Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 133 Skąd: Gdańsk-Kowale
Wysłany: Nie Lis 29, 2015 14:16 [R600] Problem z biegami
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Podczas jazdy nagle przestały mi wchodzić biegi do przodu, czyli 1,3 i 5. Biegi do tyłu wchodzą normalnie. Na wyłączonym silniku jest to samo.
Co może być przyczyną tej awarii?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 29, 2015 14:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Nie Lis 29, 2015 22:04
zerknij na krzyzak przy wybierakiu - czesto ulega awarii, czasami wyrabia sie tez tulejka pod samym drazkiem - ogolnie caly mechanizm jest bardzo awaryjny i poza reperaturkami, ktore kiedys ktos na forum robil, to najlepiej wymienic krzyzak na jakis z kolumny kierowniczej - ja juz kilka lat mam spokoj
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Nie Gru 06, 2015 11:32
tomii620si napisał/a:
Diabelka i złowroga rozmowa... (avatary) - musiałem
Zubek napisał/a:
Chodzi Ci o ten krzyżak przy skrzyni? Jaki zakładałeś? I to może być przyczyną że nieparzyste biegi nie wchodzą?
albo krzyzak albo mocowanie pod drazkiem - jesli nie wchodza ci tylko nieparzyste to byc moze tulejka jest tak wyrobiona, ze nie jest w stanie docisnac wybieraka - najlepiej wejsc pod samochod i sprawdzic czy wchodza bez pomocy drazka i pozniej zobaczyc gdzie masz najwieksze luzy
jeszcze czasami jest luz na gumce z mocowania calego mechanizmu - pasowala chyba gumka z felicji czy cos takiego za pare zl
ja u siebie dalem krzyzak z astry bodajze, ale juz nie pamietam jak to pasowalo - na pewno z jedej strony i tak trzeba jakos przyspawac do ramienia
tulejke juz ktos wczesniej przerabial, wiec nie wiem jak ori wygladala - ja musialem dospawac nakretki bo najwiekszy luz zrobil sie na zewnetrznym mocowaniu i zamiast kolek byly juz wytarte elipsy - w srodku jest tylko sruba i nie jest dobrze spasowana wiec objawia sie to drganiami
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 133 Skąd: Gdańsk-Kowale
Wysłany: Czw Gru 24, 2015 15:13
Problem niewchodzących biegów rozwiązałem. Z łożyska w skrzyni wypadła kulka i wpadła na taką "półkę" w skrzyni blokując ruch wodzika. Za naprawę krzyknęli mi 1400zł bo okazało się że wszystkie łożyska są do wymiany a to drogi interes. Musiałem więc kupić skrzynię po regeneracji. Koszt 1100zł. Przy okazji wymieniłem sprzęgło.
Teraz czuję jakbym jeździł nowym R. Silnik zupełnie innaczej pracuje, lżej odpala i słyszę tylko jego dieselowskie klekotanie bez wycia łożysk i zużytego sprzęgła. Miodzio.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum