Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Metalowy wysprzęglik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Metalowy wysprzęglik
Autor Wiadomość
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Cze 12, 2015 21:11   [R75] Metalowy wysprzęglik
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam, padł mi wysprzęglik, przeglądając alledrogo zwróciłem uwagę na jakiś metalowy wzmacniany, w cenie 350zł, czy ktoś to montował, jakieś opinie? Mój obecny chyba LUKA wytrzymał jakieś 70tys km. Link
http://allegro.pl/rover-7...5066440736.html
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 12, 2015 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Emsi007 



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 12



Wysłany: Sob Cze 13, 2015 07:14   

Wow, FATIMEX wypuścił w końcu metalowy wysprzęglik tak bardzo oczekiwany przez właścicieli R75 ;) Nie sądzę żeby ktoś już go montował, ale FATIMEX produkuje też pompki sprzęgła które ją trwalsze od marnej jakości oryginału. Ja uważam że będzie o śmigał bez problemu. Jak będzie- czas pokaże. Pozdrawiam
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pon Cze 15, 2015 09:46   

Skusiłem się i zamówiłem ten metalowy "made in fatimex" , chyba będę pierwszy z forum, który to zamontuje, trzymajcie kciuki.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 15, 2015 09:48   

phuss już ktoś go montował. Ja niedługo też będę sprzęgło robić i też wleci metalowy wysprzęglik.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
emerka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 96
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Cze 16, 2015 05:05   

A ja polecam Tazu :-) tez ma w ofercie metalowy
_________________
SLU
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 16, 2015 07:22   

emerka Fatimex sprzedaje Tazu właśnie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sebols 




Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 56
Skąd: Marki



Wysłany: Wto Cze 23, 2015 07:59   [R75] Metalowy wysprzęglik

Też się skuszę z tego co czytam powinien być bareziej żywotny od obecnego plastikowego OPIS.
_________________
Sebol,
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/75/78463
 
 
 
Maciek_S. 




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 25



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 18:52   

Poprzednia wersja wysprzęglika ulega szybkiej awarii nie tyle z powodu zastosowania cylindra z tworzywa sztucznego, co wadliwej, nieszczelnej konstrukcji podzespołu, przez co zarówno do części roboczej łożyska, jak i bieżni cylindra hydraulicznego dostaje się brud. Po rozebraniu starego wysprzęglika zwróćcie uwagę, że łożysko oporowe ma szczeliny, przez które można dostrzec jego wnętrze, ponieważ producent ograniczył się do zastosowania jedynie minimalnych szczelin, zamiast kołnierzy typu RS, chroniących łożysko. Układ podobny do "naszego" występuje nie tylko w Rover, ale równiesz np. w zespołach napędowych Ford, gdzie jego trwałość jest o wiele wyższa, ze względu na dokładne uszczelnienie siłownika i łozyska.
Podsumowując: oceniając na ile lepsze jest nowe rozwiązanie Fatimex, skupiłbym się przede wszystkim na opracowanym sposobie uszczelnienia delikatnych powierzchni roboczych podzespołu, ponieważ nie istnieje ani takie łożysko, ani siłownik hydrauliczny, których nie zniszczy w krótkim czasie brud w postaci startego piasku i materiału z okładzin ciernych.
 
 
Malmsteen 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 26
Skąd: Kalisz

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2015 21:29   

Też dzisiaj zamówiłem na wtorek do montażu. Poprzedni Britpart montowany w listopadzie (!!!!) 2014r. po ok 6 kk km padł, zmiana biegów zasadniczo możliwa tylko na wyłączonym silniku. Mam nadzieję, że ten da radę... :-|

Pozdrawiam!
Malmsteeen
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Lip 06, 2015 07:53   

Britpart to kupa, nie dziwie się że ci padł tak szybko. Ja na swoim LUku przejechałem już 40 000 km i nic nie cieknie
 
 
Malmsteen 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 26
Skąd: Kalisz

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2015 21:01   

Dawidovs napisał/a:
Britpart to kupa, nie dziwie się że ci padł tak szybko. Ja na swoim LUku przejechałem już 40 000 km i nic nie cieknie


Nie pozostaje mi nic innego jak tylko potwierdzić :mrgreen: Dziś mechanior stwierdził, iż zbiorniczek płynu jest pusty :olaboga: ...zatem gdzieś cieknie lecz nigdzie nie widać wycieku. Zalany na nowo i odpowietrzony zobaczymy teraz. Jutro otrzymam z "Landroverowy" nowy wysprzęglik - metalowy...jak padnie mój aktualny to na wymianę jak znalazł.
A czy wysprzęglik LUK'a, też w cenie 350zł nie jest przypadkiem plastikowy? Na zdjęciach tak mi wygląda.
Btw 6 k km i części padają...jakość masakryczna. :razz:

Pozdrawiam!
Malmsteen
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2015 21:12   

LUK jest plastikowy (tak samo jak oryginał).

Metalowy robi TAZU/FATIMEX (to 1 firma).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Sie 27, 2015 07:09   

Właśnie jestem przed zakupem sprzęgła i wysprzęglika. Wybór padł na sprzęgło NATIONAL ( zachwalane na forum) a wysprzęglik waham się między LUK i metalowym TAZU. Cena taka sama jednak LUK daje 24-m-ce gwarancji a TAZU tylko 12. Czyżby nie byli pewni swej konstrukcji? Macie już jakieś doświadczenie z nowym metalowym wysprzęglikiem TAZU , czy warto zakładać , czy lepiej LUKa kupić ?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 27, 2015 07:19   

Nikt jeszcze nie ma tak długo tazu żeby gwarancja mu się skończyła ;) jak chcesz co dwa lata zrzucać skrzynię to bierz plastik ja bym na pewno wziął tazu. W moim mam AP z Freelandera i na razie mam go 30kkm/4lata może trochę dłużej ale moje auto mało jeździ a żałuję że wtedy nie było Tazu bo bym spokojniejszy był.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 27, 2015 07:49   

Ja w zeszłym miesiącu montowałem komplet national i wysprzęglik tazu. Na razie chodzi chociaż nie ma się czym chwalić, bo niecały tysiąc km zrobiłem od wymiany.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Sie 27, 2015 09:24   

W takim razie decyduje sie na zestaw National + wysprzęglik Tazu. Pompke też mam Tazu i jak na razie 2 lata spokoju.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 09, 2015 13:19   

Pilna sprawa, proszę o poradę! :-)

Jestem właśnie w trakcie wymiany dwumasy, sprzęgła i wysprzęglika. Jako, że mam już pompkę TAZU, to kupiłem też metalowy wysprzęglik i tu pojawił się problem.

Za cholery nie da się zacisnąć pierścienia segera na tulei prowadzącej wysprzęglika. W oryginalnym-plastikowym jest ona o kilka mm wyżej. Dzwoniłem do sprzedawcy, powiedział, że "te metalowe tak mają", trzeba zacisnąć tak jak się da i nie bać, że wypadnie, ale mechanicy z Boscha się tego boją i "skoro jest przewidziany rowek na pierścień to to tam powinno wejść".

No i komu wierzyć? Kazać zamontować tak "na moją odpowiedzialność" czy reklamować i mimo wszystko wziąć drugą sztukę lub wręcz jednak ten zwykły-plastikowy?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 09, 2015 13:30   

wellman zadzwoń do nich https://www.roverki.eu/cz...=47&sobi2Id=183 . Montowali u mnie i od lipca działa. Może będą pamiętać czy były jakieś problemy (mi nic o nich nie wiadomo).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 09, 2015 13:57   

jakiego segera? To tam jest jakiś pierścień?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 09, 2015 14:47   

sTERYD, w oryginalnych nie ma, ale w metalowych od TAZU - jest.

Wysprzęglik przyszedł w dwóch częściach (patrz zdjęcie). Sprzedawca powiedział, żeby to założyć jak się da, nie musi ten seger dojść do rowka, a i tak powinno trzymać.

Później dzwoniłem jeszcze bezpośrednio do TAZU i tu się dowiedziałem, że powinienem dostać wysprzęglik w całości, więc musiało się rozdzielić w transporcie. Można spróbować nabić to delikatnie na miejsce, a jeśli się nie da to wymienią na nowy.

No i po kilku nieudanych próbach i obawie, że użycie większej siły może coś uszkodzić, jednak skorzystałem z opcji wymiany. Zostaje poczekać, aż przyjdzie paczka z nową sztuką.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ostatnio zmieniony przez wellman Sob Paź 10, 2015 11:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pilne pytanie o wysprzęglik metalowy.
MokraWoda Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 01, 2016 06:29
MokraWoda
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75] wysprzęglik
emilek900 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lis 25, 2013 15:49
sTERYD
Brak nowych postów [R75] wysprzeglik
wielebny Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lut 06, 2017 18:30
0L0
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wysprzęglik
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Maj 05, 2013 22:11
apples
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik
denirok Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Lut 22, 2011 09:15
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink