Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
Autor Wiadomość
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 21:06   [Freelander Td4]zawór podciśnienia EGR i podłączenie
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam
Koledzy mam nietypowy problem. Mam oderwaną wtykę od zaworku podciśnienia do egr.
wystają dwa przewody i mój problem polega na tym że nie wiem który gdzie podlutować
pomocy.....kable widoczne na foto
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 13, 2015 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 22:51   

Po pierwsze nie lutuj tego tylko zrób porządnie kupując nową wtyczkę z konektorami.
Jest to kostka C0191 na schemacie z Rave
Wtyk z konektorami żeńskimi
Kostka ma symbol YPC114900

Pin 1 - Czerwono biały
Pin 2 - Brązowo czarny/szary

http://allegro.pl/wtyk-ko...5035035380.html
Ostatnio zmieniony przez SyntaX Nie Gru 13, 2015 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 22:54   

A po drugie na co Ci EGR?
_________________
75 Red Edition
 
 
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 23:10   

A co można zrobić w zamian? Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo wiem co bez czego może działać.Mam wrażenie że nie działa mi turbina, szukałem i znalazłem te dwa kable oderwane od zaworu i przy turbinie jest zaworek z którego był zsunięty wężyk. Czy turbina będzie działać bez EGR? Przepraszam za pytania może oczywiste ale nie miałem nigdy styczności z turbodieslem.
Z góry dziękuje za pomoc
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 23:19   

Nie słuchaj tych co robią patenty.
Egr ma być i koniec - bo co bo się nie chce co jakiś czas wyczyścić.

Turbina ma swój elektrozawór i jak był zsunięty węzyk to możliwe że uległ on uszkodzeniu i należy go wymienić, oraz obowiązkowo dać tam nowy filterek - ten wiszący na wężyku.
Możliwe że na skutek uszkodzenia elektrozaworu zastał się mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli tak to turbo należy oddać do czyszczenia i sprawdzenia.
Oczywiście do ponownego montażu należy użyć nowych uszczelek.
Nie rób na patentach takie pozorne oszczędności potem się mocno mszczą.
Kostka kosztuje kilkanaście złoty, kup zaciśnij i na zdjętym kolanku od EGR zobacz czy otwiera zawór EGR.
Warto go zdemontować i wyczyścić jak jest oblepiony nagarem.
Do czyszczenia polecam preparat firmy Plak do mycia silnika.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 23:22   

Egr można zaślepić, bo to wymysł "ekologów" by dodac więcej elementów które beda się psuły i robiły syf w silniku. Egr można tez wyłączyć w sterowniku .

Wężyk powinien być na tym zaworku bo masz tam zmienna geometrie łopatek w turbinie, co sprawia, ze jest wydajniejsza w wiekszym zakresie obrotów.

Pozostaje tylko miec nadzieje, że poprzednik nie odłączył tego z powodu jakiejś awarii turbiny, lub zatarcia kierownic geometrii skoro od dłuższego czasu ten mechanizm nie był ruszany

Syntax do czego Ci egr potrzebny? Co on Ci daje po za syfem w kolektorze?
Wyłączając działanie egr w sterowniku, to nie żaden patent, masz czysty kolektor, i odrobine lepszą reakcje na pedal gazu, jedyny minus to odrobine wiekszy dymek z wydechu.
_________________
75 Red Edition
 
 
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 23:35   

Wężyk był cały sparciały więc dla tego pewnie spadł. W Egr nie ma nagaru jest tylko lekko zabrudzony taką mazią rzadką, jutro mycie i składam. Ta kostka to dedykowana musi być do tego zaworu, gdzie jej szukać ? szrot czy można dostać w sklepach?Tam są dwa przewody i chodzi mi o to który idzie na górę a który na dół i czy to ma znaczenie?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 23:38   

No przecież opisałem ze zdjęciem kostki i linkami który kabel idzie na który pin kostki.
Masz wrzucony rysunek techniczny a kostkę z konektorami kupisz za niecałe 20zł.
Podałem linka.
 
 
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 23:01   

Dziękuje kolego SyntaX za schemat kostki.

[ Dodano: Pon Gru 14, 2015 23:01 ]
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie.
jak wymienić filtr paliwa w td4 filtr jest pod maska z prawej strony.
Nie chcę nic pourywać i dlatego pytam .
Z góry dzięki
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 23:39   

Po prostu unieść cały Unit do góry
Filtr odkręcić od czujnika - Jest na gwint.
Nakręcić nowy
Przekręcić na zapłon i odczekać aż pompa paliwa się wyłączy
Odpalić auto i dać pochodzić przez 15 min.
 
 
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 07:17   

Czy muszę odpiąć przewody paliwowe i tą czarną skrzynkę zdemontować co jest nad filtrem?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 07:25   

Odpinasz złączki z czujnika.
Wyciągasz filtr i czujnik z obudowy
Nakręcasz noy filtr i gotowe
wszystko masz w rave opisane krok po kroku.
 
 
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 07:36   

Nie mam Rave możesz mi dać namiary na ten program. Dopiero zaczyna się moja przygoda Lr.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 22:52   

Używaj forumowej opcji Szukaj.
Linki do ave masz w kilku miejscach na forum.
 
 
Luiso 



Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 9



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 09:11   

Ok dziękuję.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 16, 2015 09:54   

Tez nie wiem na co wam to egr i kostkę za 20zl kupować za tyle to zaślepki dostaniesz.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 16, 2015 09:57   

Remigiusz, nie podżegaj do patentów, ma być jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał
_________________
75 Red Edition
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 15:08   

SyntaX napisał/a:
Nie słuchaj tych co robią patenty.

I mówi to osoba która jeździ przerobionym anglikiem, no kuźwa :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 15:34   

AdaskoC napisał/a:
przerobionym anglikiem
Ale bez patentów :mrgreen: jak stwórca wujowi syntaxowi nakazał :mrgreen: Nie żebym bronił czy coś :P
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 15:56   

sknerko, nie no ja się domyślam że przerobione było bez patentów, ściana grodziowa nie ruszana, a na pewno nie przespawywane były wkładki/uchwyty. Nagrzewnica, nawiewy itp wsio europa, instalacja nie rzeźbiona, mechanizm wycieraczek też ori :)

Lampy oczywiście EU, bo to rzecz oczywista by mieć przegląd legalnie :)


Nie lubię sknerko takiego klepania głupot jak np okręcanie zapieczonych śrub końskim włosiem, psikanie plakiem i podpalanie. No to są już kurde jakieś szamańskie wymysły, a później ktoś w to uwierzy jeszcze i zacznie tak robić. Auto stanie w płomieniach i do kogo pretensje ?

Jak ktoś ma fantazję, to brać się za pisanie książek, z tego pieniądze będą przynajmniej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Zawór trójdrożny
zzz1968 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Pią Lis 07, 2008 22:55
horbi
Brak nowych postów [Freelander] klima podłączenie pomocy!!!!
kamill Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Czw Kwi 28, 2011 20:37
charlee



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink