Wysłany: Nie Gru 13, 2015 21:06 [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Koledzy mam nietypowy problem. Mam oderwaną wtykę od zaworku podciśnienia do egr.
wystają dwa przewody i mój problem polega na tym że nie wiem który gdzie podlutować
pomocy.....kable widoczne na foto
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 13, 2015 21:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po pierwsze nie lutuj tego tylko zrób porządnie kupując nową wtyczkę z konektorami.
Jest to kostka C0191 na schemacie z Rave
Wtyk z konektorami żeńskimi
Kostka ma symbol YPC114900
Pin 1 - Czerwono biały
Pin 2 - Brązowo czarny/szary
A co można zrobić w zamian? Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo wiem co bez czego może działać.Mam wrażenie że nie działa mi turbina, szukałem i znalazłem te dwa kable oderwane od zaworu i przy turbinie jest zaworek z którego był zsunięty wężyk. Czy turbina będzie działać bez EGR? Przepraszam za pytania może oczywiste ale nie miałem nigdy styczności z turbodieslem.
Z góry dziękuje za pomoc
Nie słuchaj tych co robią patenty.
Egr ma być i koniec - bo co bo się nie chce co jakiś czas wyczyścić.
Turbina ma swój elektrozawór i jak był zsunięty węzyk to możliwe że uległ on uszkodzeniu i należy go wymienić, oraz obowiązkowo dać tam nowy filterek - ten wiszący na wężyku.
Możliwe że na skutek uszkodzenia elektrozaworu zastał się mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli tak to turbo należy oddać do czyszczenia i sprawdzenia.
Oczywiście do ponownego montażu należy użyć nowych uszczelek.
Nie rób na patentach takie pozorne oszczędności potem się mocno mszczą.
Kostka kosztuje kilkanaście złoty, kup zaciśnij i na zdjętym kolanku od EGR zobacz czy otwiera zawór EGR.
Warto go zdemontować i wyczyścić jak jest oblepiony nagarem.
Do czyszczenia polecam preparat firmy Plak do mycia silnika.
Egr można zaślepić, bo to wymysł "ekologów" by dodac więcej elementów które beda się psuły i robiły syf w silniku. Egr można tez wyłączyć w sterowniku .
Wężyk powinien być na tym zaworku bo masz tam zmienna geometrie łopatek w turbinie, co sprawia, ze jest wydajniejsza w wiekszym zakresie obrotów.
Pozostaje tylko miec nadzieje, że poprzednik nie odłączył tego z powodu jakiejś awarii turbiny, lub zatarcia kierownic geometrii skoro od dłuższego czasu ten mechanizm nie był ruszany
Syntax do czego Ci egr potrzebny? Co on Ci daje po za syfem w kolektorze?
Wyłączając działanie egr w sterowniku, to nie żaden patent, masz czysty kolektor, i odrobine lepszą reakcje na pedal gazu, jedyny minus to odrobine wiekszy dymek z wydechu.
Wężyk był cały sparciały więc dla tego pewnie spadł. W Egr nie ma nagaru jest tylko lekko zabrudzony taką mazią rzadką, jutro mycie i składam. Ta kostka to dedykowana musi być do tego zaworu, gdzie jej szukać ? szrot czy można dostać w sklepach?Tam są dwa przewody i chodzi mi o to który idzie na górę a który na dół i czy to ma znaczenie?
No przecież opisałem ze zdjęciem kostki i linkami który kabel idzie na który pin kostki.
Masz wrzucony rysunek techniczny a kostkę z konektorami kupisz za niecałe 20zł.
Podałem linka.
[ Dodano: Pon Gru 14, 2015 23:01 ]
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie.
jak wymienić filtr paliwa w td4 filtr jest pod maska z prawej strony.
Nie chcę nic pourywać i dlatego pytam .
Z góry dzięki
Po prostu unieść cały Unit do góry
Filtr odkręcić od czujnika - Jest na gwint.
Nakręcić nowy
Przekręcić na zapłon i odczekać aż pompa paliwa się wyłączy
Odpalić auto i dać pochodzić przez 15 min.
Ale bez patentów jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał Nie żebym bronił czy coś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sro Gru 16, 2015 15:56
sknerko, nie no ja się domyślam że przerobione było bez patentów, ściana grodziowa nie ruszana, a na pewno nie przespawywane były wkładki/uchwyty. Nagrzewnica, nawiewy itp wsio europa, instalacja nie rzeźbiona, mechanizm wycieraczek też ori
Lampy oczywiście EU, bo to rzecz oczywista by mieć przegląd legalnie
Nie lubię sknerko takiego klepania głupot jak np okręcanie zapieczonych śrub końskim włosiem, psikanie plakiem i podpalanie. No to są już kurde jakieś szamańskie wymysły, a później ktoś w to uwierzy jeszcze i zacznie tak robić. Auto stanie w płomieniach i do kogo pretensje ?
Jak ktoś ma fantazję, to brać się za pisanie książek, z tego pieniądze będą przynajmniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum