Wysłany: Nie Lis 23, 2014 11:13 [R75] Poduszka silnika tzw.ósemka
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Temat znany jednak chciałem opisać swoją przygodę.Stara poducha zerwana no i zmiana na tedguma tu masakra miałem wrażenie że jadę na drewnianych kołach wszystko drgało.Po kilkukrotnym zmianie konta ustawienia poduszki nic się nie zmieniało.Nie wytrzymałem i napisałem do nich,że fajans wyrzucona kasa i kupa roboty.Opisałem swoje spostrzeżenia ,że może za twarda guma no i najważniejsze w orginale tuleja na śrubę jest plastikowa ,a ich metalowa z dużym luzem i to może przenosić drgania na nadwozie.Po kilku mejlach wysłano mi nową poduszkę sugerując że mogłem mieć rację co do twardości gumy ( w ramach rekompensaty),ale tuleja została taka sama czyli metalowa.Przy montażu stwierdziłem że twardość gumy jest taka sama,ale w trakcie postanowiłem włożyć kawałek plastykowej opaski zaciskowej pomiędzy śrubę a tuleje żeby zmniejszyć luz i tu zdziwienie w aucie ......CISZA.Wniosek sam się nasuwa.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 23, 2014 11:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 11:48
Jak tylko zjadę do kraju to wypróbuję. Jeśli odkryłeś zagadkę nękającą wielu z nas to będziesz wielbiony, a twe imię będą sławic jeszcze nasze wnuki Czy jest szansa włożyc tam coś trwalszego? Np kawałek dętki lub jakąś tulejkę? Ile tego luzu jest?
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Dzięki za uznanie myślę że może to nam pomóc niestety nie mierzyłem luzu ponieważ zrobiłem to spontanicznie i bylem zaskoczony.Co do dętki raczej jej nie wciśniesz.Może stara tuleja lub inna np.z teflonu o średnicy 12 mm.Jednak należałoby rozwiercić nową z tedgumu.No i tu jest kwestia zlapania w imadło i rozwiercenia ale to raczej by się udalo.Może ktoś ma jakiś inny pomysł to niech podrzuci.Jak to mówią w kupie siła
tak myślę może poratowałby was kawałek izolacji termokurczliwej dośc cienkie ścianki, te większej średnicy są w miare wytrzymałe a zniwelowałoby to luz tylko kwestia dobrania średnicy
Zupełnie Was nie rozumiem z tym luzem, przecież te śruby nie wchodzą z wciskiem więc luz musi być. Wystarczy doręcić śruby z odpowiednią siłą i kiedy gumy nie są pozrywane, sparciałe czy rozwulkanizowane, nic nie ma prawa stukać.
Jeżeli twierdzisz ,ze to niema wpływu na przenoszone drgania to co jest przyczyną?Oczywiście że w orginale też jest luz tylko że tuleja wykonana jest z teflonu.Myśle że tuleja metalowa przenosi drgania na śrubę a ta na nadwozie.Dlaczego w moim przepadku ucichło po zrobieniu takiej prowizorki???
Dargor, zobacz ten link http://www.powerflex.pl/q/?keywords=rover%2075 i porównaj jeszcze większość poduszek reakcyjnych stosowanych w innych autach z przednim napędem.
Być może udało Ci się w końcu prawidłowo zamontować tą poduche.
Drgania tłumi nie materiał tuleji a materiał wypełniający między tulejką wewnętrzną a zewnętrzną.
A ja mam taki problem że po wymianie poduszki skrzyni/silnika osemki która była zerwana coś buczy.Zagłusza to prace silnika.Nawet na zerwanej poduszce tego nie miałem.Pojawiło sie to zaraz po wymianie poduszki.Poduszke założyłem oryginał używke...Co to może byc?
Hm. Trzeba ten temat trochę rozruszać, za długo nic nie było o wibracjach.
Postanowiłem trochę z tą kwestią powalczyć. Odkąd mam R75 na wolnych obrotach drżał, ale gdy zaczął drżeć nieporównywalnie mocniej niż wcześniej i z lewego nadkola zaczęły dochodzić niepokojące stuki - wymieniłem dwumasę. Rzeczywiście, buda przestała drżeć prawie całkowicie. Zostały jednak drgania kierownicy, im zimniej na dworze - tym większe.
Ponieważ silnik w widoczny sposób gibał się bardziej niż kiedyś, wymieniłem ostatnio gruszkę na HUTCHNINSON-a. Chociaż nie była pęknięta, wydawała się taka jakby "sprasowana". Z resztą, silnikowi pomogło, już się tak nie trzęsie. Ale kierownica jednak nadal bez zmian...
Wcześniej już wymieniłem przepływkę na oryginalnego Boscha, mam wszystkie zregenerowane wtryski. Poducha nad gruchą wygląda na ideał, nie czuć nawet, żeby przenosiła drgania.
Została więc "ósemka" pod silnikiem. Mechanicy, którzy robili dwumasę twierdzili, że była w stanie "bez zastrzeżeń", ale skoro już tyle zrobiłem, to chyba wymienię jeszcze ją.
Tu pytanie: jaką? Co temat na forum to inne zdanie, a nie znalazłem nigdzie prostej opinii "zrobiłem/wymieniłem X i kierownica przestała skakać".
Zastanawiam się nad "ulepszoną konstrukcją" z S-parts (http://allegro.pl/rover-7...5592436075.html ). Wcześniej pomogli z amortyzatorami na tył i jest idealnie, to może i poduszki mają lepsze od innych. Ktoś już to wypróbował?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
U mnie po wymianie 8 (perfidnie walniętej) na poliuretanową z Olkusza (pełną) trochę się poprawiło - niestety nie na długo, bo miesiąc później wylała się gruszka i trzaska jeszcze mocniej jak wcześniej (i dodatkowo trzęsie budą na postoju - wcześniej tego nie robił).
prebenny wprawdzie w Freelu ósemki nie ma tylko inna jest ale miałem dokładnie ten sam scenariusz i wierz mi że drugim razem wymienię obie od razu bo myślałem ze wszystko inne a nie gruszka bo nie wylała ale była do bani.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wepnę się tutaj ze swoim chorym (?) pomysłem. Naszła mnie taka myśl czy w klekocie dałoby się zrobić mocowanie na dwie "ósemki" ? położone w niewielkiej odległości od siebie. Skoro jest możliwość zamówienia POLIURETANU (wkład) o prawie dowolnej miękkości, to zastanawiam się czy przypadkiem dwie ósemki, miększe niż standardowa guma montowana w CDT, to nie byłoby lepsze rozwiązanie na tłumienie wibracji silnika ?
Witam
Planuję przy okazji wymiany tuleji wahacza zmienić też wkład w ósemce i chyba wymienię też gruszkę. Tuleje wahacza planuję PU z Olkusza a widzę, że mają też wkład ósemki. Czy ktoś z Was na tym jeździ ? A jeżeli warto brać to jaką twardość ? W wątku o tulejach wahacza wyczytałem że pomimo opisu producenta że fabryczną twardość to 75sha większość skłaniała się jednak do 65sha. Czy taka sama twardość będzie odpowiednia dla wkładu ósemki? I ostatnie pytanie czy ktoś trafił na zamiennik gruszki z PU a jeżeli nie to jaki zamiennik kupić ?
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Cze 26, 2016 18:03
marecki6 napisał/a:
Witam
Planuję przy okazji wymiany tuleji wahacza zmienić też wkład w ósemce i chyba wymienię też gruszkę. Tuleje wahacza planuję PU z Olkusza a widzę, że mają też wkład ósemki. Czy ktoś z Was na tym jeździ ? A jeżeli warto brać to jaką twardość ? W wątku o tulejach wahacza wyczytałem że pomimo opisu producenta że fabryczną twardość to 75sha większość skłaniała się jednak do 65sha. Czy taka sama twardość będzie odpowiednia dla wkładu ósemki? I ostatnie pytanie czy ktoś trafił na zamiennik gruszki z PU a jeżeli nie to jaki zamiennik kupić ?
ja kupiłem wkład 8 o twardości 65 sha. Mogę więc taki polecić.
Tuleje z przodu też mam poliuretanowe z Olkusza, ale nie jestem z nich zadowolony, tuleja składa się z 2 elementów, jeden wchodzi w drugi i w moim przypadku ten środkowy element się wysuwa. Następnym razem już tulei takich nie kupię, tylko klasyczne gumowe.
Znajdzie się ktoś jeszcze kto korzysta z tulei z olkusza i potwierdzi problem ? Bo jeżeli to norma to nie będę w nie zainwestował w przeciwieństwie do wkładu 8
Ja mam tuleje i się trzymają mimo 18" i opon 225/40. U mnie na początku 'wychodziły' ale przez zły montaż mechanika (zamontował je w złą stronę, a z 1 strony jest 'kołnierz', który zapobiega wysuwaniu się wewnętrznej części, acz był na forum chyba przypadek, że się wysuwała).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum