Ponownie odwiedzam ten temat... tym razem auto dosłownie z dnia na dzień umarło, bez jakichkolwiek znaków ostrzegawczych. Rozrusznik kręci, pompy pracują, bak prawie w 3/4 pełny, ale silnik nie chce zaskoczyć.
"Odwodnienie" grodzi udrażniałem jakieś 2 miesiące temu, także woda tam nie stoi.
Co to może być?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 03, 2014 15:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To podepnę się pod temat. Otóż dzisiaj auto stało dość długo na słońcu (chociaż wątpię by miało to jakiekolwiek znaczenie) i przy probie odpalenia (wszystkie kontrolki zaskoczyły poprawnie, świece podgrzane) po przekręceniu kluczyka nic się nie działo, ani na postojowym P ani N. Próbowałem kilkanaście razy i nic. Nie wiem jak to w automatach się odbywa, ale wystraszyłem się konkretnie, bo byłem akurat daleko od domu. Straciwszy nadzieje na odpalenie auta, spróbowałem jeszcze raz i zaskoczyło. Podsumowując, po przekręceniu kluczyka, podgrzaniu świec nic się nie działo, nie kręcił. Martwa cisza.
Może się nie skomunikował sterownik silnika z EWSem w pierwszej próbie.
Chociaż w automacie może mieć coś jeszcze znaczenie - nie pamiętam już, bo z automatami nie mam wiele wspólnego
[ Dodano: Nie Sie 03, 2014 19:35 ]
To samo co koledze wyżej proponuję. Logi z ECU i EWSa
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dodam jeszcze coś, zawsze po przekręceniu kluczyka słychać takie delikatne "pstyknięcie" własnie jakby coś zaskakiwało, odblokowywało się. Dzisiaj gdy nie mogłem auta odpalić nie słyszałem tego. Automat odpalić można tylko z biegu jałowego i to tak wyglądało, jakby własnie nie wykrywało, że jest na "luzie" tylko na biegu i była załączona blokada.
Wiem, wiem bardzo topornie to wytłumaczyłem, ale cóż, nie dane mi było zgłębiać się w tajnikach budowy silnika i jego podzespołów.
Moze kostka w Ews nie styka albo co... zdaje sie ze miales ostatnio przelotny problem z zamykaniem auta z pilota... moze czas przyjrzec sie tamtej okolicy... psiknac kontaktem...
Dzisiaj z francą pogadałem, ale ona do mnie tylko po niemiecku szprehała jakimiś błędami... w zasadzie było tak samo niezależnie czy kabel był podłączony pod OBD czy też nie (interfejs Viaken pożyczony od MatiNitro).
Zwykły ELM się połączył (Scanmaster-ELM), ale wiadomo co można przez ELMa zrobić
[ Dodano: Sob Sie 09, 2014 14:50 ] Mała aktualizacja:
Zakupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego na Landroverowy.pl... niestety nowa część będzie dopiero w przyszłym tygodniu, ale przysłali mi dwa używane abym mógł sprawdzić co i jak
Ale teraz zaczynają się jaja. Zakładam pierwszy - nie odpala. Zakładam drugi - nie odpala.
{tu padło kilka wulgaryzmów}
Zacząłem sprawdzać przekaźniki i przeróżne wtyczki jakie były na wierzchu (m.in. od czujnika położenia wałka rozrządu i ta przy listwie CR), czy aby nie są zaśniedziałe. Pozamieniałem miejscami przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej pod schowkiem I CUD!!! Odpalił. Myśląc, że może to jednak wina przekaźników zamontowałem stary czujnik... i nie odpalił. Wkładam używkę, na której przed chwilą zaskoczył - nie odpala
{tu ponownie padło kilka wulgaryzmów}
Kolejne czary-mary z wtyczkami i przekaźnikami pod schowkiem - odpalił. I od tej pory odpala prawidłowo.
apples, Witam kupiłem rovera 75 cdt2.0 problem jest taki ze raz pali raz nie pali kiedy chce A za każdym razem gdy odkręce korek wlewu paliwa to potem nie odpali i tak za każdym razem Czy to mogą być te przekażniki ? jak możesz to pomóż bo już mnie wstyd bo zawsze gdy dalej od domu pojadę to potem muszę dzwonić by ktoś po mnie przyjechał bo nie odpali dzięki
Witam serdecznie mam problem mały samochód mi ostatnio bardzo ciężko odpala albo w ogóle nie odpada ,zastanawiam się czy winny nie jest czasem wtryskiwacz , czy myślicie że to może być potencjalny problem ?
1)czy możecie zaznaczyć pomoc znaleźć czujnik walu - nie walków. w cdti rover 75
2). na kolejnym foto widoczne przekaźniki pod schowkiem są 3 czy wiemy który za co odpowiedzialny? czy tylko jeden decyduje o tym ze auto jest jezdne?(pompa paliwa) od czego pozostałe?
3). jakie bezpieczniki przekaźniki pod maska czy pod schowkiem sprawdzić w celu eliminowania problemu z brakiem odpalania. (górny czujnik walków z moich doświadczeń tylko na ciepłym robił kłopot podmieniałem dla testu =zero efektu)
4) co to jest ? czujnik etc przekaznik? obok skrzynki z bezpiecznikami pod schowkiem blizej prawego nadkola ... gumowa obudowa oslony poza platanina kabli... czujnik uderzenia?
Ad.1
Między rozrusznikiem a dolotem (trzeba zdemontować górną osłonę silnika i element dolotu idący od pasa przedniego do filtra, czujnik dalej jest dostępny raczej po omacku)
Ad.4
Tym przywracasz dopływ paliwa do silnika po dzwonie, na górze jest przycisk (domyślnie w takiej sytuacji paliwo jest odcinane).
Co do bezpieczników/przekaźników to powinieneś mieć rozpiskę na plastikowym panelu, który zdjąłeś aby się do nich dostać.
Ad.1
Między rozrusznikiem a dolotem (trzeba zdemontować górną osłonę silnika i element dolotu idący od pasa przedniego do filtra, czujnik dalej jest dostępny raczej po omacku)
opisy które znalazłem ze dostęp bez kłopotu od góry dołu... od strony skrzyni ... - skrzynia po mojemu jest z drugiej strony:) niż alternator i wszystkie ciasno osadzone przy filtrze oleju.
ale zerknę bo to pewnie będzie najprostsze do ustalenia.
mega dzięki za tak szybkiego posta w odpowiedzi - będę próbować dalej.
Ad.4
Tym przywracasz dopływ paliwa do silnika po dzwonie, na górze jest przycisk (domyślnie w takiej sytuacji paliwo jest odcinane).
czy to działa jak włącz wyłącz... czy inne? bo musze wykluczyć taka opcje tez...
Co do bezpieczników/przekaźników to powinieneś mieć rozpiskę na plastikowym panelu, który zdjąłeś aby się do nich dostać.
zerknij na tym plastiku naklejka chyba nie obejmuje wspomnianych 3-4 kostek gniazd przekaźników...
[ Dodano: Sro Maj 19, 2021 15:05 ]
sam czujnik walu - jest łatwiej dostępny od dołu w mojej opinii.
torx 27 i jest na zew.
oczywiście cały osyfiony nalotem nagarem wg mnie metaliczne opiłki tez były widoczne... zapewne nie wpływają dobrze na prace.
[ Dodano: Sro Maj 19, 2021 17:45 ]
Dziekuje bardzo wszystkim ktorzy byli w kontakcie odnosnie tej sprawy...
czujnik walu plus przekaznik zalatwil sprawe.
dziala:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum