MBC i z tego co czytałem bezpiueczną granicą dla turbo jest 1,5 bar a to już znaczna różnica w stosunku do serii 1,25b
mapki początkowo były MaRkA te ponoć 140-145KM natomiast postanowiłem sam z nimi zakombinować, zobaczymy jakie efekty po podniesieniu cisnienia na turbo
nie, pierwsze u nas masz silnik poprzecznie, u nich wzdłuż, inne dojście do wydechu, do tego trzeba by zorganizować sterowanie turbiną, prościej było by od freelandera, ale tam też mała dmuchawka i też bez roboty i przeróbek sie nie obejdzie
w wydechu możesz jedynie wywalić kata, ale wielkich efektów sie nie spodziewaj, i zrobic pełny przelot, ale to nie wiem czy po to kupiłeś 75 żeby robiło hałas jak tuningowany golf
Mnie i tak już hałasuje bo mam małą dziurkę i tłumik końcowy zapodaje delikatnie basem, zatem czeka mnie zmiana w niedługim czasie na tłumik od e46, liczę że taka zmiana wpłynie pozytywnie nie tylko na hałas ale i na niewielki przyrost mocy.
No właśnie przy automacie to wolałbym uważać, mam wgrany najaktualniejszy soft do skrzyni jaki wyszedł oficjalnie + soft od CDTi. Wygrywane u Jowiego. Od ok roku czuć delikatne szarpnięcie przy zmianie z 3 na 2, niezależnie czy hamuje czy wytracam prędkość tocząc się. Wymiana oleju nie pomogła więc chyba lepiej nie katować skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum