ja co prawda manual jak już pisałem, z webasto które od zalania pod korek zostało podłączone i dogrzewa, zrobię jeszcze 30 km i dobije do spalania 8/100 z tym że w korkach nie stoję, więc nawet jeśli to powinieneś mieć z automatem bliżej 9,
Co to paliwa jeszcze: wczoraj zostawiłem auto na noc i wskaźnik pokazywał dokładnie między 1/4, a 2/4 baku.
Dzisiaj odpalam i pokazuje dokładnie połowę...
Trochę pływa ten wskaźnik
Bo masz dwukomorowy zbiornik polaczony pompka ktora przelewa paliwo z jednego do drugiego, a wskaznik jest tylko w jednym, wiec ma prawo troszke mylic sam sie na tym zlapalem pare razy
Bo masz dwukomorowy zbiornik polaczony pompka ktora przelewa paliwo z jednego do drugiego, a wskaznik jest tylko w jednym, wiec ma prawo troszke mylic sam sie na tym zlapalem pare razy
Ale wymyślili...
Czyli wskaźnik jest bardziej orientacyjny...
Lepiej nie czekać na rezerwe w takim razie.
Dominoz, spokojnie ja 2 razy miałem sytuację, gdzie komp pokazywal zasięg 0km, wskazówka poziomu paliwa była już na zerze, a na stacji wlałem 62 litry rezerwa jest dość obszerna
oj chyba więcej od pierwszego zapalenia się rezerwy do prawie zera spokojnie robię te 160-180km. Wiem, że niepotrzebnie tak zwlekam z tankowaniem no ale każdy ma jakieś swoje ale
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Paź 01, 2015 18:52
z tą rezerwą to niewiem ale ja na rezerwie raz przejechałem 70km i mi brakło paliwa... więcej już nie ryzykowałem i zawsze tankowałem jak tylko sie kontrolka zaświeciła
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Paź 01, 2015 19:37
pelson91 napisał/a:
:-| to czemu waha się poziom paliwa? np podczas jazdy poziom paliwa rośnie?
O wskazaniach poziomu paliwa była już kiedyś mowa. Wskazania wahają się, bo są uzależnione od m.in. zasięgu jaki można jeszcze przejechać na pozostałym paliwie w zależności od stylu jazdy(średnie spalanie). Tzn. przy tej samej ilości wachy, u kierowcy z ciężką nogą, licznik pokaże mniejszy poziom paliwa niż u kierowcy jeżdżącego spokojnie.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Paź 01, 2015 20:01
ECU świeci lampkę jak czujniki odczytają 15% pojemności zbiornika, nie jest to dokładne bo poziomy w połówkach baku się zmieniają i jeszcze ECU uwzględnia to co pisze gustav.pl
dodam, że u mnie wskazówka potrafi skoczyć w górę bo płytka drukowana od wskaźnika ma przetarte ścieżki, jak paliwko się przeleje, pływak idzie w górę dochodzi do dobrej ścieżki i zaburza wskazania, opada niżej znów na przetartą ścieżkę ale że występuje wtedy brak sygnału przyjmuje ostatnią wartość, a że po drugiej stronie jest mniej to wskazówka znów leci w dół i taka lipa jest u mnie jak mam pół zbiornika. górny zakres i dolny działa prawidłowo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Sob Paź 03, 2015 22:43
Z racji, że zawodowo dużo jeżdżę, to mam przesyt i gdy wsiądę do roverka to już nie mam siły szaleć. Jeżdżę spokojnie Mam diesla w automacie. Na poprzednich oponach Michelin Energysaver w trybie mieszanym miałem spalanie wg komputera 5,5l. Natomiast obecnie na Kleberach mam 6,5l. Przez lato, z powodu upałów non stop klima, spalanie 7,7l. Aż z ciekawości zweryfikuję spalanie ze wskazaniami komputera
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum