Wysłany: Sro Gru 02, 2015 21:43 [R45] czujnik temper. powietrza dolotowego czy jest osobno ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam , mam pytanie czy w roverku 45 1,4 jest osobny czujnik temperatury wlotowej powietrza ? Jeżeli tak to gdzie ? Mam takie "niejasne" obrazy z przeszłości, że kiedyś czytałem o czujniku podciśnienia (wkręcany jest on w kolektor ssący), który w naszych (z 2004 r.) roverkach mierzy podciśnienie i jednocześnie temperaturę powietrza wlotowego, czy to prawda ? Jeżeli jednak jest osobny czujnik (oznaczenie np.: NNK10001) to gdzie on jest zamocowany ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 02, 2015 21:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
"Jest razem z czujnikiem ciśnienia" czyli RÓWNOCZEŚNIE ?
Czyli dobrze pamiętałem, czujnik podciśnienia mierzy także temperaturę powietrza wlotowego ? Dziwne więc mam odczyty na Elmie : co do podciśnienia to wartości są OK (zmienne itd.) a temperatura stoi na -40 st. C. Wykasowałem błąd P0110, sprawdzę jutro, czy nie wrócił.
Czy to jednak nie dziwne , że jeden czujnik a wskazania co do podciśnienia są OK a co do temperatury powietrza dolotowego są złe ? Czujnik ma 4 przewody - chyba, że jeden jest uszkodzony .......
Jeżeli jednak czujnik podciśnienia odpowiadać ma za pomiar temp. powietrza to dlaczego nie robił on tego zawsze ? (jest on montowany i niezmienny od 2000 r.)
Na załączonych zdjęciach moich kolektorów : w roverku i drugim (takim zapasowym) widać wyraźnie, że w miejscu gdzie na zdjęciach kolektorów znalezionych w necie jest zamontowany czujnik temp. pow. wlotowego - w moich jest fabrycznie brak czujnika - nie ma otworu.
Przypominam, że gdzieś od połowy 2003 roku rover 45 przeszedł zmiany np.: zmieniona skrzynia biegów (zastąpiono fordowską IB5), brak nawiewu na nogi pasażerów z tyłu (oryginalnie czyli fabrycznie brak w konsoli środkowej otworu), więc może i brak ww. czujnika ?
Mam prośbę czy ktoś może popatrzeć w modelu przed 2003 rokiem i z końca 2003 lub późniejszym, na kolektor - powinien być widoczny mniej więcej pod przepustnicą obok wtryskiwacza kolor zielony.
Aktualizacja:
Jak kolega MultecFSO napisał - czujnik jest odpowiedzialny za pomiar podciśnienia oraz temperatury powietrza wlotowego. Skrót nazwy MAP/IAT. Z innych for dowiedziałem się, że jeżeli czujnik wskazuje dobrze podciśnienie (a u mnie tak jest) a temp. powietrza -40 st. C to odpowiedzialny za taki stan może być uszkodzony przewód/luźny styk/itp - szukam.
[ Dodano: Sob Gru 19, 2015 22:17 ]
Rozwiązanie problemu opisałem w tym temacie (https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100797)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum