Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z kolektorem ssącym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z kolektorem ssącym
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 15:18   

Cytat:
ktory to czwarty cylinder stojac przed samochodem??
w pierwszym bloku od strony paska rozrządu ( lewa strona ) 1 , w środku 3 i po prawej 5. Tylne cylindry są ponumerowane od lewej 2, 4, 6 . Czyli 4, to środkowy z tyłu. Na bloku jest numeracja.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 12, 2009 15:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fitus 



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: PL



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 11:17   

Dzieki bardzo

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 11:15 ]
Mam kolejne pytanie do forumowiczów:D

Chciałbym sprawdzić wszystkie silniczki krokowe,napisaliscie ze trzeba ja podłaczyć podstacyjke.Ale nie wiem w jakim sa położeniu i co sie dzieje po przekreceniu stacyjki co znaczy pozycja wyjściowa??Zamkniety czy otwarty??I czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic te silniczki.Zrobilem wszystko co jest napisane w tym temacie,a on dalej nie chce sie wkrecac na obroty tylko do 3 tys.Jak może być tego jeszcze inna przyczyna.

Prosze o szybka pomoc ,ponieważ mój ojciec nie ma czym przyjechać na święta do domu ;/

Z góry wszystkim dziękuje

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 11:17 ]
Mam kolejne pytanie do forumowiczów:D

Chciałbym sprawdzić wszystkie silniczki krokowe,napisaliscie ze trzeba ja podłaczyć podstacyjke.Ale nie wiem w jakim sa położeniu i co sie dzieje po przekreceniu stacyjki co znaczy pozycja wyjściowa??Zamkniety czy otwarty??I czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic te silniczki.Zrobilem wszystko co jest napisane w tym temacie,a on dalej nie chce sie wkrecac na obroty tylko do 3 tys.Jak może być tego jeszcze inna przyczyna.

Prosze o szybka pomoc ,ponieważ mój ojciec nie ma czym przyjechać na święta do domu ;/

Z góry wszystkim dziękuje
 
 
leonscania2 



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 1



Wysłany: Pią Gru 06, 2013 21:50   

Zukowaty, Witam, posiadamy Rover 75 2.0 V6 2001 mamy problem z klepiącymi przepustnicami w kolektorze dolotowym. Jak można go otworzyć i naprawić stukające elementy? Obecnie auto jest w UK ale jestem z Łodzi i czy jest jakiś bezpośredni kontakt z Tobą?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 21:53   

Wymiana na używany. Sam na pewno nie naprswisz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Gru 06, 2013 23:22   

leonscania2 napisał/a:
Jak można go otworzyć i naprawić stukające elementy?
wykorzystaj ten temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74504
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Gru 07, 2013 01:03   

w UK jest firma zajmująca się regeneracją mają także oddział w PL

http://www.bba-reman.com/...anifold_failing

z góry mówie, że nie wiem na czym polega naprawa i jak się spisuje taki naprawiony, warto też nadmienić, dają gwarancje dożywotnią
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 07, 2013 09:56   

zedziczek napisał/a:
w UK jest firma zajmująca się regeneracją mają także oddział w PL

http://www.bba-reman.com/...anifold_failing

z góry mówie, że nie wiem na czym polega naprawa i jak się spisuje taki naprawiony, warto też nadmienić, dają gwarancje dożywotnią


...z tego co widzę to nie dożywotnią a tylko dwuletnią, ale i to sporo jak na gwarancję ...kwestia tylko tego jaki jest koszt naprawy, czy wymieniają "bebechy" kolektora czy tylko naprawiają uszkodzone elementy
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Gru 07, 2013 11:11   

Aragorn napisał/a:

...z tego co widzę to nie dożywotnią a tylko dwuletnią, ale i to sporo jak na gwarancję ...kwestia tylko tego jaki jest koszt naprawy, czy wymieniają "bebechy" kolektora czy tylko naprawiają uszkodzone elementy


masz racje :) nie doczytałem tego zasugerowałem się informacją na głównej stronie :)
z tego co poczytałem właśnie, to nie za bardzo się opłaci, chca połowe ceny nowego a z nowym dostaje się nowe visy
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



  Wysłany: Sob Gru 14, 2013 11:10   

Zukowaty napisał/a:
Po pierwsze nie Rover75 KV6 2.0 16v tylko 24v.
Po drugie masz nieszczelność na kolektorze- oringi na osadzeniu lub na silniczkach VIS.
Lub po trzecie nie otwiera Ci się pierwszy VIS przy 2700 obrotach.

To klepiące w kolektorze to właśnie klapki VIS otwierające się przy 2700. Może już wcześniej silniczek Ci nie chodził ale z racji wyłamanych przepustnic był odpowiedni przepływ powietrza. Gdy załozyłeś dobry kolektor przepustnice są zamknięte i przepływ jest zaburzony. Tak to widzę. Te okolice 3tys obrotów nie podpowiadają mi nic innego jak uszkodzony (nie podłączony) 1 VIS.



Z tego co Czytałem to przy 2700 obrotów otwiera się jedna klapka "zawór równoważący" a kolega już w kilku tematach wprowadza forumowiczów w błąd. Jednak co do klepania to racja klepią i to głośno klapki ( zawory mocy) które otwierają sie przy 4000 obrotów. Jednak wcale nie muszą być uszkodzone. Zobacz czy dobrze wsadziłeś ten moduł tak aby ten cypelek wszedł w pręt od klapek. Ja czekając na części żeby naprawić VIS zostawiłem go w pozycji otwartej a klapki w pozycji zamkniętej tzn. bolec nie był wsadzony w pręt i ładnie klepało ale po naprawie wszystko jest ok. Co do dolotu to też się nie zgodzę bo teraz miałem taką sytuację że mechanik nie zauważył i źle założył gumę od filtra na przepustnice,podwinęła się od spodu. Auto zrobiło się mułowate a pedał gazu miękki jak diabli.
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 09:59   

Panowie ciągle powtarzacie ten sam błąd, twierdząc, że zawór balance otwiera się przy obrotach 2700 , a zawór power powyżej 3700.
Prawda jest taka że otwarcie zaworów jest zależne nie tylko obrotów, ale i od stopnia uchylenia przepustnicy.
_________________
rom
 
 
scareface 




Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 404
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 21:00   

Cześć :)
Ja już raz wymieniałem kolektor ssący ale ostatnio znowu mi padł więc kupiłem inny używany za 250 zł. Pojeździłem 2 mies. i znowu zaczął klekotać. Przed wyjazdem do Belgii kupiłem kolejny używany za 270 zł ale po założeniu okazało się że jest w jeszcze gorszym stanie niż mój już klekoczący więc go założyłem ponownie i pojechałem w drogę. Około 700 km od miejsca docelowego zaczął się świst jak z czajnika na wodę i strata mocy, chwilami okazała się ona tak duża że nie szło się rozpędzić do 3 tys/obr. nawet z wciśniętym pedałem w podłogę. Obecnie nie wiem co się stało ale samochód powoli się rozpędza ale tak jak by miał z 70 koni. Załączam FILM :)
Obecnie kupiłem używkę po 13 tys przebiegu za 1100 zł już kompletny :)
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 14, 2015 21:35   

masz tyle kolektorów że jak byś je naprawił to byś był bogaty ;) nie palił ci więcej na uszkodzonych klapkach czy nie zaważyłeś ?? mam myśli te uszkodzone mniej ekstremalnie.
 
 
scareface 




Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 404
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 14, 2015 21:55   

No i niestety ten gwizd to nie wina kolektora :/ Dzisiaj go wymieniłem i gwizd ten sam i brak mocy, auto w warsztacie, zobaczymy co powiedzą jutro. Rover na uszkodzonych klapkach palił tyle samo :)
 
 
Robert75 




Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 31

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 17, 2015 12:03   

Mi gwizdała pompa wspomagania wraz ze wzrostem obrotów. To w końcu jak to jest z Vis? Z tego co naczytałem się to przy powolnym ruszaniu, przepustnica lekko otwarta to Balance zamknięte- Power zamknięty. Po 2700. Balance closed- Power open. Po 4k oba open? A przy otwartej przepustnicy na "szybki start" balance open- Power closed, po 2,7k balance closed- Power open. I dalej dwa otwarte.? Jak ruszam delikatnie to normalnie rusza, lecz gdy "szybki start"'to zamula do 2,7k a później skok mocy. Wiadomo, otwarta przepustnica, kolektor jak dla mnie w pełni otwarty, 100% powietrza do silnika, relatywnie więcej paliwa, w teorii 100% Nm momentu obrotowego. Tak to działa czy o czymś nie wiem? Rozkręciłem Power, wajcha ssącego nie miała jakiś luzów, chodziła ok. Potem Balance, trochę oleju wszędzie. Klapka była w pozycji open. Wyjąłem i ogólnie ciężko chodziła. Tak ma być? Mam zamiar pojeździć później wgl bez tejże klapki, czego mogę się spodziewać, czy coś może się stać?

Zabawne, chyba naprawiłem sobie Balance, upalona ścieżka do silniczka, zrobiłem obejście, śmiga. Wydaje się jakby żwawsza była, zbiera się od dołu, ale i tak słychać klepanie ssacego ;/ pogazowałem trochę, a spalanie koło 10-11, wcześniej to minimum 12 w mieście.
 
 
scareface 




Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 404
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 19, 2015 20:13   

No i po wizycie u mechanika się mocno zdziwiłem, okazało się że rura wydechowa na łączeniu miała mikro dziurkę przez którą wydobywało się powietrze w efekcie dając dźwięk gwizdka. Co do braku mocy okazało się że 1 katalizator się praktycznie całkowicie wykruszył i latał sobie luźno w obudowie , chwilami blokując drożność przez co silnik się dusił spalinami a sonda lambda dawała złe odczyty co wyszło później na błędach. Teraz zamówiłem wszystko nowe tylko czekam na części zanim do mnie dojdą :)
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Paź 20, 2015 13:18   

scareface napisał/a:
Teraz zamówiłem wszystko nowe tylko czekam na części zanim do mnie dojdą :)

W sensie, że zamówiłeś katalizator? Nówka czy używka?
 
 
scareface 




Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 404
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 20, 2015 22:35   

kolektor z katalizatorem po znikomym przebiegu czyli używany, lecz nowy porównując do mojego obecnego :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75]Niepasująca uszczelka między wydechem a kolektorem
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 31, 2015 22:35
sebol11
Brak nowych postów [R75] Zastawki w kolektorze ssącym
Filipek Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Maj 06, 2017 06:37
Filipek
Brak nowych postów [R75] Olej w kolektorze ssącym
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Sty 10, 2014 08:53
sknerko
Brak nowych postów [R75] Układ zaworów w kolektorze ssącym - SILNICZKI
roadking Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Kwi 10, 2007 11:38
roadking
Brak nowych postów [R75,automat,v6] Klapki w kolektorze ssącym. Gdzie kupić?
sasnerss Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Cze 26, 2018 21:48
basket56



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink