Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 16:29 [R25] Zagadka z odpalaniem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002
Witam. Od miesiąca mam problem z odpalaniem. Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat ale nie udało mi się rozwiązać problemu . Rano musze kilka razy zakręcić zeby odpalil a gdy jest ciepły to pali natychmiast. Rano pomaga gdy podpompuje ze trzy razy.komputer pokazał błąd czujnika polozenia walka rozrzadu i temperatury plynu chłodzącego. Wymienione obydwa i bledy zniknęły ale problem został. Auto jeździ normalnie wkreca się dobrze. Jest tylko problem z porannym rozruchem.
Dziękuję za jakakolwiek pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Wrz 25, 2015 19:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 16:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czarny pokazuje temperaturę ale na zegary.
Jeśli 1.6 ma ten sam czujnik co 1.4 a raczej ma to potrzebujesz brązowy lub nowy typ niebieski symbol MEK100060
Z resztą zobacz sam http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Poza tym nazwa tematu do poprawy.
Aż dziw że moderator jeszcze się nie pokapował.
Ten do ecu miałem czarny i taki musi być bo brązowy ma inna wtyczkę rozni sie małym wypustkiem na niej.
[ Dodano: Sob Wrz 26, 2015 15:25 ]
Kupiłem czyjke EPS 1.830.272 (znaczy taką mi pan sprzedawca dał). może ona jest poprostu zła. Bo na starej nie widać już nic aby z niej spisać model czujnika.
Taki kupiłeś ? Jeśli tak to kupiłeś czujnik do wskazań na zegary.
Czujnik na komputer i wentylator (brązowy)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT sensor) brązowy
dostarcza sygnał, który umożliwia określenie temperatury silnika, gdy czujnik ulegnie awarii podawane są wartości zastępcze z czujnika oleju silnikowego.
Nie jest to widoczne dla kierowcy ale zapisują się informacje o błędzie.
do numeru VIN 522572 MEK100060
od numeru VIN 522573 MEK100170
Numery OE
EPS: 1.830.248
FAE: 33595
JAGUAR: LHE 1600AA
KW: 530 248
LAND ROVER: MEK100060L
ROVER: GTR206
ROVER: MEK100060
SAGEM: 70415A
Gwint M12x1,5
Są identyczne między VVC i MPI
Moment dokręcenia czujnika 6 Nm.
Uszczelka MDY100080. lub zwykła,
miedziana lub aluminiowa o średnicy wew. 12 mm.
Przykładowy link z prawidłowym czujnikiem masz
TUTAJ przeznaczony do Twojego auta i silnika. Numer EPS 1.830.248 a nie 1.830.272
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Dzięki za zaangażowanie tylko jest różnica miedzy EPS 1.830.248 a 1.830.272 a różnicą to ten wypustek który wchodzi w kostkę a ja muszę mieć go przy krawędzi a nie na środku bo mi w kostkę nie wchodzi..
Dlatego myślę ze powinienem mieć MEK100170 a nie MEK100060 bo końcówkę VIN mam 659371 no chyba ze się mylę to mnie sprostujcie.
peyo102, W rover 200 czujniki znajdują się po prawej stronie silnika na króćcu wodnym.
Ten z przodu jest od komputera, ten na dole króćca jest od wskazań na zegary.
Nie znam budowy silnika 1,6 w rover 25 ale wydaje mi się że jest podobnie.
EPS 1.830.248 jest czujnikiem na komputer a 1.830.272 jest na zegary.
[ Dodano: Nie Wrz 27, 2015 20:20 ] blabson, Jeśli do Twojego auta to potrzebujesz black coloured YCB100370 lub blue coloured YCB100420
W używki bym się nie bawił. Zamienników brak. Jedyne co znalazłem to http://www.ebay.pl/sch/i....00420+&_sacat=0
Jeśli masz kogoś w UK to może Ci kupi taniej.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Dzieki,tylko mam jeszcze maly problem bo ktos uciol wtyczke i wypuscil pojedynczy kabel zakonczony konektorem,juz zglupialem bo czujnik jest na dwa piny.
Pewnie komuś ukruszyły się kable przy samej wtyczce, to się czasem zdarza. Wydaje mi się że czujnik wykorzystuje tylko jeden pin a masa idzie po obudowie, więc ten jeden konektor może wystarczyć.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
oba czujniki mają gniazdo 2pinowe, ten od ECU ma wtyczkę z dwoma przewodami natomiast ten od wskaźnika na desce wtyczkę z jednym kablem i to właśnie w nim tylko jeden pin jest wykorzystywany, masa jest na obudowie:D
Jak odlacze wtyczkę od czujnika temperatury wody to zapalii od strzała gdy silnik zimny . Więc to nowy czujnik mógł byc wadliwy? Wentylator sie wlacza jak go odepne.
Coś masz pomieszane z tymi czujnikami, albo wiązką. Wentylator powinien się włączyć jak odepniesz czujnik. A jak odpalisz auto an odpiętym czujniku to wentylator startuje?
Czujnik nie musi być wadliwy, ale po prostu nie odpowiedni. jeśli ma nie właściwe parametry, to "pokazuje" nie właściwą rezystancje ECU i to "myśli" że silnik jest już np ciepły przez co nie załącza ssania i ciężko go odpalić bo mieszanka nie taka jak być powinna.
Tak startuje odrazu 2 bieg. To jaki muszę mieć odpowiedni bo brązowy nie pasuje do mojej wtyczki pisałem wcześniej. Głupi już jestem z tego. W sklepie tykko czarny mi poleca bi pasuje wtyczka
[ Dodano: Czw Paź 01, 2015 10:08 ]
Od ecu mam czarną wtyczke a od zegarow czyli ten nizej czujnik jest niebieska wtyczka
Ponownie wstawiam tabelkę z wartościami czujników. http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm Coolant Temperatur Sensor jest na komputer (dobiera skład mieszanki, również przy odpalaniu auta i steruje pracą wentylatora chłodnicy) jak go odepniesz to komputer pobiera zastępczą przybliżoną temperaturę z czujnika oleju i profilaktycznie załącza wentylator chłodnicy.
Water temperature gauge sensor jest tylko do wskazań na zegary
Wcale bym się nie zdziwił jak byś miał pozamieniane wtyczki i dlatego nie pasują czujniki. Nie widać jakiejś ingerencji w przewody ?
W K series wtyczka i czujnik na komputer są brązowe.
Możesz wrzucić zdjęcie które pokazuje te czujniki w aucie ? To dużo uprości.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Raczej nie sa pozamieniane bo jedna jest krótsza i nie dosiegnie do tej górnej. Przewody wyglądają na oryginalne. Tabelke juz przestudiowalem . Może byla zmiana w r25 po któryś tam roku co sugeruje tabela ze w mk2 był inny czujnik. Fote wrzuce popołudniu.
mam problem z odpaleniem 214i w momencie jak stan paliwa w zbiorniku jest poniżej połowy przy odpalaniu zachowuje się jak by go nie było pompka paliwa jest czysta co to jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum