Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gaz do silnika 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gaz do silnika 1.8
Autor Wiadomość
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 10, 2015 11:55   

Trudna jest wymiana tego filtra? Jak się do niego najłatwiej dostać? Poradzi sobie z tym laik? :)

Czasami jak odpalam to słyszę takie zgrzyty pod sam koniec tuż przed odpaleniem, aż się boje i czasem przerywam próbę zapłonu :P Zwykle jak kręci długo ok 5 sekund +.

Zadam jeszcze jedno pytanie, czy R75 w wersji 1.8 z '99 powinien mieć drugą sondę? Mój ma tylko jedną widoczną pod maską. Druga z tego co czytałem powinna być przy katalizatorze? Jeśli jej nie mam to źle? Podpięty mój R pod kompa u pewnego cudaka pokazywał wtedy błąd drugiej sondy lambda.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 10, 2015 11:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 11:52   

Jakby kogoś to interesowało to w moim R75 1.8 średnie spalanie po Warszawie to 11,5l na wyłączonej klimie, w trasie mimo 30k na gazie testowałem tylko raz to przy prędkości 140km/h jadąc na mazury w 4 osoby wyszło poniżej 9l
Autko w manualu
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 12:29   

Robota prosta.
Trzeba zdjąć siedzisko kanapy z tyłu i dostęp do filtra jest z góry. Po stronie pasażera jest pompa paliwa a za kierowcą filtr. Trzeba odkręcić taką metalową nakrętkę, ja używałem do tego kawałka plaskownika i młotka. Obudowa wychodzi do góry elegancko tylko trzeba wypiąć przewód paliwowy.
Myślę że w godzinkę to na spokojnie można zrobić.
Zapomniałem o maskownicach, są okrągłe widoczne po zdjęciu siedziska przykręcone chyba na sruby pod klucz 10.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 17:37   

Dzięki dzelo23 za wskazówki i film, zabiorę się za to po urlopie :) Dopytam jeszcze na zapas, przewód paliwowy, który mam wypiąć rozumiem jest gdzieś przy tym filtrze? (jeszcze nie zaglądałem pod kanapę)

Co do innych newsów, ostatnie 200 KM standardowej jazdy spaliło 28,5 litra gazu, co daje nawet ładny wynik 14,25 litra na 100 KM. Może instalacja się zwróci szybciej niż przewidywałem - choć wolę nie zapeszać, bo ostatnimi czasy dziwnie nim szarpie przy zmianie niższych biegów (z 1 na 2 i 2 na 3) w połączeniu ze stukami na przedniej osi, które również są słyszalne na dziurach - dużo bardziej słychać na skręconych kołach (jakiś zakręt, coś) i nie do końca równo pracuje na Pb na zimnym silniku.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 17:48   

Hmm. Z tego co czytam to trochę wam palą te 1.8..
Ja mam instalkę Stag wtryski Hana czerwone reduktor KME Gold i mi pali 10-11 w cyklu mieszanym z tym ze mam motor 2.5.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Wrz 13, 2015 20:35   

karol77787 moim zdaniem pali ci za mało i obstawian za ubogą mieszanke co skończy sie wypaleniem gniazd zaworowych. Prawidłowo ustawiona mieszanka to jest o ok 20-30% większe zużycie jak na PB
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Pon Wrz 14, 2015 06:56   

sknerko, być może na Pb pali mniej dawno nie sprawdzałem, mysle że mieszanka jest dobrze ustawiona nie mam problemów, a instalacja dosć wydajna jak na ten silnik. pozdro
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Wrz 14, 2015 07:41   

karol77787 napisał/a:
mysle że mieszanka jest dobrze ustawiona nie mam problemów,
Bo czemu miały by być? problem będzie jak się dziura gdzieś wypali bo uboga mieszanka spala się w dużo wyższej temperaturze. Widziałem u mojego gazmena auta które przyjechały na regulację mieszanki po naprawach głowicy bo druciarze ustawiali tak żeby mało palił a remont silnika to już nie ich broszka i chłop poprawiał. Mójego freela jak naregulował to też sie na niego boczyłem że za dużo gazu łyka ale jak po 120kkm zdjąłem głowicę to gniazda zaworowe i zawory były w stanie idealnym. lepiej niech pali litr gazu więcej jak bym miał remontować silnik.
karol77787 napisał/a:
a instalacja dosć wydajna jak na ten silnik.
Co ma wydajność do ustawionej mieszanki uwierz mi ten motor w cyklu mieszanym pali ok 10l/100 PB czyli powinien LPG spalać min 12l/100 i nie opowiadaj mi tu o ekodrivingu bo mam to w małym palcu.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2015 08:41 ]
Aha miałem dodać że mam takie auto 2.5 na podjeździe tyle, że nie zagazowane.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
varlos 



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 1



Wysłany: Pon Wrz 14, 2015 10:43   

U mnie spalanie jest takie samo na Pb jak i na LPG i mam dobrze wyregulowaną instalację. Jestem zadowolony z takiego zasilania. Lepsze to niż diesel czy silniki elektryczne.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Pon Wrz 14, 2015 11:30   

sknerko, gdy zakładałem gaz to nie mówiłem ze ma mało palić:) Nie rozumiem jak mieszanka może być zbyt uboga skoro sekwencje reguluje się na czasy wtrysków Pb, to tam musiałaby być już uboga mieszanka.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Wrz 14, 2015 11:41   

karol77787 napisał/a:
Nie rozumiem jak mieszanka może być zbyt uboga skoro sekwencje reguluje się na czasy wtrysków Pb, to tam musiałaby być już uboga mieszanka.
Zagłęb się w temat może np. na forum o LPG a potem się wymądrzać sekwencja musi być wyregulowana jak każda inna instalacja i dawkę paliwa ustawia się.
varlos napisał/a:
U mnie spalanie jest takie samo na Pb jak i na LPG i mam dobrze wyregulowaną instalację.
Masz źle wyregulowana instalację. Poszukaj po necie i się dowiesz że fizycznie nie możliwe jest by ta sama ilość LPG co PB prawidłowo napędzała motor LPG jest po prostu mniej kaloryczne niż PB.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 14, 2015 12:53   

:mrgreen: i mogło by być tyle w temacie.
Nie byłbym jednak sobą.
LPG ma wyższą temperaturę spalania, jest bardziej kaloryczne niż Pb, jest paliwem nie pochodzącym z ropy, można tak wypisywać bez końca.
Oszczędność na LPG polega na cenie paliwa a nie na spalaniu. LPG można tak ustawić że będzie spalanie mniejsze niż Pb. Tylko co z tego jak będzie tak jak piesze Sknerko i całą oszczędność szlag trafi.
Moje 1.8 paliło średnio od 10 do 12l LPG/100 w zależności od stylu jazdy.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2015 13:53 ]
Znaczy się może być i mniej kaloryczne bo ja to po wolnej niedzieli jestem :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
piter_admin 



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: Jelenia Góra

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 10, 2015 10:48   

Przejechałem na gazie moim Roverkiem już 130tyś.
Tak jak pisali poprzednicy nie widać różnicy pod warunkiem prawidłowego montażu.
Ps. Nieprawda że trzeba wykonywać częste przeglądy itd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Dziwna praca silnika i jej zmiana po zgaszeniu silnika
marecki6 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 08, 2016 09:53
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Para spod silnika, wariująca temperatura silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Sty 30, 2009 17:40
bujak19
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] KOD SILNIKA
grzegorz1975 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lut 01, 2017 11:22
grzegorz1975
Brak nowych postów [MG] Kontrolka silnika
arleta90 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 08, 2017 11:36
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink