Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

  Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 19:53   [R75] stuk przy ruszaniu, stuki przy skręcie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie Forumowicze.
Szukałem pomocy po forum, naprawdę, ale nic nie pasuje z tych tematów, które przejrzałem.

I. Objawy:
* stuk podczas ruszania i zmiany biegu z 1 na 2,
* stuk przy gwałtowniejszym przyspieszaniu na niskich biegach,
* po puszczeniu gazu w trakcie jazdy na 4 biegu przy prędkości 90km/h pojawia się efekt bujnięcia do przodu, tzw żabka,
* stuki nasilają się gdy skręcam na nierównej drodze (czyli przy skręconych kołach na nierównościach), wtedy są wyraźniejsze i głośniejsze, przy jeździe na wprost występuje delikatne, cichutkie stukanie i tylko i wyłącznie na nierównościach - np. droga nieutwardzona z dołkami,
* przy jeździe z obciążeniem (z 3 pasażerami) pojawiają się wibracje w trakcie przyspieszania, zauważyłem, że tylko w momencie, gdy obciążona jest tylna kanapa - tylne zawieszenie do remontu?

Stuki dochodzą ewidentnie z przodu samochodu podczas ruszania i skrętu na nierównościach, czasami jakby delikatnie z tyłu, co rzuca podejrzenie na tylne zawieszenie - czasami podczas gwałtowniejszego strzelenia ze sprzęgła przy ruszeniu da się odczuć stuk i wibrację idącą z tyłu samochodu - niewykluczone, że tłumik obija się o podwozie?

II. Stan zawieszenia:
* na przełomie marzec/kwiecień wymieniono: amortyzatory przednie, łożyska amortyzatorów, odboje, gumy stabilizatora, tarcze hamulcowe, klocki na 4 koła, końcówki drążków kierowniczych,
* łączniki stabilizatora wymienione wczoraj, stuki są minimalnie cichsze, nie ucieka kierownica np. po najechaniu na studzienkę, co miało miejsce wcześniej, ale nadal stuki występują,
* koła są dokręcone - sprawdzone,
* poduszki silnika "grucha" i "8" były wymieniane i są ok, nie ma pęknięć,
* sprawdzone tuleje wahaczy - wydają się dobre, nie ma luzów, guma niepopękana,
* sprężyny sprawdzone - żadna nie jest pęknięta.

III. Diagnozy i podejrzenia
* zawieszenie tylne być może już na wykończeniu - gumy stabilizatora, amortyzatory, łączniki stabilizatora,
* wahacze, sworznie?

Proszę, pomóżcie :( Na szarpakach nic nie wykazuje :(
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 19:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 20:09   

Przeguby ktoś sprawdzał?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 20:15   

prebenny napisał/a:
Przeguby ktoś sprawdzał?


Nie. Nie sprawdzaliśmy. Ale nie ma objawu typowego dla przegubu, czyli chrupania na skręconych kołach. Jest tępy stuk na skręcie, nierytmiczny proporcjonalnie do obrotów, a proporcjonalny do nierówności na drodze.

Jak mogę sprawdzić przeguby?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
limited 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 12:18   

miałem coś podobnego... na dziurach przy wolnej jeździe pukało mocno i przy gwałtownym ruszaniu i puszczaniu gazu na biegach 1-2 nowe wahacze i łączniki stabilizatora załatwiły u mnie sprawę... a myślałem ze to poducha na silniku\skrzyni
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 13:05   

Też obstawiam jeden z wahaczy. Miałem podobne problemy ze stukami z prawej strony. Po wymianie wahacza wraz z tuleją (brałem Teknorot) do dziś jest cisza.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 13:43   

wellman, limited,

Panowie, nie pocieszacie mnie :( Ale tego się obawiałem... tuleje wyglądają zdrowo, wahaczy nie umiałem ocenić...

Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie wahaczy w sposób domowy? Szarpałem za koła, gdy cały przód był podniesiony, ale nie udało mi się wywołać stuków...

Może gdzieś podważyć łychą?

Jeżeli to wahacze, to znalazłem za 450 zł komplet 2 wahaczy wraz z 2 tulejami, wszystko firmy Teknorot. Chyba się skuszę :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 13:47   

cin1391, w moim przypadku zarówno tuleja jak i wahacz wyglądały dobrze, nie było nawet specjalnie luzów. Na szarpakach też nic nie dało się wychwycić, ani wywołać stuku.

Po prostu po sprawdzeniu wszystkich dających się sprawdzić potencjalnych winowajców stukania, mechanik orzekł na bazie swojego doświadczenia, że to będzie wahacz... i był. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 10:36   

U mnie były podobne objawy i winnym okazał się łącznik stabilizatora oraz tuleja wahacza (sam wkład można wymienić).
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 23:34   

Nie odkręcałeś lub wymieniałeś poduszkę (gruszkę) olejową ? Czasami jak się ją źle dokręci to takie objawy występują. Tuleje i wahacze sprawdzą Ci w byle stacji kontroli pojazdów. Podobnie z poduszką pod skrzynią (ósemką).

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 22:13   

MaReK napisał/a:
Nie odkręcałeś lub wymieniałeś poduszkę (gruszkę) olejową ? Czasami jak się ją źle dokręci to takie objawy występują. Tuleje i wahacze sprawdzą Ci w byle stacji kontroli pojazdów. Podobnie z poduszką pod skrzynią (ósemką).

Pozdrawiam,


Wymieniałem pół roku temu. Nie było stuków po wymianie, pojawiły się dopiero teraz.

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, cytuję: "Zawieszenie sztywne jak ch... nie ma żadnych luzów, amory zdrowe, łączniki zdrowe, gumy zdrowe, wahacze nie wykazują żadnego zużycia".

I teraz zgłupiałem, nie wiem, gdzie szukać. Spróbuję jeszcze dobić przecinakiem tą gruszkę, może rzeczywiście się poluzowała...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 22:26   

Też miałem po jakimś czasie... Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją. No i stuki zniknęły.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 12:49   

MaReK napisał/a:
Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją


Marku, a nie uszkodzę jej, jeżeli ona jest od góry przykręcona do tego strzemiączka? Obawiam się, że jak ją będę dokręcał na dole bez poluzowania góry, to ją rozerwę...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 13:18   

Wydaje mi się, że Mariusz418 luzował górę przed operacją dokręcania.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 13:48   

Nawet na pewno. Inaczej by się urwała na sto procent. Nawet jeśli nie od razu, to bardzo szybko.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 20:16   

Panowie, nie wydaje mi się, aby to była kwestia gruchy, bo występują objawy, które nijak się mają do gruchy:

1. na skręconych kołach na nierównej drodze strasznie łomocze w zawieszeniu,
2. wzmożone wibracje podczas przyspieszania z dociążonym samochodem.

Raczej obstawiałbym coś z zawieszenia...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 22:44   

Nie wiem... kiedyś kris-tofer miał taki problem, że tuleja była niedokładnie dokręcona i tak waliło. Ale ruszanie i hamowanie to u mnie była grucha, do tego rozchodziło się po całym aucie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 29, 2015 07:18   

MaReK napisał/a:
Ale ruszanie i hamowanie to u mnie była grucha, do tego rozchodziło się po całym aucie.


Tzn. miałeś stuk przy ruszaniu i przy hamowaniu? A miałeś opisywany przeze mnie efekt żabki jak puszczałeś gaz w trakcie jazdy?

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2015 08:18 ]
MaReK napisał/a:
Też miałem po jakimś czasie... Ale mariusz418 wziął młota, przecinak i dokręcił ją. No i stuki zniknęły.


Kocham was :D Wziąłem młota (bo bez niego nie robota), poluzowałem strzemiączko od gruszki, odkręciłem je i wywinąłem do góry, poluzowałem górną nakrętkę gruchy, wziąłem przecinak, 4 uderzenia, przekręciło się o jakąś 1/8 obrotu. Skręciłem i.... stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i zmianie biegów zniknęły :D

Teraz jeszcze tylko kwestia zawieszenia... pewnie wahacze...
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
malyk1990 




Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 25

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 13, 2016 04:46   

Witam w którym miejscu jest ta grucha i co trzeba poluzować? Jeśli można prosić foto było by ok, z góry dzięki :)
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Gru 13, 2016 06:45   

Jest na prawej podłużnicy, obok rozrządu. Czarny kawal gumy, wygląda jak gruszka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] stuk przy cofaniu i jednoczesnym skręcaniu
polonia33 Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Sie 16, 2017 18:30
polonia33
Brak nowych postów [R75] Pojedynczy stuk przy uruchamianiu silnika
Sephrin Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Sty 09, 2018 11:09
christopher7
Brak nowych postów [R75] Coś stuka przy skręcie
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Maj 04, 2009 20:57
Skiba
Brak nowych postów [R75] Trzeszczenie w kole przy skręcie
michal1212 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Lip 29, 2009 10:53
nitta
Brak nowych postów [R75] Skrzypienie,stukanie przy skręcie.
MiReK Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sty 24, 2011 17:59
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink