Wysłany: Wto Lis 03, 2015 08:52 [R75] Brak wstecznego biegu - skrzynia AUTOMAT
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich!
Jestem świeżym posiadaczem Rovera 75 z 1999 roku z silnikiem V6 2.0 oraz automatyczna skrzynia biegów. Auto po przejechaniu okolo 300 km uległo awarii, a mianowicie kiedy probuje wrzucic wsteczny bieg, skrzynia załącza bieg ( słychać jak wskakuje ) jednak nie rusza do tylu oraz nie reaguje na pedal gazu.
Proszę znawców tematu o pomoc w odkryciu usterki, oraz okresleniu czy mogla to byc wada ukryta pojazdu przy zakupie czy moglem ta skrzynie uszkodzic sam przez ten 300 km przebiegu.
Dodam iz wstapiłem do nieznanego mi warsztatu i tam fachowcy stwierdzili uszkodzenie mechanicze po 3 minutach na podnosniku oraz oszacowali koszt naprawy na " Przynajmniej 3000 zł' a górną granice postawili przy 5000 zł.
Prosze serdecznie o pomoc gdyz nie stac mnie na taki serwis teraz a auto potrzebuje codziennie na dojazdy do pracy. Dodam jeszcze, ze reszta biegów oraz trybów dziala bezbłednie i bardzo plynnie i nie moge miec zastrzeżeń co do innych podzespołow.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 03, 2015 08:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Usterkce mogła ulec taśma, bądź pękł kosz biegu wstecznego. Chociaż ja obstawiam tylko taśmę. Niestety do wymiany taśmy trzeba wyciągnąć skrzynie.
Co do ceny to niestety tak może to wyglądać. Możesz ewentualnie kupić używaną skrzynie około 1000 zł (coś w miarę sensownego) i musisz znaleźć kogoś to ci wymieni. Nowy olej i może w 2 tys. się zamieścisz.
Mój znajomy miał taką sytuację ze sprzedał samochód i po kilku godzinach został mu oddany z przekreconą panewką. A niby objawów żadnych nie było, że silnik może się uszkodzić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sądzisz, że ta usterka mogła być juz zanim go zakupile i ukryta w jakis sposob? Wciaż moge podjechac do poprzedniego własciciela z rekojmia na auto i zadac zwrotu pieniedzy, lecz chcialbym sie upewnic czy jestem w stanie uszkodzic tak skrzynie w 300km czy faktycznie to wada, którą ukrył sprzedający.
Poszperałem troche w internecie i znalazłem skrzynie za około 500-600 z gwarancja rozruchowa. Orientujesz się może ile może kosztować wymiana takiej skrzyni?
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Mianowicie jaki rodzaj skrzyni zamontowany jest w moim egzemplarzu. Wyczytałem, że na poczatku produkcji byla inna skrzynia, zmieniona na inna w pozniejszych etapach produkcji. Moj Rever jest z 11.1999 r. Jak to sprawdzic ktory rodzaj mam zamontowany?
Czy ewentuala wymiana musialaby byc na taka sama skrzynie jaka mam obecnie czy moge bez problemu montowac tę drugą?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 03, 2015 11:32
broken01, do nr VIN 143049 była skrzynia TGD 101 720N i sterownik UHC 100 138, później TGD 106 800N i sterownik UHC 100 139 , miały oznaczenie PR001 , nowsze PR011. Spaw na taśmie hamulcowej wstecznego mógł być pęknięty, a Ty go zerwałeś , padło na Ciebie , ale równie dobrze mogłeś Ty go zerwać przez nieumiejętne włączanie wstecznego. Warto wcześniej sprawdzić na zewnątrz czy jest dokręcona śruba od taśmy, bo może ktoś odkręcał i taśma się przesunęła.
broken01, nie koniecznie będzie taniej na używke. Ja kupiłem używke z gwarancją, a przy montażu okazało się że zalana była wodą, nie posiadała biegu wstecznego i w konsekwencji 2 tygodnie prosiłem się o pieniądze. Została przez ten czas naprawiony moja, plusem było dla mnie to że sam wyciągnąłem i włożyłem.
Z drugiej strony kolega kupił za 1000 i wszystko działa znakomicie. Tylko ze źródło pewne
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 03, 2015 15:03
broken01 napisał/a:
Rozumiem, że w tym wypadku bardziej oplacalne bedzie wymienienie skrzyni na uzywana.
najpewniejsza jest naprawa swojej skrzyni i ja jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo może być tak jak pisze rafalmis1, albo na używanej trochę pojeździsz i też padnie. Może się opłacać kupić skrzynię, ale z gwarantowanym przebiegiem do 100 kkm , wymienić olej i jeździć.Albo po remoncie .
broken01 napisał/a:
Czy w takim wypadku moge zalożyć do mojego auta skrzynie TGD 106 800N
można, tylko te dane, są na naklejce skrzyni a naklejki często już nie ma , dlatego wtedy trzeba sprawdzić typ PR001 lub PR011. Na sterowniku za schowkiem na rękawiczki można sprawdzić do jakiej jest skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum