Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem odpalania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem odpalania
Autor Wiadomość
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



  Wysłany: Pon Lis 23, 2015 16:22   [R45] Problem odpalania
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich. Wracam do tematu porannego odpalania.
Jak wcześniej pisałem wymieniłem swiece filtr paliwa i ten zawor
zwrotny na pompie na powrocie noi kat ustawiony na 3,5stopnia.
Dzisiaj po nocnym postoju i malym przymrozku odpalil jak nigdy
czyli poprawa jest, i tu po chwilowym czasie pracy silnika przez czas skrobania
szyb wylaczylem go i na chwile poszlem do mieszkania. po 5 minutach chcadz jechać
i ponownym odpalaniu niespodzianka :cry: kręcenie przez chwile.
I tu pytanie co to może być? dodam jeszcze ze wcześniejszy kąt był ustawiony
na 2 potem na 4,5 stopnia i gorzej palil.

[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 16:22 ]
Macie jakies pomysły czy nie bardzo?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 23, 2015 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 17:42   

seba11917, Sprawdzałeś ten filterek na śrubie Banjo co dochodzi paliwo do pompy czy nie ma syfu ?

Jeszcze pytanie czy od wymiany filtra już trochę przejeździłeś ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 17:56   

Powiem ci szczerze ze tylko tak zerknolem na niego jak było odkręcone :cry:
Mowisz ze to może być przyczyna jak jest zasyfiony?
Czyli na wszelki wypadek mogę je dobrze wymyc.
Dzieki za rade :mrgreen:

[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 17:56 ]
od wymiany filtra paliwa przejezdzilem około 1000km
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 19:15   

Dodam jeszcze taka ciekawość ze czasem tanie filtry maja w sobie pyłki które się dostają za filtr do pompy i zapychają sitko w tej śrubie Banjo. Dlatego tez nie warto za często wymieniać filtr paliwa, taki jest mój werdykt bo to przerabiałem :neutral: Po wymianie dwóch filtrów w przeciągu tygodnia przez lipne paliwo zatkało mi się to sitko i czasem tak było ze ciężko dało się odpalić auto :neutral: I Potem miałem akcje ze na autostradzie nagle tracił i moc i gasł a winna leżała w zatkanym zaworku.

Dostałem jeszcze info z Bosch maja przypadki ze w tanich filtrach syf pozostaje po produkcji i zapychają paprochy pompy lub te sitka. Dlatego warto czasem filtr paliwa przed montażem delikatnie przedmuchać powietrzem i potem nie nakładać węzą co idzie od filtra do pompy tylko trochę paliwo z niego wypuścić żeby możliwy syf wyleciał.

Ja teraz po roku odkręciłem znów ta śrubę zęby sprawdzić i jak na razie minimalna ilość syfu prawie niewidoczna.

A co do takich akcji z problemem z odpalaniem to miałem raz jak wymieniłem filtr to czasem tak się szybko gasiło to ne mógł zapalić --> powietrze było w filtrze. Spróbuj jeszcze filtr odpowietrzyć.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 19:35   

Dziekuje za porady :mrgreen: zrobie tak jak mówisz może nawet jutro.
a takie pytanko czym dobrze wyczyscic ta srube,powietrzem czy w rozpuszczalniku
zanurzyć żeby te syfy się rozpuścły jak sa :mrgreen:

[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 19:35 ]
a zapomniałbym jak odkrecalem ten odpowietrznik na tej srubie po wymianie
filtra i pompowaniu gruszka to paliwo niezle leciało.
ale sprawdze tak jak radzisz.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 20:36   

Remigiusz napisał/a:
seba11917, Sprawdzałeś ten filterek na śrubie Banjo co dochodzi paliwo do pompy czy nie ma syfu ?

Mam zamiar i ja sprawdzi u siebie ten filterek. Wystarczy wykręcić śrubę i on jest na niej? Nie zapowietrzy się przy tym pompa?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:03   

Kobi84, Tak wykrecasz srube i on jest jak by w tym banjo w srodku bedziesz widzial. Ja to zawsze szybko robie bo paliwo wylatuje z pompy. I przed dokrecaniem tej sruby z powrotem wkrecam ja recznie i pompuje gruszka az troche paliwa wylecie z pod sruby i dokrecam. Nie powinno sie zapowietrzyc. Po czytania tez Bulletina Boscha kiedys opisuja ze te pompy sie same odpowietrzaja nie jak w Vp44.

seba11917, Ja to zawsze labo ustami dmucham albo jak cos kompresor. Od wewnatrz śruby dmuchać zeby syf odpadł z tego koszyka. Jak sie ma to na wierzchu wiadomo o co chodzi :mrgreen: Albo mozna tym specyfikiem do czysczenia tarcz hamulowych spryskac to ladnie od wenatrz i tez powinno umyc.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:25   

Pytam bo zamierzam odkręcić tą śrubę i zabrać na przeczyszczenie do pracy. Mam tam specyfiki i kompresor. Czyli jeśli zostawię odkręcony przewód to nie powinno mi z niego lub z pompy wylewać się paliwo przez 9 godzin? Przy montażu wystarczy napompować pompką by wylatywało z przewodu i powinno być git.

Przemyślałem. Jednak pojadę do pracy autem i postaram się jak najszybciej zamontować śrubę na miejsce.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:45   

Kobi84, Nie no paliwo wyleci z pompy w tedy cale :neutral: Trzeba wyciagnac przystac czyms gumowy otowr jak cos albo szybko przedmuchac i znow wsadzic.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:49   

Remigiusz, A może wiesz jaka tam jest średnica gwintu? Może wyjmę śrubę która jest i wkręcę szybko inną z oringiem by uszczelnić.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:51   

Kobi84 jak odkręcisz ta srube to trochę paliwa z pompy wycieknie
ale nie przejmj się tym. Potem wkrecisz podpompujesz gruszka i będzie
git. a jak go wkrecisz to potem popatrz na odpalonym czy czasem nie cieknie
ci paliwo na tych podkładkach miedzianych.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:53   

seba11917, Dzięki. Podkładki wymienię przy wkręcaniu śruby.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:53   

jak się nie myle to gwint jest inny niż na normalnej srubie
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:55   

seba11917, Remigiusz, Jeszcze raz dzięki za info. Jutro będę działał.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pon Lis 23, 2015 21:59   

Ja tez jak znajde czas :mrgreen:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 23, 2015 22:54   

Klucz nachodzi 17mm ale to jest inny gwint niż normalnie chyba nie zwracałem na to nigdy aż tak uwagi.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Lis 24, 2015 08:25   

Ja dziś przymierzałem się do wyjęcia tej śruby ale gdy zobaczyłem jaki mam do niej dostęp to uznałem że poczekam aż będzie cieplej, albo będę miał do dyspozycji garaż i więcej czasu. Jakie są konkretnie objawy zatykania tego sitka w niej? Moje auto odpala doskonale gdy jest ciepło lub gdy jest to któreś odpalenie danego dnia. Tylko z rana jak dziś gdy temp wynosiła 0 stopni to usiałem chwilkę pokręcić. Dodam że mam spaloną świecę na pierwszym cylindrze od lewej, przez co jakiś czas trochę telepie silnikiem zaraz po odpaleniu.

załączam nagranie z dzisiejszego odpalenia. Temp. 0 stopni i upalona jedna świeca. Wg. Was może być czy słabo?

https://www.youtube.com/watch?v=FErPltA3KR4
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Wto Lis 24, 2015 09:17   

Powiem ci ze mi troszkę lepiej odpalal dzisiaj rano było -3 stopnie.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Lis 24, 2015 09:48   

:neutral: Pocieszam się że to wina tej jednej świecy. Ostatnio wymieniałem też filtr paliwa i dziś jeszcze raz go odpowietrzę. Może pomoże :)
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Wto Lis 24, 2015 09:53   

Swieca robi swoje czemu jej nie wymienisz a reszta skad wiesz ze dobre
wykrecales je?

[ Dodano: Wto Lis 24, 2015 09:53 ]
ja dzisiaj rozwaliłem tylny zderzak trochę pek od strony kierowcy pod lampa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem odpalania
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Paź 27, 2015 19:50
Remigiusz
Brak nowych postów [r420] Mała rada co do odpalania diesla przy -15 stopnia...
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 10, 2012 09:12
wooy11
Brak nowych postów [R45] Problem z ABS
konwiasty Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 31, 2013 08:02
zdenek
Brak nowych postów [R45] Problem z SRS
bolus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Wrz 15, 2013 16:53
bolus85
Brak nowych postów [R 420 98 ] Problem z ABS
jerzym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 08, 2010 23:17
leszek95b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink