Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] wymiana oleju na włączonym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] wymiana oleju na włączonym silniku
Autor Wiadomość
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 14:59   

Dokladnie. W zależności od silnika jest to różna ilość oleju. W niektórych minimalna, w innych wieksza :-)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 14, 2015 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 16:35   

cin1391 napisał/a:
, odpalam silnik na dosłownie 3 sekundy,

Pamiętam że taka była procedura wymiany w „maluchu”, po spuszczeniu oleju przez korek spustowy
trzeba było zakręcić rozrusznikiem, wylatywał wtedy olej pozostały w pompie i kanalikach olejowych.
Robię tak do tej pory we wszystkich autach jakie posiadałem i mimo wykręconego filtra zawsze trochę oleju wyleci.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
wotek 



Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 3

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 14, 2015 21:23   

Praktycznie w każdym sklepie, który ma warsztat olej wymieniają gratis przy zakupie, już koleś jak nie miał o tym pojęcia mógł skorzystać z tej opcji :D
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 22:54   

Łoj tam łoj tam, już się nauczył. Nie każdy od razu jest mistrzem świata, a skoro wiedział gdzie jest filtr to już dużo :mrgreen:
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 00:12   

Też się z tym zgodzę, niektórzy nie potrafią koła zmienić wzywają pomoc, jak ktoś kiedyś powiedział: błędów nie popełnia ten kto nic nie robi, to co nam się wydaje oczywiste dla innych nie musi być, zapłacić można nawet za podtarcie tyłka za przeproszeniem, kolegi błąd był taki, że za mało się przygotował.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 07:12   

Oj tam dobrze że nie nalał do pełna jak pewna Pani z Matizem - Do pełna czyli pod sam korek.
Auto zajechało na lawecie - Kompletny remont silnika.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 09:27   

Moim pierwszym pojazdem kupionym za uciułane pieniądze był Awo Simson (piękny motocykl) i nawet nie miałem na niego prawka bo nikt o to wtedy nie pytał. Któregoś dnia zdenerwowało mnie że klekoce po odpaleniu, więc jedynym dostępnym kluczem zdjąłem pokrywę od zaworów i podokręcałem te "cholerne luźne śrubki". Tym samym zlikwidowałem luzy zaworowe, silnik faktycznie pracował ciszej, ale na szczęście pojawił się ojciec i wytłumaczył mi o co chodzi. Za dwa lata skończyłem szkołę i poszedłem do pracy jako "mechanik silników spalinowych". Człowiek uczy się na błędach :razz:
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 16, 2015 20:07   

BetJar napisał/a:
trzeba było zakręcić rozrusznikiem, wylatywał wtedy olej pozostały w pompie i kanalikach olejowych.


Serio wtedy coś poleci ??
Przecież smok nie ma co zasysać poza powietrzem, wiec pompa nie ma czym pchać. :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 20:24   

AndrewS napisał/a:
Serio wtedy coś poleci ??

Tak. W maluchu, wylatywało około szklanki, w Renault 19 i 125p nie pamiętam.
W Punto, R111 i R420 też coś koło tego, trochę z pod filtra i trochę z korka, w 75 nie cała szklanka.
*szklanka - kubek, jak zwał, tak zwał, miara poglądowa ;) .
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 22:22   

ciekawe co szybciej wykończy silnik - czy te 0,5l starego oleju zmieszanego z nowym, czy kręcenie silnikiem bez oleju. Ekstremalne macie metody, nigdy w życiu bym nie zakręcił tłokami bez oleju
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 16, 2015 23:08   

Sa filmiki na youtube, jak silniki bez oleju i bez chłodzenia do tego na max obrotach wytrzymują min 5min
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Gru 17, 2015 01:24   

BetJar napisał/a:
Pamiętam że taka była procedura wymiany w „maluchu”


A co się stanie z silnikiem ?? jak zrobi kilka obrotów (3, 4, 5 lub 6) bez zapłonu, zatrze się, wał mu wypadnie?
Olej powoli ścieka, nie znika magicznie.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Gru 17, 2015 10:10   

Nic się nie stanie bo jednak mimo pozornego braku oleju pozostaje tzw.film, a resztki pozostałe w kanalikach spłyną do miski. Kiedyś nawet uczyli mnie tego w technikum, a na praktykach w hucie poznaliśmy procedurę wymiany oleju w młocie na kuźni- tam po spuszczeniu oleju trzeba było obrócić ręcznie wałem jeszcze kilka razy żeby całkiem opróżnić układ. Wiem, silnik w R rządzi się innymi prawami, ale to w końcu nie jest turbina F-16 i od razu się nie zatrze.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Webasto - nie działa na włączonym silniku
tomaszlenka Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 06, 2012 14:06
VMatas
Brak nowych postów [R75] wymiana oleju w silniku 1.8
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 09, 2015 18:42
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku
marian14 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Lip 23, 2014 22:11
Maciej_R75v6
Brak nowych postów [R75] Szuranie przy właczonym wentylatorze
occrew Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 12, 2011 22:00
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Terkotanie przy włączonym nawiewie
zajcev Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sie 05, 2009 23:56
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink