Wysłany: Sob Paź 03, 2015 19:51 [R75] Problemy z odpalaniem - luźne świece.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Hej,
mam pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi może ktoś kiedyś miał do czynienia z podobnym zjawiskiem. Jakiś miesiąc temu albo więcej wymieniałem świece i przewody.
Odkręcić stare był mały kłopot - siedziały mocno ale się udało. Wkręciłem nowe, problem z długim odpalaniem jakby zniknął... na pewien czas. Gdy powrócił otworzyłem ponownie pokrywę świec i świece (patrząc od lewej) 2 i 4 (te gdzie nie ma cewek) są luźne, mogłem je odkręcić bez większego wysiłku.
No nic, odkręciłem je, wyglądały ok. Wkręciłem je, autko odpala normalnie - w miarę (już nie po 10-15 sekund, tylko maksymalnie 2-3). Ostatnio podobnie, rano samochód zachowuje się jakby odpalanie sprawiało mu ból, powoli ale w końcu odpala. Co ciekawe czasami zauważyłem - jak świece były luźne (przed dokręceniem) na zimnym silniku czasami wchodził w dziwny tryb - trochę nim telepało, rozpędzał się powoli, praca silnika wyraźnie nie była normalna - podejrzewam, że tak pracuje silnik jak pali na 3 cylindry, jednak po kilkunastu sekundach odżywał i jechał normalnie.
Obawiam się, że te świece się same poluźniają (o dziwo te gdzie nie ma cewek) - spotkał się ktoś z czymś takim? Uprzedzam, że nie mam klucza do świec, tylko nasadkę, ale wydaje mi się, że dość mocno je dokręcałem, boje się całkiem na siłę je dokręcać by czegoś nie uszkodzić.
Dodatkowo zauważyłem w komorze z 3 świecą trochę oleju, nie jakoś dużo, ale zbiera się skądś pod pokrywą przy cewce i spływa poza obudowę dołem - gdzieś jakieś uszczelniacze musiały puścić.
TLDR:
1. problemy z rozruchem na zimnym silniku - luźne świece pomimo dokręcenia ich dość mocno.
2. nie pali jeden cylinder (najprawdopodobniej) czasami na zimnym - powiązane ze świecami?
3. świece same się poluźniają po kilku dniach
PS. Do filtru paliwa jeszcze nie zdążyłem zajrzeć, ale zauważam dziwną zależność z tymi świecami a rozruchem rano po nocy. (W dzień jak jest ciepło, pali nawet w miarę - na pewno lepiej jak już rano był na chodzie i po pracy, po 8 godzinach)
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 03, 2015 19:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
świece dokręcasz na zimnym silniku czy na ciepłym. Na ciepłym nie powinno się dokręcać bo mogą się poluzować jak ostygnie
[ Dodano: Nie Paź 04, 2015 11:42 ]
jak świece luźne to nie ma ciśnienia w cylindrze i słabo pali
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum