Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Lut 07, 2016 16:22
Witam. Termostat wymieniałem dwa razy. Vernet z tomateam. Korek zbiornika wyrównawczego rownież. Jak Rover się rozgrzewa, nim wskazówka temperatury się ruszy leci letnie powietrze z nawiewów przy ok 0 stopni. W miarę jazdy wskazówka się podnosi. Dochodzi do połowy i przy jeździe po mieście tak się utrzymuje. Chyba , że jadę równo na 4 biegu to opada do 1/4 skali. Tak samo poza miastem. 1/4 skali. Czy zima, czy lato. Dlatego kupiłem gates'a. Ma inaczej ustawiony siłownik , który powinien być bardziej w strumieniu przepływającego chłodziwa. Niestety nie zamontowałem go jeszcze. Czekam na wenę i pomysł na odpowietrznik. Jeśli o pompie wody mowa. W drugim , niedawno kupionym Ti , uszkodzone okazało się sprzęgło łączące pompę wspomagania z pompą wody. Widełki sprzęgła na pompie wspomagania obracały się luzem. Objawy to brak przepływu chłodziwa na wolnych obrotach przez wężyk przelewowy na zbiorniczku wyrównawczym. Po dodaniu gazu, coś tam leciało, pewnie troszkę momentu to poluzowane sprzęgło czasem przenosiło na pompę wody. Nie wiedząc o tym sprzęgle , wymieniłem dobrą pompę , na dobrą. Dopiero po zalaniu płynem , odpaleniu i rozczarowaniu okazało się, ze wymiana pompy na nic. Nie pozostało nic innego, jak wymontowanie pompy wspomagania. Niestety walka z wymontowaniem pompy, po użyciu kiepskiego klucza i zniszczeniu łba śruby, zajęła 3h. Pomogło dopiero przyspawanie nakrętki do śruby. Sprzęgło po wyjęciu pompy przyspawane do osi i ładnie wyszlifowane. Po złożeniu działa, jednak bez termostatu nie przełączał się na gaz. Parownik wpięty równolegle do nagrzewnicy. Czyli chłodziwo przez brak termostatu płynie łatwiejsza drogą, przez chłodnicę, omijając parownik i nagrzewnicę. Zamontowanie termostatu naprawiło problem z obiegiem chłodziwa.
Pozdrawiam
U mnie sprawa chyba się powoli wyjaśnia, co do opadania temp podczas jazdy, podłączyłem w końcu dodatkowy wskaźnik temperatury wody i okazuje się ze te wahania przedział mniej więcej 3-5 *C tak ze spoko, na OEM wskaźniku na desce to wyglądało tak jakby temp spadała o 20 *C
Co do nadmiernego nagrzewania na postoju i puchnących węży. Przypomnę, że grzał się wyłącznie na postoju do tego trochę twardniały węże ale bez tragedii, okazuje się że wentylator załączał się zdecydowanie za późno bo jak było już ponad 115*C. Wina leży po mojej stronie, silnik wcześniej znajdował się w eR620 Ti a tam są dwa biegi wentylatorów, wentylatorami steruje ECU. Natomiast w cupejce wcześniej siedziała k seria a tam wentylatory maja jeden bieg, znaczy idą pełna mocą od razu, wychodzi na to ze brakuje tego jakby 1 biegu, wentylatory startują dopiero na 2gim.
Trzeba poprawić instalacje wentylatorów, i powinno być ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum