Wysłany: Sob Cze 06, 2015 18:35 [R416] Cewka zapłonowa
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam, niedawno zaczął mi szwankować mój roverek. Najpierw gasł podczas jazdy i czasem nie chciał odpalić ale ostatnio już w ogóle przestał odpalać. Sprawdziłem cewkę, i nie daje iskry. Kupiłem nową, wymieniłem i to samo. Sprawdziłem napięcia na kablach dochodzących do niej i o dziwo na każdym po włączeniu zapłonu jest ok 12 V. Sprawdziłem też gdzie idą te kable i co mnie również zdziwiło oba idą do ECU. Ładnych kilka lat to działało. A może ja jestem w błędzie i rzeczywiście u was też tak jest? Proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 06, 2015 18:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rezystancja to około 1300 ohmów, reaguje skokami na przyłożenie metalu, czy to prawidłowa wartość? A może jest inny sposób na sprawdzenie tego czujnika?
Sprawdzę i ten czujnik.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Mam jeszcze 2 pytania. Pierwsze, który tranzystor odpowiada za sterowanie cewką w ECU?
I czy to jest normalne, że przy odłączonej cewce i ECU gdy badam rezystancję jednego z kabli pomiędzy złączem cewki a złączem ECU to na kilku pinach w ECU jest niska rezystancja? Tak jakby te kable były połączone.
MAP-sensor nie ma nic wspolnego z iskra. Jest mozliwe ze na kilku pinach przy ECU jest niska rezystancja gdyz sa zasilane z tego samego przekaznika, ale tylko jeden przewod. Drugi (minus) jest tylko na jeden pin. Numerow pinow nie pamietam a jestem teraz w pracy.
Przy nie pracującym silniku na obu pinach cewki będzie 12V i to jest normalne.
Komp nie podaje wtedy masy, czyli pin nie jest podłączony do niczego "wisi w powietrzu", cewka to długaśny drut wiec z drugiej strony mamy też 12V.
Mase podaje komp cyklicznie i to sa milisekundy, wiec praktycznie nie do "zauważenia" zwykłym tanim miernikiem.
Z drugiej strony nigdy nie próbowałem tak mierzyć, być może podczas obrotów wału miernik na tym masowym pinie cewki, pokaże pomiar uśredniony np. 6V
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
no to ja się już chyba poddaję. Faktem jest, że 3 różne cewki nie podają iskry, czujnik położenia wału wymieniany dwukrotnie też bez rezultatu, kable od czujnika i cewki do komputera sprawdzane. Jedynie do ECU nie zaglądałem jeszcze chyba
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum