Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416si 2000 1.6] Problem z odpaleniem silnika.!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416si 2000 1.6] Problem z odpaleniem silnika.!!
Autor Wiadomość
Lezro 



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 7



  Wysłany: Wto Cze 30, 2015 14:24   [Rover 416si 2000 1.6] Problem z odpaleniem silnika.!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam. Mam problem z moim Roverem 416si, rok 2000, silnik 1.6 benzyna. Mianowicie nie wiem co może być przyczyną ale samochód mi nie odpala :/ zaczęło się to wczoraj (28.06.2015). Jechałem do kolegi, wszystko ok i jak u niego na podworku próbowałem uruchomić samochód ten mi nie odpalił :/ rozrusznik kręci i wgl Ale samochód się nie uruchamia :/ problem może być z pompą chodź nie wiem, po włączeniu elektryki w samochodzie wciskam sprzęgło, pompuje pedal gazu i za którymś razem odpala, w czym może być problem? Z góry dzięki za każde info :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 30, 2015 14:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Finveg 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 51

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 11:07   

Proponuję ustalić czy nie ejst konieczna wymiana cewki zapłonowej - u mnie ostatnio przy podobnych objawach była konieczna wymiana tego elementu:)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Lip 01, 2015 16:16   

Najpierw sprawdzić czy działa pompa paliwa... Jeśli po przekręceniu stacyjki na zapłon słychać ją w miare wyraźnie (i nie brzmi jakby ledwo się kręciła) to można uznać, że jest sprawna i jakieś tam ciśnienie podaje. Druga sprawa to iskra - wykręcić świece i obadać czy przy kręceniu rozrusznikiem na każdej jest iskra (powinna być mocna, niebieska/fioletowa).
 
 
 
robczach 



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 15



Wysłany: Sro Lip 01, 2015 18:02   

miałem podobne problemy ze swoim roverem. najpierw kiedy nie był odpalany przez ok. 2 tygodnie (robiłem silnik po HGF), później kiedy wyjechałem za granicę a auto zostało w domu i już po tygodniu kobieta nie mogła go odpalić. za pierwszym razem pompę było słychać tak jak zawsze, iskra była, czujnik położenia wału sprawny. silnik kręcił ale nie odpalał. z braku pomysłów po prostu tak z głupoty poluzowałem nakrętki na filtrze paliwa i o dziwo silnik ruszył-postawiłem diagnozę że układ paliwowy się zapowietrzył.
za drugim razem jak wróciłem z zagranicy i kiedy były takie same objawy (pompa działa ale silnik nie odpala) pierwszą czynnością było znowu poluzowanie nakrętek na filtrze paliwa aby się odpowietrzył układ - silnik zapalił od ręki :mrgreen:
Tak więc u mnie przyczyną był zapowietrzony układ paliwowy, jakim cudem się to stało to już nie wiem...
Sprawdź pompę paliwa (czy ją słychać), iskrę oraz czujnik położenia wału.
Na wszelki wypadek możesz wozić także klucze 13,14,19,21 - nie pamiętam dokładnie które, ale chyba 13 i 19 są potrzebne żeby odkręcić rurki od filtra paliwa, żeby w razie czego u kumpla pod domem wypróbować mój patent :P
 
 
Lezro 



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 7



Wysłany: Czw Lip 02, 2015 07:59   

Dzięki ale większość mówi mi ze tu może być padnieta uszczelka pod głowicą, jak go kupowałem miesiąc temu głowicą była wymieniana więc wątpię ze to to :/ Ale objawy by na to odpowiadały

Objawy :
-dużo siwego dymu z rury
-traci moc gdy jadę 100km/h+ czy to 3tyś czy 4tyś obrotów on się nie rozpędza :/ silnik jakby się dusi
-chwilami jest skok temperatury oleju
-minimalnie ucieka mi płyn chłodniczy, naprawdę minimalnie
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Lip 02, 2015 12:16   

Jak po postoju świece nie są mokre od płynu chłodzącego to można tą diagnozę między bajki wsadzić. A dużo siwego dymu z rury to kwestia pary wodnej, która jest jednym z produktów spalania.
A co do mocy to należałoby najpierw zmierzyć kompresję, a później sprawdzić resztę osprzętu. Aczkolwiek ja obstawiam że pompa paliwa jest już w marnym stanie i daje zbyt niskie ciśnienie co objawia się kiepskim odpalaniem i brakiem mocy...
 
 
 
Lezro 



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 7



Wysłany: Czw Lip 02, 2015 21:11   

Dzięki :D Trochę stracha mu spędziłem, świece są suche, sprawdzałem, ja też właśnie myślę ze to pompa A to że traci drastycznie moc to mogą być zabrudzone wtryski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 2000] - problem z odpaleniem zimnego silnika
Jinxus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Wrz 14, 2010 23:05
Jinxus
Brak nowych postów [Rover 416Si] Problem z odpaleniem
Mevisto93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 25, 2016 20:42
Mevisto93
Brak nowych postów [416si] problem z odpaleniem
q416si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 28, 2016 18:50
dawidek126
Brak nowych postów [416si] Problem z szarpaniem silnika...
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Cze 05, 2011 12:48
kamilos2521



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink