Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 20:49 [75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam... Mój problem jest bardzo złożony.... Ciężko nawet zacząć od początku bo sama już się pogubiłam gdzie początek a gdzie koniec... Ale do rzeczy:
Mój Roverek nagle przestał "wgniatać w fotel", ot tak- z dnia na dzień...
Okazało się, że nie działa kick down, mianowicie po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu w ciągu sekundy dochodził do 5,5tys obrotów i praktycznie stał w miejscu... Kombinacji było mnóstwo:
wymiana świec
wymiana kabli
nowy potencjometr (czujnik) położenia przepustnicy
no i jakby lepiej- jakby ponieważ teraz jest tak:
wciskam pedał gazu (tak aby uruchomić kick down) - skrzynia (oczywiście automat;)) redukuje bieg, przełącza po kolei i znów dochodzi do 5,5 tys obrotów i wisi... a autko zaczyna zwalniać...
Ponadto dodam, że samochód strasznie przeciąga biegi, wisi na obrotach przed zmianą biegu i szarpie. I jeszcze ten uporczywy smród spalin (spalenizny?) z nawiewu
Nie mam już pomysłu... wymieniona przepustnica, czujnik (zawór) znajdujący się na dolocie kolektora ssacego, sondy...
Może macie jakieś pomysły?
I jeszcze jedno pytanko- gdzie znajdę zawór EGR?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie ma EGR w benzynie, na początek zmiana oleju w skrzyni, ale obstawiam awarię skrzyni biegów (sprzęgło hydrokinetyczne)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Olej w skrzyni sprawdzony, skrzynia podłączona pod komputer u mechanika od automatów- nie wykazało żadnych błędów. Ja bym bardziej stawiała na "coś" związanego z elektryką, ponieważ samochód raz jedzie pięknie- nie szarpnie, plynnie zmienia biegi... normalnie mód;) a raz szarpie i robi sobie co chce...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 08:32
SandraRover75 napisał/a:
Olej w skrzyni sprawdzony, skrzynia podłączona pod komputer u mechanika od automatów- nie wykazało żadnych błędów.
no ale w 1 poście o tym nie ma, może jest jeszcze coś o czym nie wiemy co było robione. Nie zapala się żadna kontrolka ostrzegawcza ? ,informacja ?, silnik był sprawdzany diagnoskopem ? - żadnych błędów?.Dzieje się to na klimie czy bez znaczenia ?, silnik zimny czy ciepły ?. co się dzieje na SPORT ?. Może pompa paliwa pada , silnik się przegrzewa?.
[/quote]no ale w 1 poście o tym nie ma, może jest jeszcze coś o czym nie wiemy co było robione. Nie zapala się żadna kontrolka ostrzegawcza ? ,informacja ?, silnik był sprawdzany diagnoskopem ? - żadnych błędów?.Dzieje się to na klimie czy bez znaczenia ?, silnik zimny czy ciepły ?. co się dzieje na SPORT ?. Może pompa paliwa pada , silnik się przegrzewa?.[/quote]
Żadna kontrolka się nie świeci, po podłączeniu komputera wyskoczyła tylko sonda lambda- wymieniłam obie. Bez znaczenia czy na klimie czy nie. Wczesniej działo się to bez znaczenia na temperature silnika, ostatnio jednak gdy jest zimny jezdzi w miarę ładnie- nie szarpie. Wczoraj wieczorem zagotował się, dziś znów... Stawiam na czujnik temp ponieważ temperaturę pokazywał jak zawsze- idealną... a jednak...
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę, która parowała strasznie, pomimo, że przejechałam ok 2 km. I tak dojechałam do domu... teraz siedzę i myślę co z tym fantem zrobić...
Na Sporcie jedzie lepiej ale kick downa także nie ma... lepiej tzn ma więcej mocy ale również szarpie.
Co do pompy paliwa... czy mogłaby być ona przyczyną braku kick downa?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 14:41
SandraRover75 napisał/a:
Wczesniej działo się to bez znaczenia na temperature silnika, ostatnio jednak gdy jest zimny jezdzi w miarę ładnie- nie szarpie. Wczoraj wieczorem zagotował się, dziś znów..
to powodem wg. mnie może być temperatura silnika i skrzynia broni się przed uszkodzeniem i pracuje w tzw. trybie ochronnym .
SandraRover75 napisał/a:
teraz siedzę i myślę co z tym fantem zrobić.
uzupełnić płyn, jeździć na włączonej klimie żeby wentylator chodził na 1 biegu , włączyć pkt. 7 komputera diagnostycznego i obserwować temperaturę płynu.
SandraRover75 napisał/a:
Stawiam na czujnik temp
jak czujnik padnie to chodzi cały czas wentylator i wskaźnik nie działa lub świeci czerwona kontrolka.
SandraRover75 napisał/a:
temperaturę pokazywał jak zawsze- idealną... a jednak...
idealną ,to znaczy wskazówka stała na jednym poziomie ? , ale to jest zakres 70 do 112 st.C ,a jak jest powyżej 100 to nie jest idealnie.
[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 15:40 ]
Koenig napisał/a:
A co z rezystorem?
to jest wentylator pewnie bez rezystora.
[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 15:41 ]
SandraRover75 napisał/a:
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum