Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysoka "falująca" temperatura 2.0V6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wysoka "falująca" temperatura 2.0V6
Autor Wiadomość
lassie 



Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:29   [R75] Wysoka "falująca" temperatura 2.0V6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,
ostanio jeżdząć po mieście zaczęła mi się podnosić temepratura na maximum wskażnika, poświeci chwilę i opadać.
Ostrzega o wysokiej temp. i po paru chwilach (raz dłuzej,raz krócej) temparatura opada do połowy tak jak zwykle.
Wentylator chodzi (nie wiem czy na wszystkich biegach ale chodzi). Wentylator chodzi nawet chwile po wyłączeniu samochodu.
Raz jednak jak się zatrzymałem to płyn w zbiorniczku się zagotował.

Przeglądałem formum i temat chłodzenia jest poruszany wielkrotnie i z każdej storny, jednak chciałem zapytać przez rozbieraniem całego auta od czego zacząć poszukiwania. Termostat ?czujnik temp. ? biegi wentylaora ?

Pozdrawiam Piotr
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:34   

Ja tak kiedyś miałem w Hondzie Accord.
Skończyło się wywaleniem oleju i zatarciem silnika...
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 21:48   

Miałem to samo 3 miesiące temu. U mnie się skończyło uszczelką albo prawdopodobniej głowicą. Zaczynało się właśnie tak, że podczas jazdy wskazówka na czerwone pole na 3 sekundy, potem w dół. Na początek sprawdź stan płynu chłodniczego i czy masz w ogóle ciepłą chłodnicę.

Jeżeli wentylator pracuje nawet jak wyłączysz silnik oznacza to, że wszedł na tryb awaryjny, krytyczna temperatura.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 13:58   

lassie napisał/a:
od czego zacząć poszukiwania.
sprawdzenia płynu chłodniczego na zawartość CO2
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 20:15   

Zobacz jaki masz poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jeżeli w ogóle jest w nim płyn. Przeczytaj też tutaj dokładnie procedurę odpowietrzania układu, https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=553057#553057

W prosty sposób sprawdzisz dokładną temperaturę rozgrzanego silnika na diagnostyce OBC rozdział 7 więcej masz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346 zobaczysz jaką temp ma silnik i przy jakiej temp włącza się wentylator, może jeździsz bez biegu wentylatora możesz mieć problemy z HGF :???: no i zrób test na CO2 tak jak pisze SeniorA
 
 
lassie 



Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 20:47   

Dzisiaj troche popatrzyłem w auto i próbowałem dolać płynu i odpowietrzyć układ.
Niestety na niskich obrotach doszedł do 110 stopni i wentylator ani drgnął i wszystko się gotowało.
Przy dolewaniu płynu, ściągnąłem filtr i dolot powietrza i okazało się że wszystko jest w oleju i z przepustnicy ciągle wypływa olej albo olej z płynem.
Tak czy inaczej skoczyńy się pewnie na wymianie uszczelek i regeneracji/wymianie wentylatora.
A że się nie znam, nie mam narzędzi ani miejsca do grzebania to odwiozłem auto do warsztatu i zobaczymy co jutro powiedzą.
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 21:10   

Nie zazdroszczę kosztów jeżeli to uszczelka ale musisz się upewnić i posprawdzać bo olej w przepustnicy świadczy o tym ,że trzeba separator założyć.
Ostatnio zmieniony przez sebol11 Pon Wrz 21, 2015 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 21:22   

a może po prostu termostat czy jego rurki pękły. Do tego uwalił się wentylator, dlatego nie włącza się.
A olej w dolocie jest normą !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 22:26   

Ja bym dla pewności sprawdził zawartość CO2, jak pisał SeniorA, wtedy będziesz mieć jasną sytuację.
A odnośnie oleju w dolocie, to jak wspomniał rafalmis1 jest to normą, u siebie miałem to samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75 V6] Wysoka temperatura płynu na wolnych obrotach
kamyk___ Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lip 09, 2022 10:43
kamyk___
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75]"TOAF" zapisana kopia tablicy przyrządów 1.8
Syan Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 01, 2016 19:39
Syan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink