Wysłany: Pon Lis 30, 2015 17:48 [R75] Problem z wyborem wiatraczka chłodnicy.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Cześć
Już od kilku dni jestem posiadaczem "wspaniałego" Rovera 75. Oczywiście od kilku dni stoi on u mechanika ^^ Do wymiany jest zarówno chłodnica wody jak i jej wentylator wraz z obudową.
I tu rodzi się prawdziwy problem! Z moich najnowszych informacji wynika że było kilka rodzajów wentylatorów - różniły się one ilością kabelków wychodzących z silnika wentylatora(były 2,3,4). Nie mam pojęcia jaka jest techniczna różnica między nimi. Obecny zepsuty jest 4 kablowy(wg. mechanika w obudowie od 2 kablowego...).
Czas na pytanie:
Czy jeśli kupię wentylator z inną ilością kabelków to będzie działał? Jeśli nie, to czy jest możliwość tak go przerobić aby działał? Jak powinienem ten temat "rozgryźć"?
Ściskam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 30, 2015 17:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jedyne na co musisz zwrócić uwagę żeby to nie był wiatrak od 1.8. Ja też mam wiatrak 2 biegowy (2 bieg przez rezystor) mimo, że fabrycznie miałem 3 biegowy. Kwestia dobrego podpięcia (u mnie była kaszana, brak rezystora (przez to cały czas chodził na maxa) i koniec końców komputer pokazywał zwarcie).
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Lis 30, 2015 20:20
3 przewodowe mają silniki 1.8, 4 przewodowe według mojej wiedzy mają starsze roczniki napewno do 2001r zarówno diesel jak i V6, 2 przewodowe to już nowsze roczniki, na Twoim miejscu zamontowałbym silnik 4 przewodowy bo jest najlepszy, 2 przewodowe częściej sie palą i szlak trafia rezystory,a w 4 przewodowych padają tylko szczotki no i komutator jak sie zaniedba i bez szczotek jeździ
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Lis 30, 2015 21:04
Ja z kolei polecam 2 biegowy jeśli szukasz używki. Bo jeśli nowy to bierz taki jak masz.
sash997, silniki z rezystorem były od 2004r, choć jeszcze niektóre modele z końcówki 2003r też miały już silniki z rezystorami.
Z małego mojego doświadczenia, najlepiej sprawdzają się silniki 2 biegowe, zazwyczaj jak ma paść to rezystor i można go wymienić przez grill w modelach przedliftowych, nie trzeba nic rozbierać.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Lis 30, 2015 21:51
Adasko o wiele więcej przewijam spalonych 2 biegowych z rezystorem niż 3 biegowych,niewiem czemu tak jest ale to fakt no i niby jest ich mniej na rynku bo tylko tak jak piszesz w najnowszych rocznikach
ps. masz jakiegoś 4przewodowca zwalonego dla mnie ?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Czyli generalnie który się weźmie to zadziała. Kwestia tylko ile pochodzi, tak?
Ewentualny zakup silniczka wiatraczka od wersji z dieslem i montaż w obudowie dla paliwa, zda egzamin?
R75 u mnie po prawidłowym po podłączeniu wszystkiego na nowo wg schematu co wyżej wrzuciłem (podłączenie tego wentylatora to była jakaś chińska tragedia więc po prostu odłączyłem wszystko i podłączyłem od nowa) błędów żadnych nie ma i wszystko działa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum