Wysłany: Nie Cze 28, 2015 10:36 [R75]Termostat PRT
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam, czy posiada ktoś dokładny schemat instalacji termostatu PRT w Roverze 75 1.8? Na początku wymyśliłem sobie, że założę go tak (zielony kwadrat):
Tylko w takim układzie nie mam pojęcia skąd wziąć trzeci przewód z wodą (bypass)?
Później jednak znalazłem coś takiego:
I szczerze mówiąc zgłupiałem całkiem Proszę o pomoc. Jak zamontować to ustrojstwo w tym samochodzie?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 28, 2015 10:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Teraz już kumam. Oczywiście, że można to tak założyć ja po prostu spodziewałem się gdzieś po drodze nagrzewnicy a jak rozumiem w tym termostacie mały obieg realizowany jest z pominięciem nagrzewnicy?
Nie, Mały obieg jest z nagrzewnicą, tam w wątku masz to rozrysowane nawet z kolorami odzwierciedlającymi temperatury.
[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 15:42 ]
aha w starej obudowie termostatu jest przelotka oczywiście a nie termostat. jak kupiłeś komplet to powinna być w zestawie o taka http://landstore.pl/zamie...d-zmodyfikowany
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Znalazłem jakiś schemacik, pozwoliłem go sobie stuningować w Paincie tak żebym przed instalacją miał pewność, że wiem co robię, więc całość wygląda tak:
Przy zimnym silniku (termostat zamknięty):
Przy rozgrzanym (termostat otwarty):
Dobrze to rozumiem? Czym jest rura oznaczona na pierwszym zdjęciu na zielono?
A można wiedzieć co ty rozkminiasz z tymi wężami? bo jak kupujesz PRT to jest z wężami gotowe do montażu, zdejmujesz stare, zakładasz nowe i wymieniasz termostat na zaślepkę, nic więcej nie trzeba robić. Wszystko wg schematu który ci wkleiłem wyżej. W moim Freelu mechanik mi to zakładał przy okazji rozrządu i mówił że pięknie wszystko pasuje wg. schematu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No po prostu chce wiedzieć co robię a nie podpiąć na ślepo i się zastanawiać czy to działa czy nie działa a ten jeden wąż który zaznaczyłem na zielono jest w komplecie który znalazłem na allegro i nie mam pojęcia do czego on jest.
działać, działa bo widać po pracy wskaźnika temperatury i wg LR nie odnotowano HGF po modyfikacji.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja dodam tylko że nie kupowałem przelotki tylko rozebrałem swój stary termostat. Bo według mnie ta przelotka to nic innego jak cześć termostatu a termostat prt wsadziłem ten czarny od sdi i działa. W czasie normalnej eksploatacji temperatura płynu chłodzenia to max 93' a w korkach 97'.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
To są dane oficjalne które kiedyś tam umieścili na swojej stronie do tego jeszcze termostat był z obniżoną temperatura bodaj 82stC. Ja tez słyszałem o HGF z tym termostatem ale faktycznie przyczyna było zawsze coś, albo korek zdechł, albo rozszczelniło układ i płyn sp...lił, albo zakamieniło układ więc trudno jednoznacznie odpowiedzieć. mój z PRT zrobił ok. 50kkm a uszczelka po naprawie przejechała ponad 120 i była sprawna, niestety głowica pękła i trzeba było rozebrać.
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:50 ]
AdaskoC napisał/a:
75 które miały fabrycznie PRT
Fabrycznie nigdy nie było bo PRT jest fabrycznie do LR i to tylko na zamówienie lub w ramach akcji serwisowej i tylko zaadaptowano go do R
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:51 ]
dzelo23 napisał/a:
Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy we Freelanderze?
Nie wiem bo tam nie ma kompa w zegarach
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący.
Sknerko a jak dorwać termostat prt z temp otwarcia 82st.C?
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
kupić w land store zestaw PRT i dokupić termostat od poldka ale nie wiem czy w PRT tą puszkę z termostatem idzie rozebrać i wymienić wkład
[ Dodano: Wto Cze 30, 2015 00:48 ]
dzelo23 napisał/a:
Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący.
W rave są wszystkie możliwości opisane bo klient mógł sobie życzyć z PRT a poza tym w nowszych już dokładali jak HGF złapał
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Cze 30, 2015 06:38
A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie
A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie
Podpowiem Ci tylko, że PRT wystawione razem z rurami jako "Termostat Land Rover" chodzą na Allegro po 200zł a jako "Termostat Rover" po 80zł. Sprzedający nie są chyba do końca świadomi czym handlują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum