Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd?
Autor Wiadomość
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 12:32   [R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003

Witam jako nowy posiadacz roverka.
Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem, oddałem je do naprawy - wymieniono uszczelke pod głowicą (głowica została splanowana) i rozrząd (pompa wody, pasek, rolka).
Na drugi dzień po odebraniu z naprawy nie odpalił. Po rozebraniu okazało się, że zawory zderzyły się z trzecim tłokiem robiąc spustoszenie.

Co mogło być tego przyczyną?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 12:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 12:43   

No na to to wygląda że mechanik wisi Ci nowy silnik ;-)
 
 
 
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 12:55   

bociannielot napisał/a:
No na to to wygląda że mechanik wisi Ci nowy silnik ;-)


Co mogło być przyczyną?
Teza mojego mechanika jest taka, że może poprzednio ktoś wlał moto-doktora, który skleił panewkę i doprowadził do kolizji w silniku.
Będzie to weryfikować dopiero, jak rozbierze dół silnika to postawi diagnoze.
Ja zastanawiam się jednak, czy montaż rozrządu nie został jakoś spaprany...
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 12:56   

mototdoktor to zuo ale zeby panewki sklejał :hahaha:
 
 
 
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:03   

bociannielot napisał/a:
mototdoktor to zuo ale zeby panewki sklejał :hahaha:


Cóż, to jest tylko teza - może dzisiaj mechanik powie co innego.
Ja potrzebuje jednak znać potencjalne przyczyny rozwalenia tłoka, żeby wiedzieć jak rozmawiać z mechanikiem.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:16   

Mechanik spartolił rozrząd i tyle, ale ja nie dał bym mu tego rozbierać bo potem nic już nie będzie wiadomo, a powie Ci tak żeby nie była jego wina :D

Wstawiłeś na wymianę uszczelki, auto miało działać, nie działa więc niech teraz poprawia po sobie :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:25   

powiedz ze zasiegnales opini i wisi Ci nowy silnik :ok: jak bedzie sie opiral strasz go smialo rzecznikiem praw konsumenta, sadem, jak Ci papiera na naprawe nie dal to nawet skarbówką, gosc leci w narzad i tyle
 
 
 
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Pią Paź 02, 2015 08:55   

Wersja mechanika: przytarlo panewke, nie jego wina...
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 02, 2015 09:16   

Jedz do innego warsztatu niech się wypowiedzą, biedzisz wiedział na czym stoisz i czy faktycznie ścigać partacza o nowy silnik
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 02, 2015 09:18   

#!$#$@*a nie ze nie jego wina dziad @#$!@%
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Paź 02, 2015 10:57   

A co ma za przeproszeniem panewka do kolizji zaworów z tłokiem...
Baran źle poskładał rozrząd, doszło do kolizji, urwały się zawory - zapewne wydechowe i zrobiły totalne spustoszenie. Ewentualnie jeśli były wyjmowane z głowicy to źle zapiął "pastylki" i zawór/y wpadły do komory.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 02, 2015 11:33   

Jeśli dalej będzie się upierał przy swoim to zostaje Ci tylko wynajęcie rzeczoznawcy i sąd.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 08:40   

Dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi.
Na konfrontacje z mechanikiem jednak nie poszedlem, mam nadzieje, ze na kompromisie jaki z nim ustalilismy nie wyjde najgorzej.

Planuje kupic silnik na przekladke.
Pytanie: Czy kazdy silnik 16K4F podejdzie? Co oznaczaja kolejne znaki w numerze (stary silnik ma 16K4FN20)?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 09:11   

tak, tylko może być potrzeba przełożyć wałek ssący z Twojego.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 09:19   

sTERYD napisał/a:
tak, tylko może być potrzeba przełożyć wałek ssący z Twojego.



Hmm, rozbieranie kupionego silnika to rzecz, ktorej chcialbym uniknac.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 11:37   

Mozesz kupić nowszą k serie np z rovera 45, ale wtedy trzeba będzie przełożyć wałek ssący tak jak pisze steryd, Twój silnik jest na kopułce a nowsze na module zapłonowym i nie mają miejsca na kopułkę i palec rozdzielacza. I pamiętaj żeby na wszelki wypadek przełożyć koło zamachowe, bo możesz potem nie odpalić silnika ;D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
PeeKa 



Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 13



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 12:42   

slax napisał/a:
Mozesz kupić nowszą k serie np z rovera 45, ale wtedy trzeba będzie przełożyć wałek ssący tak jak pisze steryd, Twój silnik jest na kopułce a nowsze na module zapłonowym i nie mają miejsca na kopułkę i palec rozdzielacza. I pamiętaj żeby na wszelki wypadek przełożyć koło zamachowe, bo możesz potem nie odpalić silnika ;D



Hmm, no nie jest tak. Moj silnik nie ma kopulki tylko dwie cewki.
Co w takim razie?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 13:20   

PeeKa, oj, przepraszam ty masz R25, cały czas miałem w głowie ze masz r200 :D to w takim razie, powinna podejść każda k seria, ewentualnie jak kupisz starszą to będzie Ci wystawał wałek na palec rozdzielacza :D Pamiętaj tylko o tym kole zamachowym :D Może róznic sie wycięciami na czujnik położenia wału, wtedy silnik nie odpali i trzeba będzie znów skrzynie zwalać :d

Jest jeszcze taki myk ZTCP, ze nowsze eR z k seria miały inna skrzynie biegów fordowska IB5 zdaje się, tylko nie wiem czy w takim przypadku różnica jest w mocowaniach bloku czy dopasowany jest dzwon skrzyni do każdej serii k. sprawdź na wszelki wypadek jaką masz skrzynie, ewentualnie poszukaj info czy blok nie rożni się przypadkiem w zależności od skrzyni, na forum bankowo jest info na ten temat :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 13:33   

Jeśli kupisz silnik z okolic 2000roku to wystarczy przełożyć pokrywkę z cewkami i czujnikiem położenia wałka. Jeśli starszy to do przełożenia jest wałek wydechowy - półksiężyc pod czujnik wałka, brak go w starszych silnikach. Jeśli młodszy no to wejdzie bez żadnych zmian.
Blok jest taki sam, żadnych różnic w rozstawie śrub nie było. Koło zamachowe IB5 ma taką samą ilość znaków pod czujnik, ale ma większą średnicę wieńca zębatego rozrusznika, dlatego po kupni silnika polecam się upewnić czy koło na nowym silniku jest to samo i ewentualnie przełożyć ze starego jeśli się różni.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 14:07   

MultecFSO, A dlaczego wałek wydechowy?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Nie odpala , jaka przyczyna ?
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lut 25, 2011 22:26
bociannielot
Brak nowych postów [r214Si 1.4 16v 97r] Przeskoczył rozrzad spaliło zawory.
Co teraz zrobić? kupic silnik?
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Kwi 07, 2009 08:19
NEOSSS
Brak nowych postów [R220 SD 97'] wzrost spalania ok. 0,7l/100 - jaka przyczyna?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Gru 17, 2008 22:12
krzysztof_ns
Brak nowych postów [ROVER 25] Jaka przyczyna awarii chłodnicy???
adison300 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Cze 13, 2013 19:48
adison300
Brak nowych postów [R214Si 1.4 98r] Zatarty tłok
grzech-78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Maj 11, 2008 22:22
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink