Wysłany: Pią Sie 14, 2015 17:57 [R75] Nie działa wentylator i klimatyzacja
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, ostatnio zakupiłem roverka 2.0 cdt z 2002 roku i mam parę pytań, temperatura na wskaźniku dosyć szybko dochodzi mniej więcej do połowy albo troszkę wyżej czyli chyba 90 stopni i już wyżej nie idzie bynajmniej tak się wydaje, a wyjeźdzam na miasto po którym robię kilka kilometrów w temperaturę na zewnątrz 33 stopnie i po powrocie i zgaszeniu temperatura utrzymuje się dość długo w tej samej pozycji czyli w połowie i spada powoli, trzeba chyba ze dwie godziny żeby spadła na 0,czy to normalnie zachowanie ? nie chce po prostu zagrzać samochodu
Druga rzecz która mnie trapi to klimatyzacja, która działa ale słabo chłodzi, takie letnie powietrze leci, myślałem żeby po prostu sprawdzić szczelność i nabić ( sprężarka chyba działa, bo po włączeniu auto słychać jak się załącza ) ale chyba nie ma sensu, bo wentylator nie włącza się, a czytałem że powinien po włączeniu klimy na auto. Więc jak sprawdzić wentylator po kolei, czytałem że można odłączyć wtyk z czujnika w chłodnicy i zrobić zwarę, i albo zakręci albo nie ale jak to dokładnie zrobić i czy da się od góry z silnika czy trzeba przód rozbierać ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 14, 2015 17:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przy obecnych temperaturach zewnętrznych silnik jak juz się rozgrzeje to utrzyma trochę temperaturę, tego diesla ciężko przegrzać wiec się nie martw.
Wentylator powinien sie załączyć, po włączeniu Klimy. Czy Klima słabo chłodzi ciągle, czy tylko na postoju? Jesli w trakcie jazdy nadal słabo chłodzi to po za wentylatorem i tak może być konieczne dobicie czynnika.
Co do sprawdzę i wentylatora można pobawić sie kabelkami, można tez poszukać kogoś z INPA i wymusić na sterowniku włączenie wentylatora na poszczególnych biegach, obejdzie sie wtedy bez ściągania przodu
Hmm na postoju słabo, jak wracałem nim 45 km po zakupie to podczas jazdy może było trochę lepiej ale niekoniecznie, więc tak czy siak sprawdzę szczelność i dobiję tylko najbardziej wkurza mnie ten wentylator... czyli żeby jakoś na krótko go włączyć samemu to cały zderzak musi pójść? rovera rozgrzałbym żeby sprawdzić czy działa wentyl ale właśnie czytam że ciężko go rozgrzać tak jak mówisz i że ogólnie trudno doprowadzić do tego żeby się włączył.. Inpa nie mam pojęcia czy ktoś w okolicy posiada ale jeszcze się zorientuje, sam mam Interfejs TCS CDP jak delphi, podłączyłem go pod komputer i pokazało trochę błędów nie związanych z tematem, jutro przejadę się i zobaczę które pojawiły się ponownie. Ale nie wiem czy tym testerem da się coś zrobić z wentylatorem, uruchomić go ale wątpię, jeszcze poszperam, bo dopiero się uczę tego interfejsu
Jak lubisz grzebać, to spraw sobie Interface inpa bo przyda Ci się do diesla. Kosztuje 50 zl. Co do sprawdzania wentylatora kabelkami to się w to nie bawiłem, może ktoś inny pomoże.
Według mnie koledzy dobrze tu radzą. Kupić inpa i wymusić załączenie wentylatora lub zdjąć zderzak i przyrządem zmierzyć czy pojawia się +12V na kablach do wentylatora. Przy okazji, jak będzie zdjęty zderzak, można przyrządem sprawdzić rezystor na przejście. U mie był przepalony więc nie było przejścia. Nic tu więcej nie wymyślisz.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
No z tym inpa pomyślę, bo jak ma być to już samochód na dłużej to pewnie nie raz się przyda http://allegro.pl/interfe...5079900353.html o coś takiego może być? Bo w opisie nie ma rovera no ale za to bmw a skoro to silniki bmw to powinno pasować co nie? No z kabelkami może ktoś jeszcze napisze, a ja jeszcze poszperam w necie . Tak w ogóle to tanio nie będzie jeśli silnik do wymiany, naprawa to też trzeba dużo się narozbierać ale cóż, ważne że silniczek chodzi jak marzenie, zobaczymy jak długo hehe.
Jeszcze mam dodatkowy problem z kontrolką od poduszek która się cały czas świeci i czytałem, że to często występuje w tych roverach i podczas zakupu jakoś nie dojrzałem tej kontrolki, zdaje mi się, że zapaliła się na drugi dzień po zakupie, trochę bawiliśmy się elektrycznymi siedzeniami i tak dalej, może to tylko kostki albo jakiś kabel, jutro poszperam i dam znać, bo jak nie to to nie wiem, podobno jeszcze jakaś taśma idzie od klaksonu do poduszki w kierze, podłączyłem interfejs i jak wybrałem systemy bezpieczeństwa srs i tak dalej to był komunikat " żaden system nie zareagował" jakieś to dla mnie podejrzane,a czy jest taka opcja, że poduszka wystrzeli samoczynnie przez taki błąd, bo kiedyś coś mi się obiło o uszy ?
Edit:
Kolega janio, to na włączonej klimie sprawdze i jak będzie 12 i nie zakręci to problem z silnikiem, szczotki albo cos.. ale to dziwne, że w ogóle nawet nie drgnie, a jakby rezystor spalony to też nie poda napięcia 12v i też ani drgnie?
Janio, kolego może nie miec rezystora jesli ma 3 biegi. Jak włączysz klimę to przez grill spróbuj czyms popchnąć wiatrak zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Co do kontrolki poduszek , jeśli wcześniej nie widziałeś, a bawiliście się elektryka foteli to polecam zerknąć pod fotele i zwrócić uwagę na kostki żółtą i niebieska
W wentylatorze może po prostu skonczyly się szczotki, mógł się wytrzeć też komutator, na forum jest opis jak wymienić
longer86, zgadza się, jeżeli wentylator jest trzybiegowy to rezystora nie będzie. Tak jak piszesz najprościej jest pchnąć wiatrak w prawo, czasami to pomaga. Jeżeli to nic nie da, to można jeszcze tak: po włączeniu klimy na AUTO, na przewodzie czerwonym i czarnym (pierwszy bieg) powinno być te 12V. Uwaga na wiatrak i palce! Najlepiej i najbezpieczniej dostać się do środka tej czarnej puszki i tam dokonać pomiaru na przewodzie czerwonym i czarnym. To zdjęcie jest na stronie roverki.pl, za słabo szukałeś.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 14, 2015 21:24
raby1b napisał/a:
temperatura na wskaźniku dosyć szybko dochodzi mniej więcej do połowy albo troszkę wyżej czyli chyba 90 stopni i już wyżej nie idzie bynajmniej tak się wydaje,
raby1b napisał/a:
rovera rozgrzałbym żeby sprawdzić czy działa wentyl ale właśnie czytam że ciężko go rozgrzać tak jak mówisz i że ogólnie trudno doprowadzić do tego żeby się włączył.
Wskaźnik temperatury chodzi niestety skokowo. Podniesie się do pionu(i zapali się czerwona kontrolka) dopiero w okolicach 120°C. Jeżeli nie masz sprawnego wentylatora i przy tak wysokich temperaturach powietrza, na wszelki wypadek włącz diagnostykę komputera jak w tym temacie. W punkcie 7 będziesz miał dokładną temperaturę płynu chłodniczego.
OK, spróbuję popchnąć wiatrak na klimie jak nie zadziała to spróbuję podłączyć go na krótko albo zmierzyć czy dochodzi 12 V. A ten test 7 z temperaturą płynu normalnie podczas jazdy mogę sobie patrzeć, w sumie to się przyda, bo nie ufam wskaźnikowi hehe. No z poduszkami to popatrzę te kostki, a mogę tam napsikać jakiegoś płynu takiego do elektryki co usuwa naloty i takie tam rózne ?
Edit: podczas włączonej klimy pcham wiatrak, lekko chodzi, cichutko ale nie włącza się, chyba zacznę zaraz zdejmować cały zderzak aby dostać się do tej puszki żeby pomierzyć czy napięcie dochodzi na biegi.
[ Dodano: Sob Sie 15, 2015 18:12 ]
Podłączyłem jeszcze raz mój komputer i znalazłem jakieś testy wentylatora: test wentylatora 1 i 2, na jedynce nic się nie działa, a na dwójce śmigał aż miło. nie wiem czy to chodzi o te biegi ale jeśli tak to dziwne, że są dwa, a nie trzy... tak czy siak wentylator od klimy powinien się włączyć tylko na 1 biegu ? bo jeśli tak to pewnie nie działa pierwszy bieg..
Z tego co napisałeś wynika, że masz wentylator dwubiegowy i nie działa pierwszy bieg, bo rezystor jest na przerwie. Jak zdejmiesz zderzak, to wszystko będzie jasne. Nie musisz od razu wycinać rezystora, na wyłączonym silniku trzeba nakłuć dwoma igłami kable po obu stronach rezystora i dokonać pomiaru przyrządem na przejście. Przy sprawnym rezystorze przyrząd będzie piszczał a przy przepalonym nie.
Do tej plastikowej puszki (układ sterujący) z kolorowymi kabelkami co wcześniej zacytowałem, na stronie roverki.pl są jeszcze dwa schematy, do wentylatora na dwa i trzy biegi. Oto fotki:
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Rozebrałem i mam taki sam układ sterujący jak na tym obrazku podanym wcześniej że są 3 biegi i teraz pytanie czy mogę podłączyć np prostownik 12 V pod kaźdy bieg i gdzie masa a gdzie plusy...
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Sie 15, 2015 19:21
najlepiej podłącz zasilanie w tych 2 kostkach (czarny masa,brązowy +12) i w puszce wypnij grube przewody(tak będzie bezpieczniej dla płytki elektronicznej) i zwieraj je odpowiednio
bieg 1 brązowy do czerwonego
bieg 2 brązowy do czerwonego + brązowy do szarego
bieg 3 brązowy do czerwonego + brązowy do szarego + czarny do fioletowego
i tak jeśli na pierwszym biegu nie zastartuje to zewrzyj tylko brązowy z szarym
jeśli zastartuje to szczotka 1 biegu wytarta
jeśli nie to zewrzyj brązowy z szarym i czarny z fioletowym jeśli zastartuje to szczotka masowa wytarta najprawdopodobniej
aha zanim zaczniesz podłączać zakręć silniczkiem ręką czy sie nie blokuje lub jakieś dziwne dźwięki nie występują
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Sie 15, 2015 20:16
raby1b napisał/a:
Podłączyłem jeszcze raz mój komputer i znalazłem jakieś testy wentylatora: test wentylatora 1 i 2, na jedynce nic się nie działa, a na dwójce śmigał aż miło. nie wiem czy to chodzi o te biegi ale jeśli tak to dziwne, że są dwa, a nie trzy...
Ooo, mam dokładnie tak samo. Testbook pokazywał tylko 2 biegi, a po zdjęciu przodu okazało się, że w puszce na wentylatorze jest układ od wiatraka 3biegowego
Podobno jest tak, że podstawowe są pierwsze dwa biegi i te widzi komp. Natomiast trzeci bieg jest awaryjny(rezerwowy)
Jutro ogarnę kabelki tak jak napisał sash997 no i chyba wezmę się za rozbieranie silnika, zapewne skoro praktycznie tylko na klimie działa wentyl to szczotki się wytarły, jutro wymienię szczotki jak jakieś znajde w garażu, bo niedziela i podłączę kompa i jeszcze raz włączę test wentylatora, jak zadziała to zadziała hehe
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Sie 15, 2015 21:30
jak podepniesz spowrotem to nie zapomnij włączyć zapłonu do sprawdzania bo nie bedzie prundu bez zapłonu, aha i przy rozbieraniu ostrożnie bo magnesy lubią pękać,końcówka na którą zakłada sie wiatrak zresztą też bo to żeliwo jakieś
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
A czyli przy sprawdzaniu w ogóle nie używać prostownika tylko prąd będzie z aku z kostek tak jak jest normalnie i tylko zwierać odpowiednio przewody z płytki ? I muszę włączać zapłon ? bo nie wiem może coś źle mierzyłem ale na tych przewodach mierzyłem miernikiem i pokazywało 12V na wyłączonym zapłonie.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sie 16, 2015 09:54
no być może jest tam stałe zasilanie niesprawdzałem tego, ja to podłączam na zewnątrz do wolnostojącego akumulatora,choć na chłopski rozum nie powinno tam być napięcia bez zapłonu bo jest przekaźnik od wentylatora w puszce z bezpiecznikami, tak czy siak trzeba na te 2 grube przewody wychodzące z kostek podać zasilanie z auta lub bezpośrednio z akumulatora
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum