Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 si LPG 98r] Modyfikacja silnika na 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 si LPG 98r] Modyfikacja silnika na 1.8
Autor Wiadomość
orzello 



Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 14



Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 13:00   [Rover 214 si LPG 98r] Modyfikacja silnika na 1.8
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam,

Problem polega na tym, że od ponad roku borykam się z HGF. Ciągle nie wytrzymuje uszczelka pod głowicą. Puszcza płyn chłodniczy do cylindra. Uszczelkę wymieniałem już trzy razy. Ostatnio wymieniłem też śruby, uszczelka z czerwonymi silikonami Elringa. Po ok. 15-20 tys. km problem powraca. Podejrzewam, że tuleje opadają. Mierzyłem wystawanie tulei poza blok i wychodzi różnie. Od ,03 do ,09 mm. Teraz jak padnie chcę spróbować wymienić blok z tulejami, lub zeszlifować obecny (ale nie wiem czy to dobry pomysł). Trochę czytałem o swapach i rozważam (o ile to możliwe) wsadzenie bloku, tulei, tłoku, wału od wersji 1.8. Czy ktoś kiedyś coś takiego przerabiał. Głowica, kolektory, komputer, skrzynia R65 by została. czytałem o problemach, że na sterowaniu od 1.4 powyżej 4500 obr. jest problem z uboga mieszanką, ale to bym zniwelował w ustawieniach sekwencji. Pytanie czy te silniki różnią się tylko blokiem, czy też głowicą, przepustnicą itp.? Średnio chce kupować cały silnik, bo też nie wiadomo na co się trafi. Proszę o opinię i informacje jak ktoś posiada dotyczącą tego pomysłu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 13:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 13:43   

Jak chcesz wstawić 1.8 to musiałbyś kompa pod to ogarnąć bo na kompie z 1.4 średnio to będzie latać. Ja bym kupił cały silnik z angola z małym przebiegiem i się nie bawił.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
orzello 



Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 14



Wysłany: Pią Wrz 04, 2015 12:02   

Tak to by było najrozsądniejsze rozwiązanie. Tylko koszty dość wysokie, do tego dochodzi jeszcze problem z immobilizerem. A czy da coś wyrównanie tulei w bloku i potem samego bloku o 0,1mm, czy po jakimś czasie znów tuleje opadną i będą tak ciągle opadać? Jeśli chodzi o szlifierki to w moim mieście jest sporo prywaciarzy z płaszczyznówkami to za niewielką kasę by to szlifnęli.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Wrz 04, 2015 20:59   

Silnik widocznie był przegrzany i materiał z jakiego wykonane są głowica i blok stracił twardość, stąd opadające tuleje i odgniecenia na płaszczyźnie głowicy - powinna być idealnie równa, rowki wokół komór spalania oznaczają że nadaje się w zasadzie na złom.
Raczej szukałbym całego silnika. Jeśli nie 1.8 to przynajmniej 1.6, zdecydowanie fajniejsza charakterystyka niż 1.4 - więcej momentu obrotowego dostępnego od niskich obrotów.
 
 
 
orzello 



Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 14



Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 10:48   

No więc trochę poczytałem o swapach tu na forum i na FSO i mam następujące wnioski (jak się mylę to proszę o sprostowanie). Aby do 214 si wstawić motor 1.8 muszę kupić goły silnik 1.8 do tego sterownik z usuniętym immo, wtryskiwacze z 1.8, oraz krokowca z 1.8. Demontuje obecny silnik. Wstawiam 1.8 z kolektorem i przepustnicą z mojego 1.4. wstawiam wtryski i krokowca wraz z ECU od 1.8. Wiązki przewodów zostają bez zmian (oczywiście silnik 1.8 z kopułką i palcem). Zostając przy skrzyni r65 muszę zostawić koło zamachowe od 1.4 bo sprzęgło nie pasuje. Koło zamachowe od 1.4 i 1.8 mają tyle samo znaków pod czujnik położenia wału, więc ECU powinien obsłużyć. Jeśli skrzynia by padła to trzeba wstawić PG1. I tu tarcza sprzęgła się różni, bo jest większa i otwór wielowypustowy jest inny. Sanki zawieszenia do wymiany, sterowanie sprzęgłem do wymiany, wybieraki biegów do wymiany oraz mocowanie skrzyni też do wymiany. Jeśli chodzi o półosie to trzeba wymieniać całe czy wystarczy tylko przegłuby od strony skrzyni??
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 07, 2015 10:09   

Kolektor ssący, wtryskiwacze jak i krokowy jest taki sam w 1.4, 1.6 i 1.8.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Wrz 07, 2015 11:28   

Krokowiec tyczy się tylko Poloneza, bo tam w 1.4 jest starszy typ komputera i osprzętu silnika.

Ty potrzebujesz tylko silnik, wtryskiwacze i sterownik. Albo w komplecie z pilotem i immo albo bez immo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [MG ZR] modyfikacja
Piotr18r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Sty 12, 2012 19:34
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25] Moc silnika
einar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 27, 2015 21:21
sTERYD
Brak nowych postów [R 214 si 1.4] Rover 214 si a obroty silnika
Sanneya Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Nie Wrz 06, 2015 09:00
AndrewS
Brak nowych postów [ROVER 220 SDI] OBROTY SILNIKA
KWT Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Maj 10, 2013 11:14
KWT



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink