Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Cała elektryka oszalała
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Cała elektryka oszalała
Autor Wiadomość
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 12, 2015 21:48   [R75] Cała elektryka oszalała
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Cześć,

Rover spłatał niezłego figla. Opiszę najpierw objawy:
W trasie straciłem kierunki i mryganie światłami. Na postoju okazało się, że kierunkowskazy mrugają (jak i długie), ale nie palą się ich kontrolki. Szybki test zegarów wykazał, że one same są ok.

Po zaparkowaniu w domu już nie odpalił, info na komputerze "ENGINE DISABLED" (czyli immo). O dziwo za którymś razem odpalił. Wjechałem więc do garażu i tam już się cyrki działy. Nie odpalił wcale, nawet nie pokazywał komunikatów (ani o immo, ani o otwartych drzwiach), choć sam komputer z manetki czy w teście zegarów działa. LSM działa w cały świat, panel klimatronika czasem wyświetla ER zamiast temperatur, ale widzi tylko błędy czujnika nasłonecznienia (garaż, po zmroku). Panel klimatronika jest ciemny, wyświetlacz przebiegu jasny i nie reagują na zmiany natężenia światła kokpitu (zegary rozjaśniają się i ściemniają normalnie. Elektryka jest nieprzewidywalna i działa jak chce, przycisk otwierania bagażnika ze środka raz działa, a raz nie. Samochód nie reaguje na zamykanie z kluczyka w dodatku, nie mrugają przy otwieraniu kierunki (mimo, że zamki strzelają). Przekaźnik silnika pod maską cyka jak zegarek i się grzeje chyba, że go wyciągnę. Wtedy do kolejne próby odpalenia silnika jest cisza. No i po przekręceniu kluczyka na III pozycję też głucho.

Akumulator jest ok, na prostowniku dalej to samo. ECU suche, LSM też, tak jak ich wtyczki. W środku nie widziałem żadnej wilgoci, nic ręką nie wyczułem, a do tego wszystkie bezpieczniki zdają się być ok. Masa na błotniku pod maską (czy po prostu ten uchwyt od kabla z akumulatora) jest ok.

Ma rozebrane auto, które jest mi bardzo potrzebne. Nie mam pojęcia nawet od której strony zabrać się za naprawę...
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 12, 2015 21:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 22:14   

ja bym odłączał po kolei sterowniki,lsm,zegary bcu itd lub bezpieczniki od nich i patrzył czy jest lepiej czy gorzej
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 12, 2015 22:20   

Wtyczka ews sucha?
_________________
75 Red Edition
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 11:01   

Masz klapki w nadkolach i osłonę podwozia? Jak nie to sprawdź również wiązkę w lewym nadkolu czy Ci nie zgniła.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 11:18   

Może CAN gdzies sieje błędami. Ze licznik jest centralną częścią systemu z którego wszystko sie rozchodzi to tez działa bez zarzutu.

Zanim odpialem CAN u siebie od webasto to mialem problem z wycieraczkami i centralnym zamkiem. Spróbuj odłączyć LSM i sprawdź czy sytuacja ulegla poprawie, jak pamięta walczyłeś niedawno ze światłami stopu. Może LSM coś świruje
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 15:55   

Auto trafiło w trybie pilnym do elektroszpeca bo... odpaliło. Dinozaur dzielnie walczył. Z kiepskim podświetleniem panelu klimy (ale z działającą klimą i ogrzewaniem fotela) dowiózł mnie i tam już zamarł. Najwyżej podpowiem coś temu gościowi, choć będzie kombinować.

A że tak spytam: co znaczy wtyczka EWS i gdzie jest CAN?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 16:22   

MD napisał/a:
co znaczy wtyczka EWS

EWS to moduł immobilisera. Znajduje się po lewej stronie nad podpórką stopki lewej nogi kierowcy. Jeżeli nikt nigdy nie demontował EWS to nie powinno tam się nic dziać - wtyczka bowiem jest na zatrzaskach.

[ Dodano: Wto Paź 13, 2015 17:22 ]
MD napisał/a:
gdzie jest CAN?

Jeżeli chodzi o CAN to jest magistrala szeregowa (PIN 6 i 14 - wtyczki OBD2) - połączona prawie ze wszystkimi sterownikami. Faktycznie przechodzi przez LSM. Czy w CAN coś "sieje" to nie sądzę aby dało się sprawdzić domowymi metodami....

Ja stawiam:
- problem z którymś z przekaźników (pod maską)
- zaśniedziała klema masy w akku
- problem z anteną (wokoło stacyjki) lub transponderem w kluczyku
_________________
Adam
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 18:05   

reed napisał/a:
Czy w CAN coś "sieje" to nie sądzę aby dało się sprawdzić domowymi metodami....
da się

[ Dodano: Wto Paź 13, 2015 18:56 ]
reed napisał/a:
Jeżeli chodzi o CAN to jest magistrala szeregowa (PIN 6 i 14 - wtyczki OBD2) - połączona prawie ze wszystkimi sterownikami. Faktycznie przechodzi przez LSM. .
niestety ale nie. BCU, LSM, EWS to K-bus . Can to ABS, ECM, EAT/ECU.

[ Dodano: Wto Paź 13, 2015 19:05 ]
sebol11 napisał/a:
Masz klapki w nadkolach i osłonę podwozia? Jak nie to sprawdź również wiązkę w lewym nadkolu czy Ci nie zgniła.
często dzieje się coś w skrzynce bezpieczników pod maską.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 19:14   

reed napisał/a:
Jeżeli chodzi o CAN to jest magistrala szeregowa (PIN 6 i 14 - wtyczki OBD2)

W R75 tego nie ma w OBD.

A sprawdzałeś kostke stacyjki ? moze coś nie łączy i przez to raz działa a raz nie...
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 22:40   

Teraz to już elektromechanik sprawdza.

Bezpieczniki pod maską i pod schowkiem ok, wszystkie klapy na miejscu, drenaże sprawdzane i odtykane regularnie. Kable suche, wykładziny i elementy obok też. Przekaźnik pod maską (żółta kostka) oznaczony symbolem silnika cykał jak zegarek po nieudanej próbie odpalenia silnika - szybko, cicho i po czasie się grzał. Wyjęcie go i włożenie z powrotem powodowało, że ustawało to do następnej próby.

Panel klimy pod koniec jazdy odzyskał normalne podświetlenie, wciąż nie reagował na zmianę natężenia oświetlenia kokpitu, a po chwili znów strasznie pociemniał.

No i nie działa centralny zamek - auta nie można zamknąć z pilota ani z przycisków w środku, ale można pilotem otworzyć.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Paź 14, 2015 07:22   

wow a może to aku za słaby?
Podobne kwiatki daje słabe aku, może warto spróbować na innym?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 14, 2015 08:17   

Aku może być tak trafiony że normalnie ma napięcie a przy próbie odpalenia siada do 8-9V i nie ruszy a cyrki się dzieją
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 14, 2015 21:24   

Cyrki są przed odpaleniem - brak powiadomień o otwarciu drzwi na komputerze i to, co wyżej odpisałem. Akumulator jest sprawny, brak różnic na prostowniku i bez niego.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 14, 2015 23:11   

Odlaczyles lsm calkowicie?
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 15, 2015 10:56   

longer86, nie. Tak jak mówię, autko chwilowo nie jest w moich rękach tylko specjalisty. :/
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wskazówka oszalała
zaku Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 14, 2007 22:22
Piotrass
Brak nowych postów [R75] elektryka
tomkos Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Mar 05, 2016 08:04
christopher7
Brak nowych postów [MG ZT] Elektryka ?
MaReK Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Sie 20, 2008 20:49
MaReK
Brak nowych postów [R75] elektryka - modyfikacje
sebeks Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 22, 2016 00:18
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] problemy z elektryką
Mateusz_Radom Rover serii 75, MG ZT 69 Pią Kwi 14, 2017 14:23
taba19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink