Wysłany: Nie Sie 26, 2012 19:38 [R75/MG ZT] Rozrząd V6 - opinie o producentach części
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
zaczynam się powoli rozglądać za rozrądem do V6, że chcę to zrobić sensownie, to mam do Was parę pytań. Myslę, że każdemu przyda się wiedza co pada, a co jest nie do zdarcia w kwestii rozrządu.
1. Czy paski, rolki, napinacz hydr i uszczelniacze są identyczne między Roverem i Land Roverem? Teoretycznie Rimmerbros podaje te części jako wzajemnie zamienne dla obydwu marek ale chciałbym się upewnić.
2. Jakie elementy szły na pierwszy montaż?
Tu udało mi się ustalić, ze Dayco dało paski (ba, ponoć nawet pomagali przy projketowaniu KV6). S-Part podaje że pompa to Quinton Hazell a rolki INA, ale nie udało mi sie ustalić czy to prawda.
3. Jakie w Waszej ocenie są najlepsze marki poszczególnych elementów?
- Pompa wody - najczęściej w zestawach pojawia Quinton Hazell - czy można na niej polegać? A jakie opinie macie o SKF? PHJOWI mówił, że w V6 pompa jest mocno obciążona i dlatego on poleca oryginał produkcji Rovera. Czy jakiś inny producent tych pomp robi równie dobre?
- Paski: U Gawina polecają oryginał i ewentualnie Gates. A co sądzicie o Conti i Dayco - mówimy tu tylko o modelach dla KV6. Ktoś się orientuje jak to jest z datą produkcji oryginałów? Robią je jeszcze, czy też to już tylko leżaki magazynowe?
- Rolki: najczęściej dostępne INA/LUK i SKF - kóre lepsze? Ruvill podobno tylko daje swoje pudełko i nigdy nie wiadomo co w środku. A może warto dać 2 razy tyle i założyć oryginały Rovera?
- Napinacz hydrauliczny - w TomaTeam pojawił się już zamiennik w cenie 408zł - ktos wie jak to wygląda jakościowo? W Landroverowy.pl pojawił się z kolei oryginał dla Landa w cenie 500zł: http://landroverowy.pl/ro...lhp100610l.html
No i jest jeszcze Rovera u Tomiego za 743zł. Który wybór jest sensowny?
4. Oryginalność produktów
Jak sądzicie, czy w S-Part.pl czy np takim Landroverowy.pl mogę liczyć na części faktycznie wyprodukowane przez Dayco, INA czy QuintonHazell, a nie jakiejś chińskiej stodole? Słyszałem że pojawiają się podróbki pasków -m.in Dayco, Gatesa.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Paź 10, 2012 11:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 19:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiem, że moja opinia jako właściciel sklepu landroverowy.pl może być potraktowana jako reklama, mimo to podzielę się swoimi doświadczeniami.
Co do części, do rozrządu KV6, napinacz hydrauliczny mg rover i land rover jest identyczny, obecnie mamy nawet tylko MG ROVER oryginalnie zapakowane (co do napinacza sprzedawanego przez tomateam za 400 coś zł, jest to DAYCO(przynajmniej to jest na pudełku, + jakieś inne japońskie czy chińskie hieroglify, troszkę się ździwiłem, jak zamówiłem go a na allegro było napisane ORYGINAŁ....
co do pompy wody to QH na pewno nie była na 1 montaż, nie powiem nic złego o pompach QH przyjnajmniej na tą chwilę, ale z firmą QH od czasu jak została przejęta przez firmę Klarius, nie dzieje się najlepiej...(na przykład kiedyś w pudełkach QH były sprzęgła AP, a od czasu przejęcia te same sprzęgła co pakuje Borg and Beck(firstline) lub na przykład SRL
my obecnie mamy pompy Conti i oryginalne MG Rover
Rolki fabrycznie były INA, w pudełkach MG Rover są rolki INA bezdyskusyjnie.... chociaż w pudełkach MG Rover są rolki INA made in Canada, Austria a w pudelkach INA słowacja... raczej nie powinno być różnicy.
Paski... czy to dayco czy conti czy gates czy bosch wydaje mi się że te firmy raczej nie mogą sobie pozwolić na wpadki ja sprzedaje dużo pasków dayco i 4 lata jak dotychczas bezproblemowo.
ciekawi mnie porównianie z chińską stodołą... ciekawe skąd się wzięło ? mamy i oryginały 100 % oryginały, zamienniki które można polecić, no i chińszczyznę, jeżeli ktokolwiek do nas dzwonił to wie, że zawsze ma wybór, my sprzedajemy, klient wybiera.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Paź 04, 2012 21:18
slav napisał/a:
np takim Landroverowy.pl mogę liczyć na części faktycznie wyprodukowane przez Dayco, INA czy QuintonHazell, a nie jakiejś chińskiej stodole? Słyszałem że pojawiają się podróbki pasków -m.in Dayco, Gatesa.
Ja kupowałem części od kolegi i słomą nie zajeżdżało, wyglądało na oryginał i trzymają do tej pory.
Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 14 Skąd: Jawor koło Legnicy
Wysłany: Pią Sty 04, 2013 11:39
AAND, w tych zestawach po 1100zł które sprzedajecie też na allegro, nie ma 8 uszczelniaczy, mam pytanie - macie je osobno, czy się ich nie wymienia przy wymianie rozrządu? I pytanie drugie dla znawców: z wymianą rozrządu poradzi sobie dobry i rozgarnięty mechanik który jeszcze takiego silnika nie robił, czy niezbędne są jakieś szczególne narzędzia bez których się tego nie da zrobić?
z wymianą rozrządu poradzi sobie dobry i rozgarnięty mechanik który jeszcze takiego silnika nie robił, czy niezbędne są jakieś szczególne narzędzia bez których się tego nie da zrobić?
Jeżeli będzie miał blokady kół rozrządu to taki co choć raz robił V6 da rade, bez blokad to musi być bardzo rozgarnięty by temu zadaniu podołać.
kolega amigojwr jest z Jawora i robił gdzieś zapytaj jego.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 07, 2013 22:56
mariusz_technik napisał/a:
domel101, to są oryginały czy zamienniki? Za ile? I dlaczego 6 a nie 8?
Ponieważ potrzebnych jest 2 na przód silnika i 4 na tył. Na pozostałych są korki, które najczęściej wypadają zimą.
[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 22:56 ]
AAND napisał/a:
Co do części, do rozrządu KV6, napinacz hydrauliczny mg rover i land rover jest identyczny, obecnie mamy nawet tylko MG ROVER oryginalnie zapakowane (co do napinacza sprzedawanego przez tomateam za 400 coś zł, jest to DAYCO(przynajmniej to jest na pudełku, + jakieś inne japońskie czy chińskie hieroglify, troszkę się ździwiłem, jak zamówiłem go a na allegro było napisane ORYGINAŁ....
Nie Dayco, tylko GATES i nie chińskie a japońskie. Zresztą gdyby uwaga była neutralna, a nie sugerowała nieprawdy, to napisałbyś, że w pudełku było NTN (Made in Japan).
AAND napisał/a:
co do pompy wody to QH na pewno nie była na 1 montaż, nie powiem nic złego o pompach QH przyjnajmniej na tą chwilę, ale z firmą QH od czasu jak została przejęta przez firmę Klarius, nie dzieje się najlepiej...(na przykład kiedyś w pudełkach QH były sprzęgła AP, a od czasu przejęcia te same sprzęgła co pakuje Borg and Beck(firstline) lub na przykład SRL
Historia AP i QH jest trochę dłuższa niż 4 lata...
Za czasów gdy samochody MG ROVER były produkowane, produkty AP były kierowane na pierwszy montaż i dla profesjonalistów (n.p. AP Racing) i należała do grupy amerykańskiej grupy Delphi Locheed. W czasach gdy wiele firm motoryzacyjnych popadało w kryzys (MG ROVER padł pierwszy), to dostawcy zaczeli mieć problemy. Odczuła to rónież firma Delphi, która ratując się sprzadała m.in. markę AP Quintonowi. Do tej pory sprzęgła QH były mieszaniną podłych tarcz z okładzinami VALEO. Po zakupie marki AP, nagle zaczęły się pojawiać produkty AP na rynku aftermarketowym... jednak nikt rozsądny nie powie, że to ten sam produkt, który szedł na pierwszy montaż.
AAND napisał/a:
Rolki fabrycznie były INA, w pudełkach MG Rover są rolki INA bezdyskusyjnie.... chociaż w pudełkach MG Rover są rolki INA made in Canada, Austria a w pudelkach INA słowacja... raczej nie powinno być różnicy.
Na opakowaniu filtra powietrza do MG ZS stoi "Made in India", a na samym filtrze "Made in Austria". Na pudełku skórzanej gałki zmiany biegów napisano "Made in UK", jednak w pudełku jest gałka w folii, a na niej "Made in China".
AAND napisał/a:
Paski... czy to dayco czy conti czy gates czy bosch wydaje mi się że te firmy raczej nie mogą sobie pozwolić na wpadki ja sprzedaje dużo pasków dayco i 4 lata jak dotychczas bezproblemowo.
Od kiedy pamiętam, każdy kto siedzi i siedział w Roverze mówił, że tylko GATES. W oryginale jest również GATES.
Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 14 Skąd: Jawor koło Legnicy
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 14:58
Gonia napisał/a:
Ponieważ potrzebnych jest 2 na przód silnika i 4 na tył. Na pozostałych są korki, które najczęściej wypadają zimą.
Przód silnika? Tył silnika? Nie wiem o co chodzi, myślałem że to uszczelniacze wałków rozrządu, są 4 wałki a każdy ma 2 końce więc razem 8 uszczelniaczy, tak jak jest napisane tu:
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 21:30
mariusz_technik napisał/a:
Gonia napisał/a:
Ponieważ potrzebnych jest 2 na przód silnika i 4 na tył. Na pozostałych są korki, które najczęściej wypadają zimą.
Przód silnika? Tył silnika? Nie wiem o co chodzi, myślałem że to uszczelniacze wałków rozrządu, są 4 wałki a każdy ma 2 końce więc razem 8 uszczelniaczy, tak jak jest napisane tu:
Zgodnie z klasycznym ustawieniem (silnik wzdłużnie), przód silnika jest tam, gdzie główny napęd rozrządu, a tył silnika, tam gdzie wychodzi wał korbowy do napędu skrzyni biegów.
Wałki są 4 (po 2 w głowicy), ale z przodu silnika są tylko dwa koła zębate, pozostałe wałki są zaślepiony kapselkami. Z tyłu silnika są 4 koła zębate. Uszczelniacze są tylko na tych wałkach, gdzie są koła.
[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:30 ]
W kwestii informacji z linka, trzeba by zapytać tego, który tą informację napisał.
Nie polecam wymiany rozrządu bez blokad, ponieważ ze względu na dużą długość roboczą paska z przodu silnika między wałkami a pompą wody następuje zmiana ustawienia zmiana faz rozrządu.
Wynika to z tego że koła przednie rozrządu są dokręcane dopiero po ustawieniu naciągu paska, przy braku blokady w czasie napinania paska następuje obrót wałków i przestawienie nawet o jeden ząbek.
Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 14 Skąd: Jawor koło Legnicy
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 11:09
Gonia napisał/a:
Zgodnie z klasycznym ustawieniem (silnik wzdłużnie), przód silnika jest tam, gdzie główny napęd rozrządu, a tył silnika, tam gdzie wychodzi wał korbowy do napędu skrzyni biegów.
A - to mnie zmyliło, bo przecież 2.0 ma silnik ustawiony poprzecznie, dzięki za nakreślenie sytuacji
automechanik, oczywiście że bez blokad jest trudniej prawidłowo złożyć rozrząd, ale jest to możliwe - później i tak się sprawdza ustawienie znakami na kołach itp, ale to i tak mechanik będzie robił - prowadzi warsztat zajmujący się głównie autami z Francji, i dobry jest
W silnikach 2.0V6 i 2.5V6 nie ma znaków na kołach pasowych przednich, z tego wynika że nic nie sprawdzisz. Koła pasowe są pływające względem wałka rozrządu dopóki nie są dokrecone śruby z kół pasowych a dokręca się je dopiero po naciagnięciu paska. Naciaganie paska przy dokręconych kołach prowadzi do obrócenia się wałków i przestawienia rozrządu o pewien kąt i w związku z tym zmiany faz rozrządu.
Wymieniałem klientowi rozrząd który był właśnie ustawiony bez blokad. Po wymianie klient pytał co zrobiłem że auto odżyło ( lepsze przyśpieszenie, bardziej elastyczny i mniej pali w mieście o litr mniej.
a ja was mogę zapewnić, że mi wymienili rozrząd(przy okazji innej naprawy) bez blokad. taki mój znajomy mechanik dobry rozrząd wymieniany na początku lipca. jedyne co zobaczyłem to malował sobie jakieś kreski różnymi kolorami.
a uszczelniacze mam firmy FAI
Jaką macie opinię co do pompy wody między FAI a MGRover ?
Pytam bo MG Rover (oryginał) ma plastikowy wirnik a FAI (zamiennik) metalowy.
Osobiście zamówiłbym MG Rover ale ten "metalowy" zbił mnie z tropu bo metalowe wydaje się lepsze, dlatego pytam Was
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum