Wysłany: Wto Cze 16, 2015 18:09 [R75 CDT] Auto wariuje - co sie dzieje w silniku?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, mam mojego Roverka 75 diesel cdt od niedawna, dotąd się spisywało dobrze (oprócz problemów ze sprzęgłem) lecz od jakiegoś czasu można było słychać stuki po lewej stronie silnika - podejrzenia oczywiście padły na koło pasowe jednak nie miałem czasu jechać z tym do mechanika a sam się za to nie chciałem brać a rover był potrzebny do dłuższej trasy... i co było dalej? stukot zwiększył głośność i występuję prawie na każdym przedziale obrotów, ledwo co dojechałem do domu.
I teraz opis konkretnego problemu, padło ładowanie w roverku, brak wspomagania, po odpaleniu i zajrzeniu pod maskę lewa część silnika wariowała, ogromny stukot, wszystkie paski (wspomaganie, koło pasowe, klima itd.) zacinały się, raz chodziły a raz nie, zgrzytały...
Nie wiem czego jest to wina, pasek na kole pasowym nawet się nie kręci tak samo jak większość pasków a jak się kręci to lata po tym kole, jest też tak na środku lewej strony silnika pod kołem pasowym inne koło nie wiem co to dokładnie jest ale na nim pasek jest postrzępiony i ono wydaje większość dźwięków i to tak jakby przez te koło się to działo.
Co może być winne? koło pasowe, alternator, rozrząd?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 16, 2015 18:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czytałem już dużo tematów o kole pasowym żeby ich nie dublować ale nigdzie nie pisali że im tak się działo, tylko o samych stukach.
Ale to dobrze jak koło pasowe a nic gorszego.
Dzięki
Swoją drogą czy od koła pasowego może silnik nierówno chodzić (albo przez dodatkowe drgania sprawiać takie wrażenie)? Ostatnio zauważyłem, że czasami mi trochę 'zatrzęsie' jakby silnik nierówno chodził. Problem ustaje jak wyłączę klimę i nie do końca wiem jak to inaczej tłumaczyć.
@pelson91, przed chwilą byłem w roverze i identycznie się dzieje jak na filmiku (nawet o tym nie wiedziałem że kilma ma coś do tego O.o ) dzięki za pomoc
Czyli to jednak koło pasowe ale to dobrze bo nie będzie trzeba szukać problemu.
@prebenny, ja byłem już przekonany że to jednak nie koło pasowe bo silnik już nie tylko stukał ale wariował a gdy wyłączyłem klime wszystko wróciło do normy O.o
Lekceważenie problemu koła pasowego i jazda z takim rozpadającym się, może zwiększyć koszty usterki np. rozwalić inne elementy napędzane paskiem - pompa, etc.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ok, ale jak to sprawdzić. Już nie raz patrzyłem na koło (tu akurat z okazji, że po prostu głośno chodzi) z włączoną/wyłączoną klimą i pasek kręcił się bez problemu. Chyba, że coś jeszcze może mieć na to wpływ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum