Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160 '2006] Czyżby uszczelka pod głowicą?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160 '2006] Czyżby uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
andrew82 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 35
Skąd: Poznań

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 01, 2015 20:43   [MG ZR 160 '2006] Czyżby uszczelka pod głowicą?
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2006

Panie i Panowie,

Od jakiegoś czasu mam następujące problemy z autem:
- na zimnym silniku nierówno pracuje
- zdarza się że szaprnie/zadławi się przy ruszaniu nawet jak się rozgrzeje
- ostatnio nawet na zimnym silniku dodawałem gaz i nie reagował aż zgasł
- płynu chłodniczego nie ubywa dużo, dolewam odrobinę raz na kwartał może nawet rzadziej
- ostatnio jak się chłodniej zrobiło to zauważyłem że nie działa ogrzewanie w aucie (leci zimne powietrze)
- postanowiłem odpowietrzyć układ chłodniczy zgodnie z zaleceniami znalezionymi na tym forum: odkręciłem korek, odpaliłem auto, jak się ugrzało to naciskałem na gumowe rurki układu chłodniczego. W pewnym momencie zobaczyłem że poziom płynu się delikatnie podnosi więc postanowiłem że wyłączę silnik i zakręcę korek. Po zgaszeniu auta zobaczyłem że woda wylatuje ze zbiorniczka, szybko zakręciłem i odczekałem chwilę. Po ponownym odkręceniu zobaczyłem pełno syfu (którego wcześniej nie było) w zbiorniczku. Syf ten wygląda jakby ktoś herbatę liściastą wrzucił do pojemniczka - takie funfle brązowe grubości wykałaczki i długości ok. 5 mm
Dodam, że płyn do chłodnicy nie był wymieniany od 2009 roku kiedy to kupiłem MG'ka. Niestety nie wiedziałem, że powinno się go wymieniać. Hejterów proszę o wstrzymanie się przed komentowaniem poprzednich dwóch zdań ;)

Czy te wszystkie objawy sugerowałyby, że do wymiany jest uszczelka pod głowicą?

Czy znacie kogoś w Poznaniu lub okolicach kto potrafiłby to naprawić?

Orientuje się ktoś o kosztach takiej naprawy?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 01, 2015 20:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 01, 2015 22:56   

andrew82 napisał/a:
Czy te wszystkie objawy sugerowałyby, że do wymiany jest uszczelka pod głowicą?

Nie

Ja bym sprawdził/naprawił termostat, krokowy i czujnik położenia przepustnicy na początek. Wymieniłbym też płyn chłodniczy.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 02, 2015 20:18   

Może też coś z układem zapłonowym, świece itd...
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 07:13   

Ja widzę, że tutaj każdy na tym forum to każda najmniejsza awaria auta to HGF :D ludzie nie ma co żyć w stresie, ponadto niby te nasze 1.8 VVC odporniejsze.. :) a przeciętny Kowalski kupując R czy tam MG nawet nie zdaje sobie sprawy pewnie, że k-seria to taka figlarna ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 16:48   

toksyn, to się nazywa stereotyp
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
andrew82 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 35
Skąd: Poznań

MG ZR

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 20:47   

NoPE napisał/a:
andrew82 napisał/a:
Czy te wszystkie objawy sugerowałyby, że do wymiany jest uszczelka pod głowicą?

Nie

Ja bym sprawdził/naprawił termostat, krokowy i czujnik położenia przepustnicy na początek. Wymieniłbym też płyn chłodniczy.


No to trochę mnie uspokoiłeś, mam nadzieję że to nie będzie uszczelka.
Termostat się sprawdza metodą garnka, tak?
A jak sprawdzić krokowy i czujnik położenia przepustnicy? Komputer?

robsson78 napisał/a:
Może też coś z układem zapłonowym, świece itd...


Kable były wymieniane ze 2 lata temu bo 1 przebijał. Niestety ciężko dostać oryginalne i byłem w firmie, która robi na zamówienie. Świece będę wymieniał na nowe, tylko najpierw muszę sprawdzić jakie są potrzebne.

toksyn napisał/a:
Ja widzę, że tutaj każdy na tym forum to każda najmniejsza awaria auta to HGF :D ludzie nie ma co żyć w stresie, ponadto niby te nasze 1.8 VVC odporniejsze.. :) a przeciętny Kowalski kupując R czy tam MG nawet nie zdaje sobie sprawy pewnie, że k-seria to taka figlarna ;)


Dużo się pisze o tym HGF, objawy też chyba podobne, stąd moje podejrzenie.
 
 
Ellis 



Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 3



Wysłany: Czw Lis 05, 2015 09:01   

Podepne się bo mam takie same objawy.
Czyli czujnik położenia przepustnicy może mieć wpływ na opisane w tym temacie objawy?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 05, 2015 20:02   

Zapchana pewnie nagrzewnica :) warto płukanie układu zrobić jak taki syf wwylatuje
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kolec 



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 41



Wysłany: Pią Lis 06, 2015 01:12   

Termostat metodą garnka? Nie powiedziałbym...
Testowałem 3, każdy otwierał się za późno. Termostaty w MG działają jak dłużej się woda grzeje, jak dostaje od razu szok temperatury to otwiera się przy 100C około. Prawie waxstat'a wyrzuciłem, bo myślałem że felerny.
Mi nie działał ciepły nawiew i nie chciał się odpowietrzyć przy okazji układ bo miałem zeżartą pompę wody (0 łopatek na niej było) , wymieniłem na SKF z metalowymi łopatkami. Warto też przeczyścić nagrzewnicę. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 06, 2015 18:07   

Kolec napisał/a:
wymieniłem na SKF z metalowymi łopatkami.

To były z plastikowymi ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Kolec 



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 41



Wysłany: Pią Lis 06, 2015 21:04   

Tak. Miałem pompę wody z a'la plastiku , normalnie płyn chłodniczy chyba te łopatki zeżarł. Zostało samo kółeczko plastikowe z którego łopatki wychodziły i ono sobie pompowały tak wodę, że nie chciał się odpowietrzyć. Remont całego silnika z kolegą zrobiliśmy a zapomnieliśmy o pompie. Masakra.
 
 
andrew82 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 35
Skąd: Poznań

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 22, 2015 14:01   

Kolec napisał/a:
Tak. Miałem pompę wody z a'la plastiku , normalnie płyn chłodniczy chyba te łopatki zeżarł. Zostało samo kółeczko plastikowe z którego łopatki wychodziły i ono sobie pompowały tak wodę, że nie chciał się odpowietrzyć. Remont całego silnika z kolegą zrobiliśmy a zapomnieliśmy o pompie. Masakra.


To ma jakiś sens, to stąd może być ten syf w płynie chłodniczym po akcji z naciskaniem węży.

Byłem w ubiegłym tygodniu w PH JOWI - wygląda na to, że termostat walnięty i układ chłodzenia do przeczyszczenia. Co do problemów z mocą, nierówną pracą silnika i szarpaniem, to sonda lambda górna, do wymiany cewki, kable i świece.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 22:13   

Nie wiem kto to PH JOWI ale polać mu!
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
andrew82 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 35
Skąd: Poznań

MG ZR

Wysłany: Czw Sty 07, 2016 21:57   

NoPE napisał/a:
Nie wiem kto to PH JOWI ale polać mu!


Polecany tutaj przez wielu ludzi warsztat z komputerem do MG z wielkopolski.

[ Dodano: Czw Sty 07, 2016 21:57 ]
Panowie, w Nowym Roku wracam do tematu.

Zacznę od tego iż w PH Jowi Nowe Miasto zostały przed samymi Świętami zrobione następujące rzeczy:
1. wymiana świec + cewek + kabli
2. wymiana termostatu
3. wymiana nagrzewnicy
4. wymiana sondy lambda przedniej
5. płukanie układu chłodzenia

Co do ostatniego punktu - syf, który był w układzie chłodzenia to rdza kotłownicza - najprawdopodobniej za długo jeździłem bez wymiany płynu chłodniczego, tylko dolewałem. Po próbie odpowietrzenia układu wyleciał cały ten syf. Nagrzewnica była tak zapchana, że nie dało rady jej przepłukać/przedmuchać.

Auto odebrałem, śmigało pięknie, grzało pięknie. Radość piękna na Święta, mimo pozostawienia w warsztacie ok. 1400 pln na 3 dni przed Świętami. Nawet przez jakiś czas zapomniałem, że czeka mnie operacja zerwanych ścięgien po kontuzji z początku grudnia :(

Niestety radość ta trwała krótko, bo już 31.12.2015 zauważyłem, że jak jadę to ładnie ogrzewanie dmucha, a jak się zatrzymuję na światłach, to dmucha zimne powietrze. Zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego a tam straszny widok (załączam zdjęcia).

Nie wiem czy to słynne cappucino / kakao / budyń ?

Wybrałem trochę tego drewnianym patyczkiem - zdjęcie (foto2).

Czyżby jednak po tym wszystkich pie&%olnęła uszczelka pod głowicą i olej dostaje się do płynu ?? ?

Dodam, że w warsztacie po oczyszczeniu układu chłodzenia płyn był czyściutki, ale zbiorniczek miał nadal osad na ściankach, który (mam takie wrażenie) jakby teraz się odrywał ze ścianek - może to właśnie to?

Mam nadzieję, że zdjęcia pozwolą Wam podpowiedzieć mi co to może być za ustrojstwo i co ewentualnie mogę dalej działać.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 08, 2016 11:00   

Jest syf trudno powiedzieć co to bo nie widzieliśmy przed oderwaniem sie brudu ze ścianek. Zrób tak odessaj płyn z zbiorniczka zdemontuj go i wypłucz do czysta poza autem (np. woda z płynem do naczyń i odrobina grubego piasku), zamontuj i zalej płynem bo syf z zbiorniczka raczej w układ nie wejdzie za bardzo, i zobacz czy nie będzie sie bardziej brudzić
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si] Czyżby znowu uszczelka pod głowicą?
Lukasz_m Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Wrz 21, 2007 13:47
Lukasz_m
Brak nowych postów [R25] Uszczelka pod głowicą ?
MateuszR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Wrz 19, 2015 20:11
blabson
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] Uszczelka pod głowicą
Jagi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 10, 2014 06:43
Adrian
Brak nowych postów [220 sdi] uszczelka pod głowicą?
megg87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 18, 2011 22:31
karolkos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214]Uszczelka pod głowicą
kewinobanano Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Mar 20, 2013 10:07
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink