Wysłany: Nie Lis 15, 2015 09:24 [ MG ZT 190 ] Różnice w zawieszeniu R 75 V6 a MG ZT 190
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam
Zmuszony jestem do wymiany amortyzatorów przednich oraz tylnych dodatkowo wahaczy przednich, nasuwa się pytanie czy ww elementy są zamienne z R 75 V6 ?
Dodatkowo zastanawiam się na "zmiękczeniem" całego zawieszenia czyli zaadaptowania sprężyn od R75 V6, czy ktoś próbował takiego zabiegu.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 09:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
190 różni się jeszcze drążkiem reakcyjnym, ale to nie zmieni faktu, że da się zamontować w nim amortyzatory i sprężyny od 75, tylko pytanie czy warto, to już sam musisz ocenić, lepiej przejeć się R75 za nim to zrobisz.
Sam kształt jest identyczny oprócz tego, że są dłuższe, sprężyny także wyglądają podobnie, ZT na takim zestawie będzie wyższe i komfort jazdy będzie inny, ZT ma zawieszenie sportowe a co za tym idzie twardsze, mniejsze konty wychylenia na zakrętach. Przy zakupie uważaj bo większoś sprzedawców jak i producentów podaje, że amortyzatory i sprężyny są takie same do obu samochodów, co nie jest prawdą, podobnie ma się sprawa z samymi rodzajami sprężyn i amortyzatorami do ZT czy 75 w zależności od silnika większość będzie mówiła że nie ma różnicy.
Gdzieś na forum jest tabela z numerami części zawieszenia w zależności od samochodu, silnika czy charakterystyki. Jeśli chodzi o przednie amortyzatory to niestety nie znajdziesz zamienników, muszą być MG Rover chociaż one już nie są identyczne jak orginalne, bo firma Delphi zajmując się ich wykonaniem już chyba tego nie robi. Na tył można wsadzić sportowe amorki z BMW żeby było taniej (dolną tulejkę trzyba rozwiercić a na góre dać podkładkę od BMW)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 15:30
carduus napisał/a:
Dodatkowo zastanawiam się na "zmiękczeniem" całego zawieszenia czyli zaadaptowania sprężyn od R75 V6,
to może się udać tylko pod warunkiem, że kupisz oryginalne sprężyny ROVER , czyli o odpowiedniej wysokości i wykonane z walcówki o fi 13.5 mm. To co piszą koledzy wyżej, to jest czysta teoria w odniesieniu do zamienników , bo występujące na rynku zamienniki, różnią się bardzo parametrami nie gwarantującymi odpowiedniej twardości ani wysokości auta. Np. LESJOFORS robi z walcówki 13,75 i wys. 380 mm , MONROE z fi 14.0 mm i wys. 360 i z tego powodu sprzedawcy mówią prawie prawdę ,że te sprężyny pasują do wszystkich modeli .. http://www.rimmerbros.co....le-Information.
Przednich jeszcze nie montowałem, ale gdy wymieniałem tył wypróbowałem najpierw KYB, były dużo twardsze i auto z nimi zachowywało się jak piłka, natomiast te z S-Part są jak oryginały.
Z resztą, jak ze sprzedawcą rozmawiałem przez tel. mówił, że biorą amortyzatory z fabryki, która kiedyś produkowała dla Delphi i dlatego są identyczne. No i rzeczywiście, zewnętrznie od oryginalnych nie różnią się kompletnie niczym.
Może więc i z przednimi będzie tak samo.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 20:01
Uważam , że zamienniki sprężyn R75 kV6 ,nie "zmiękczą " odczuwalnie MG z oryginalnymi sprężynami , ani nie zmienią znacząco wysokości , dlatego zgadzam się z tym co napisałeś
zedziczek napisał/a:
tylko pytanie czy warto, to już sam musisz ocenić, lepiej przejeć się R75 za nim to zrobisz.
dobra, nie skomentuje tego chociaż sprawdzałem to na własnej skórze, różnica w wysokości fabrycznie nowych aut skąd się bierze ?, no i te kolorki na sprężynach to sobie dla zabicia nudy w fabryce malowali ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 20:51
zedziczek napisał/a:
kolorki na sprężynach to sobie dla zabicia nudy w fabryce malowali ?
no właśnie , dlaczego nie ma tych kolorków na zamiennikach ?, bo robią sprężyny podobne do siebie wysokością i charakterystyką , klient tego nie zmierzy, dopiero po założeniu widzi , że auto niższe i twardsze od oryginału.
[ Dodano: Nie Lis 15, 2015 20:51 ]
zedziczek napisał/a:
różnica w wysokości fabrycznie nowych aut skąd się bierze ?,
dlatego napisałem
SeniorA napisał/a:
to może się udać tylko pod warunkiem, że kupisz oryginalne sprężyny ROVER , czyli o odpowiedniej wysokości i wykonane z walcówki o fi 13.5 mm.
od jakiegos czasu jestem zapisamy do kilku grup w UK, mozna tam zaobserwowac spora aktywność uzytkownikow glownie MG ZT, bardzo czesto polecają do mg zt:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum