Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] wymiana oleju na włączonym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] wymiana oleju na włączonym silniku
Autor Wiadomość
pavello200 




Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 109



Wysłany: Sob Gru 12, 2015 18:04   [r75] wymiana oleju na włączonym silniku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

co jest nie tak że po odkręceniu filtra oleju podczas wymiany wypłynęło około 1 litra moze 2 oleju i dopiero po odpaleniu silnika zaczyna lać olejem? czy to normalne?????
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 12, 2015 18:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 18:54   

Olej się spuszcza korkiem spustowym w misce oleju :d
Jak pracował silnik bez oleju?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 19:12   

pavello200, Powiedz ze to świąteczny żart :shock:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 20:19   

Warsztaty za usługę wymiany oleju biorą 20 zł. Jak się nie ma pojęcia o tym co się robi, to się z nich korzysta.
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sob Gru 12, 2015 20:22   

pavello200 napisał/a:
dopiero po odpaleniu silnika zaczyna lać olejem? czy to normalne?????

Zaczyna lać olejem, bo po odpaleniu silnika, zaczyna pracować pompa i podaje olej, który przepływa przez filtr oleju, a skoro nie ma filtra to się leje na Ciebie jak tam siedzisz...
Filtr wykręcasz dopiero po spuszczeniu oleju poprzez korek spustowy w misce olejowej.
Wtedy jak odkręcisz olej, to wycieknie może z 100ml, rezta oleju będzie w filtrze...

Skoro u Ciebie silnik pracował bez filtra oleju, po wcześniejszym jego wypuszczeniu, 2 litry, mogłeś sobie narobić tylko źle. Reszta oleju była w misce...
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 20:33   

wymiana oleju na włączonym silniku :o widzę że wymyśliłeś nową jakąś dynamiczną wymianę oleju silnika, żeby tylko ci się tłoki kwadratowe od tego nie zrobiły albo jajowate :D a przecież wszystko jest na forum https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=388883#388883
Ostatnio zmieniony przez adam_26 Sob Gru 12, 2015 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 20:34   

Jestem ciekaw jednej rzeczy...: jak w ogóle na to wpadłeś, bo wymieniać olej w ten sposób?
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 21:40   

czytam i nie wierzę ! czyżby gdzieś powstawała nowa metoda zmiany oleju ? może za jakiś czas , ten kto wymyślił ten patent wymiany oleju , wymyśli silnik , który pracuje bez oleju?!
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Gru 12, 2015 21:44   

borsuk88 napisał/a:
który pracuje bez oleju

wlej ceramizer i 200 km silnik może chodzi bez oleju(małymi literami na opakowaniu dopisane na lawecie) :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 09:45   [r75] wymiana oleju na włączonym silniku

Coś się obawiam, że ta wymiana oleju może łączyć się z wymianą silnika...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 10:20   

Uważam że nic się nie stało, chodź zależy jak długo w ten sposób pracował silnik, ale przypuszczam, że jak o tym piszesz to wszystko działa. Jedynie co mi przychodzi do głowy, to że teraz mogą tłuc się popychacze bo z nich olej też wyleciał,alw jak wlejesz olej, to powinny w końcu zastać olej.
Nie wylał ci się cały olej przez filtr oleju, ponieważ filtr jest wyżej niż pojemnik z olejem (miska olejowa) dopiero jak odpaliłeś, to pomaga znajdująca się w misce zaczęła pompowałeś olej do filtra i dlatego lał ci się olej przez filtr.
Ogólnie wszystke samochody mają korek spustowy w misce, nie wiem jak w 1.8 ale w V6 jest on w takim miejscu że naprawdę trzeba się nagłowić aby domyślić że to jest korek spustowy. Ja też zawsze odkrecam korek wlewu jak spuszcza olej, nie wiem czy to konieczne, ale zawsze tak robię
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 12:44   

Pompa olejowa nie znajduje się w misce, jest przykręcana do bloku od strony rozrządu a olej z misy pobiera przez tzw. Smoka.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 14:19   

dzelo23, no tak, wsumie o tym wiem, ale nie chciałem utrudniać zrozumienia i pisałem w miarę jak najprościej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 20:49   

Dodałem temat do odpowiedniego działu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=16242&start=2360 .
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 21:05   

ten kto założył temat to pewnie się nie odezwie, pewnie mu głupio :/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 22:11   

mi sie wydaje, ze motor szedł na sucho, bo olej ktory zassała pompa z michy wylał się przez brak filtra...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 14, 2015 08:15   

Nie wierzę :D Przypomniało mi się o typie, który pisał na forum, że jak w zimę na śniegu wciska hamulec bez sprzęgła, to mu silnik gaśnie, a w lato nie gaśnie tylko schodzi z obrotów :D

Panowie, a co powiecie na to - ja przy wymianie oleju, jak już większość ściekła korkiem spustowym, odpalam silnik na dosłownie 3 sekundy, wtedy zrzuca się jeszcze z pół litra oleju.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 14, 2015 08:43   

Zrzuca to co miałeś w filtrze - czyli efekt ten sam jakbyś wykręcił pełny filtr, a tak to wykręcasz pusty, korzyści więc raczej żadnych ;)
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 11:15   

cin1391 napisał/a:
Panowie, a co powiecie na to - ja przy wymianie oleju, jak już większość ściekła korkiem spustowym, odpalam silnik na dosłownie 3 sekundy, wtedy zrzuca się jeszcze z pół litra oleju.


Ja jeśli jest możliwość to wstawiam dobrze rozgrzany samochód(silnik) na kanał, filtr oleju i śrubę luzuję jeszcze na pracującym silniku. Potem wyłączam silnik i migusiem odkręcam śrubę, filtr by zleciał więcej oleju. Jak jest możliwość, bo nie ma innego auta do roboty, to zostawiam na noc, przez noc tak do 0,5L jeszcze wycieknie :)
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 12:59   

Robię dokładnie tak samo. Nauczył mnie tego stary mechanik w czasach kiedy jeszcze opony dzieliły się na łyse i trochę łyse (niezależnie od pory roku), a kiedy w żuku zaświecała się jakaś czerwona kontrolka to po prostu wykręcało się żaróweczkę :razz: . Faktycznie przez noc potrafi nakapać trochę oleju- widocznie jakieś resztki skapują z górnych partii silnika.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Webasto - nie działa na włączonym silniku
tomaszlenka Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 06, 2012 14:06
VMatas
Brak nowych postów [R75] wymiana oleju w silniku 1.8
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 09, 2015 18:42
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku
marian14 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Lip 23, 2014 22:11
Maciej_R75v6
Brak nowych postów [R75] Terkotanie przy włączonym nawiewie
zajcev Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sie 05, 2009 23:56
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Szuranie przy właczonym wentylatorze
occrew Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 12, 2011 22:00
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink